Tweedehands trailers soms nog erg duur ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cyn_Sil

Tweedehands trailers soms nog erg duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 19:22

We zitten al een tijdje te kijken naar een trailer, maar we twijfelen nog steeds erg over een nieuwe trailer of een tweedehands, maar meestal vragen ze voor een tweedehandse trailer nog erg veel.
We gaan de trailer niet extreem veel gebruiken ong 3 a 4 keer in de maand.

Wat zouden jullie doen?

_sjors_

Re: Tweedehands trailers soms nog erg duur ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:06

Ligt eraan hoeveel geld je ervoor over hebt. Een nieuwe is altijd nog duurder als een tweedehands trailer en trailers dalen niet zo snel in waarde. Een goede gebruikte trailer is inderdaad nog aardig aan de prijs, de goedkopere moet je mee oppassen omdat daar nog weleens wat aan kan mankeren. Goedkoop kan dan weer duurkoop zijn Knipoog.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:07

_sjors_ schreef:
Ligt eraan hoeveel geld je ervoor over hebt. Een nieuwe is altijd nog duurder als een tweedehands trailer en trailers dalen niet zo snel in waarde. Een goede gebruikte trailer is inderdaad nog aardig aan de prijs, de goedkopere moet je mee oppassen omdat daar nog weleens wat aan kan mankeren. Goedkoop kan dan weer duurkoop zijn Knipoog.

Inderdaad.

Een vriendin van mij heeft haar oude trailertje net op moeten laten knappen.,
(hele ding is nu bijna nieuw)
Koste haar 1300 euro..

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:09

Dat hadden wij ook. Wij hebben toen maar een nieuwe gekocht, dan weet je zeker dat het goed is. En omdat er toch maar een klein prijsverschil in zat..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:21

een nieuwe kopen. ik heb hetzelfde afweging gehad heb wat doorgespaard en een prachtige 2 paard neiuwe trailer gekocht en alle op laten zetten wat ik wilde. daarbij zit er een bodem in die van kunststof is enz. je zou bijna even duur uitzijn als je een 2de hands koot. reken maar dat er nieuwe banden onder gelegt moeten worden en wat dingetjes vervangen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:32

Ytjuuuh schreef:
Dat hadden wij ook. Wij hebben toen maar een nieuwe gekocht, dan weet je zeker dat het goed is. En omdat er toch maar een klein prijsverschil in zat..

Nou ja..
Ik heb een goede 2dehandse nu.
Scheelde mij toch 1000 euro, maar dat ding is perfect hoor.
Hij was 2 jaar oud en welgeteld 2 x gebruikt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:14

ik heb een nieuwe Atec gekocht, deze was nieuw net zo duur als een 2e hands van een goed merk als Bockmann o.i.d.

De nieuwe mooie trailers van 10.000 kan ik niet betalen, deze zijn 2e hands toch ook nog heel duur.
De Atec was nieuw 4000 euro met alles erop en eraan...

Zelf zijn we niet handig en ik kan niets zelf opknappen. Daarbij wil ik niet andermans ellende kopen ( kromme as, schokbrekers stuk etc)

Als je 2e hands koopt, neem iemand mee met kennis van zaken, en laat de trailer door een erkend bedrijf nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:17

Ik heb een nieuwe Hotra gekocht, ook omdat 2e hands zo duur was. Het is een 1 3/4 en ik krijg er nu 4 jaar later nog een hoge inruil voor (wil een 2 paards)
Goede 2 hands zullen er misschien wel zijn, maar dan moet je wel héél goed zoeken. Voor mij toen maar de keus toch een nieuwe.

Cyn_Sil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 19:53

Oke. Heeft iemand misschien ook een idee als je een nieuwe trailer gaat kopen (1.5 paards) en een prijsklasse van max €3750,- hebt? Wat een goed merk/ type is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:19

Ik heb een Hotra, maar die zal ik niet snel weer kopen, valt in die prijsklasse. Voor dat geld moet je ook wel een gebruikte trailer van een goed merk kunnen kopen. Of mss een merk waarvan de prijs/kwaliteit verhouding beter is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 12:39

dacht dat een henra ook rond die prijsklasse zaten
de 1,5 dan tenminste dat zijn dan de amazone of de buffalo.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 16:31

@ Janne: waarom geen Hotra meer? Ben je er zo ontevreden over? Wat mankeert eraan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 17:14

Die van mij is uit 2003, en ik vind dat het 'nieuwe' er wel erg snel af is, en nu had ik al een iets duurdere Hotra (Elegance). Qua maten en wegligging een fijne trailer, maar ik wil toch een trailer van een beter merk die minder snel roest, met een wat zwaardere gasveer, dat soort dingen.
Kennis van mij heeft trouwens een Henra van een jaar of 10 oud, dus die blijven langer mooi.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:06

Ik heb gekozen voor een tweedehands trailer van een goed merk. Vond ik zelf vertrouwder dan bijv. zo'n Hotra ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:08

Wij hadden enkele jaren terug ook een jacht naar een 2e handse trailer.
Eentje die netjes is, is amper goedkoper dan een nieuwe.
1 die echt goedkoper is, is een opknapper.

Wij hebben toen besloten een nieuwe te kopen voor dat beetje meer. Dan weet je zeker dat hij goed is Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 12:22

Diezelfde ervaring had ik dus ook, toen ook een nieuwe in de goedkopere prijsklasse gekocht. Omdat ik nu toch wel heel vaak de trailer gebruik wil ik wel een iets duurdere, maar tweedehands in nieuwstaat is niet te vinden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:14

2e hands trailers zijn naar verhouding inderdaad erg duur. En kosten niet veel minder dan een nieuwe. De keuze was voor mij snel gemaakt en wij hebben een nieuwe gekocht.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:17

Wij hebben een tweedehands gekocht, maar wij wilden een Ifor. Een nieuwe Ifor was ons echt iets te duur.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 10:19

ik heb een hunbaur gekocht, in eerbeek, vlakbij apeldoorn, ligt ook in jouw prijsklasse, ik ben mega tevreden, heb een 1 3/4 trailer, met verzwaard neuswiel en trap bescherming en alles erop!
http://www.wk-eerbeek.nl

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 16:22

Ik heb ook tot 2x toe een nieuwe gekocht.
Het prijsverschil tussen 2e hands en nieuw is erg klein, een iets duurder merk 2e handse is regelmatig duurder dan een iets goedkopere nieuwe.
Mijn toen nieuw-gekochte 1,5 paards trailer (4 jaar oud) heb ik laatst ingeruild op een nieuwe 2-paards. Ik kreeg nog erg veel terug aan inruil en hoefde dus maar weinig bij te betalen. (zo'n 1100 euro afschrijving in 4 jaar)

De nieuwe 2 paards was ook maar 400 euro duurder dan de nieuwprijs 4 jaar geleden van die 1,5 paards trailer...

Bepaalde dingen zijn verbeterd bij deze trailer (rvs bouten in plaats van verzinkt zodat hij geen roestvlekken meer krijgt, ander rubber op de vloer zodat hij makkelijker schoon te vegen/spuiten is zonder glad te worden, andere sluitingen of klep en deurtje)
En ik weet dat ik garantie heb en de eerste jaren veilig op pad kan. Dan kan ik over 4 jaar altijd opnieuw kijken hoe mijn budget dan is en of er dan een duurdere/chiquere trailer met extra luxe kan komen... (mooi kleurtje met glittertjes, ingebouwde zadelkamer, voerbakken etc)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 17:33

soms zijn ze erg duur maar ik heb denk geluk gehad...
pas een 2-paardstrailer gekocht voor iets meer als 1000 euro waar kortgeleden nog een nieuwe bodem en een nieuwe klep zijn ingemaakt Pling het is wel al een vrij oude (van '88) maar goed dit is een mooie om mee te beginnen Haha!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:34

Cyn_Sil schreef:
Oke. Heeft iemand misschien ook een idee als je een nieuwe trailer gaat kopen (1.5 paards) en een prijsklasse van max €3750,- hebt? Wat een goed merk/ type is?

Atec Haha! Ik heb hem nu ruim 2 jaar, heb er €3700 incl. voor betaald en gebruik hem zeker 3x in de week. Hij ziet er nog steeds nieuw uit. Staat altijd binnen en wordt na elke rit uitgeveegd. 2x Per jaar spuiten we hem helemaal uit. De bodem is nog helemaal goed. Bovendien ligt de Atec heerlijk achter de auto, volgt goed en is lekker ruim voor het paard voorin. Binnen de Atec heb je ook nog heel veel keuze met extra's.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:40

Ik heb toendertijd een vrij nieuwe tweedehandse gekocht bij een handelaar. Dit was een Humbaur Single. Jaar later heb ik hem ingeruild omdat ik graag een zadelkamer wilde en een 2 paards. In dat jaar heb ik 300 euro afgeschreven op de Single. Nu heb ik alweer 2 jaar mijn nieuwe trailer, een Hotra Jumper. Ben er super tevreden mee en gaat niet zomaar weer weg. Ligt heerlijk achter de auto zowel leeg als vol. En die ervaring had ik niet met de Atec, die stuiterde leeg als een gek achter me. Dus voor mij nooit een Atec.

Maar een tweedehandse is gewoon duur en zeker als het trailers zijn die weinig zijn gebruikt (niet afgeragt). Daarom leg ik liever iets meer bij voor een nieuwe. Want zo'n afgetrapte wens ik niet (veiligheid van mijn paard en mezelf gaan voor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 07:56

Ik heb een Elegance van 4 jaar oud, maar een kennis van me had een Jumper van 1 jaar ouder en die was vorig jaar helemaal door de bodem gerot. Hotra gebruikt een soort karton als bodem voor de goedkope modellen. Service kreeg ze er ook niet op, en een hele lage inruil, toen heeft ze hem ingeruild bij een niet Hotra dealer op een aluminium trailer. Om dat soort dingen voor mij geen Hotra meer.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:55

suffie schreef:
Cyn_Sil schreef:

Atec Haha! Ik heb hem nu ruim 2 jaar, heb er €3700 incl. voor betaald en gebruik hem zeker 3x in de week. Hij ziet er nog steeds nieuw uit. Staat altijd binnen en wordt na elke rit uitgeveegd. 2x Per jaar spuiten we hem helemaal uit. De bodem is nog helemaal goed. Bovendien ligt de Atec heerlijk achter de auto, volgt goed en is lekker ruim voor het paard voorin. Binnen de Atec heb je ook nog heel veel keuze met extra's.

Heb jij wel eens gekeken hoe de trailer aan je auto zit? Nee? Volg voor de grap eens de dissel, vanaf de koppeling naar achter en kijk dan eens waar die allemaal vastzit aan de rest van je trailer.....................