Paard verkopen naar Duitsland, betalen Western Union?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

biepp

Paard verkopen naar Duitsland, betalen Western Union?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:23

Help!

Ik zit met het volgende:

Mijn Palomino merrie staat te koop in Duitsland, omdat mensen daar meer over hebben voor die kleur etc.
Nu heeft er iemand (in mijn ogen) heel veel geld geboden voor mijn merrie en nu wil hij het als volgt doen:
mij een check sturen van 14.000 euro, daar moet ik 6000 euro vanaf halen voor 'shipping costs' en dan is de rest het geld wat ik voor mijn pony krijg.
Mijn pony wordt dan opgehaald door Western Union (als ik het goed begrepen heb?) en die moet ik ook weer betelan voor de shipping costs want die brengen haar weer naar degene die haar vervoert.

Ik vind het allemaal maar een beetje raar, heeft iemand hier ervaring mee?
En kan ik dit zo allemaal wel vertrouwen?
Ik heb echt geen idee hoe het werkt enzo met cheques?

Hopelijk kan iemand me hierbij advies geven Lachen

crabbybitch

Re: Paard verkopen naar Duitsland, betalen Western Union?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:25

Heb je de mail in het engels gehad?
Hebben ze je paardje ook bekeken?
Dan heb je grote kans dat het hier gaat om een nigeriaanse bende.Die doen alle betalingen via western union.Ik zou hier niet op reageren.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:29

crabbybitch schreef:
Heb je de mail in het engels gehad?
Hebben ze je paardje ook bekeken?
Dan heb je grote kans dat het hier gaat om een nigeriaanse bende.Die doen alle betalingen via western union.Ik zou hier niet op reageren.

Ik heb het mailtje in het Duits gehad.
Ik vind het ook raar, omdat ze Diva alleen op foto's hebben gezien.

Aan de andere kant dacht ik: als ik het geld eenmaal heb op mijn rekening, dan kan er in principe toch niets meer fout gaan?
(maarja ik blijf altijd een beetje huiverig met dit soort dingen, het is wel 'mijn kindje')

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:30

Zeker niet doen. Er zijn teveel oplichtingen geweest op deze manier.
Zoek maar eens op google op scam.

De cheques zijn over het algemeen ongedekt, dus het geld zal je nooit ontvangen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:32

Niet doen ik ken verhalen van mensen die zo opgelicht zijn.

Jobbeltje

Laat ze het geld op je rekening storten, en breng het paard zélf naar Duitsland. Kun je meteen zien waar het dier terecht komt, en voor 6000 euro kun je best heen en terug rijden Haha!

crabbybitch

Het probleem is dat het moment dat jij de cheque wil innen ,er geen geld meer op die rekening staat!
Het is zelfs bij tros radar geweest!Misschien moet je op die site even zoeken.
Vind jij het niet raar dat iemand zoveel geld biedt voor een paard wat hij nooit heeft gezien??
Mijn advie s aan jou is,laat die mail de mail en wacht op een serieuze koper.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:33

Bekende oplichters truc is dat toch?
Als je de zoekfunctie gebruikt (als deze ehet weer doet) vind je er nog meer topics over.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:37

crabbybitch schreef:
Het probleem is dat het moment dat jij de cheque wil innen ,er geen geld meer op die rekening staat!
Het is zelfs bij tros radar geweest!Misschien moet je op die site even zoeken.
Vind jij het niet raar dat iemand zoveel geld biedt voor een paard wat hij nooit heeft gezien??
Mijn advie s aan jou is,laat die mail de mail en wacht op een serieuze koper.

bedankt voor al jullie advies!
Zowieso twijfelde ik al om haar te verkopen (mijn nichtje is nu ook verhuisd naar A'dam en wil haar ook wel bijrijden), maar met zo'n bod dacht ik dat het misschien toch wel de moeite zou zijn Knipoog

Ik vond het zelf ook een beetje vreemd, maar ik weet dat het in de VS heel normaal is (Ik heb gewerkt op een stal daar waar ze regelmatig paarden lieten overvliegen die ze nooit in het echt gezien hadden).

ik had idd ook al bedacht dat ik haar voor die 6000 euro best wel zelf even wilde brengen Haha!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:39

Nee niet doen!!
Ik heb zoiets met mijn auto gehad, die stond te koop op internet en dat zou dan ook met zo`n cheque moeten gaan en shipping, hij ging dan met de bood naar engeland enz. Allemaal heel vaag. Wij hebben er niet meer op gereageerd.
Het beste is idd wat al gezegt is, laat ze het geld op jou rekening storten en dan het paard zelf brengen.
Maar goed binnen een bepaalde tijd kunnen ze het geld ook weer terug laten boeken. Dus je bent het nooit zeker.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:40

euhm helemaal normaal is dat niet hoor om paarden voor een flink bedrag te kopen die je niet gezien hebt,ook niet in de US.Dan hebben ze op zijn minst een filmpje gezien.Of een contact persoon ernaar laten kijken.

biepp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 10:46

crabbybitch schreef:
euhm helemaal normaal is dat niet hoor om paarden voor een flink bedrag te kopen die je niet gezien hebt,ook niet in de US.Dan hebben ze op zijn minst een filmpje gezien.Of een contact persoon ernaar laten kijken.

Ik werkte op een ranch in Iowa.
Veel mensen in die regio met Friezen kochten ze gewoon van foto's (en vaak ook filmpjes idd, maar die zaten ook bij mijn pony) bij een handelsstal.

Maar Duitsland -NL is natuurlijk wat anders dan USA - NL. Ik ben voor mijn paard ook 3x afgereisd naar Belgie om haar te bezichtigen en kopen, de USA zou een ander verhaal worden Knipoog

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:45

dit is een standaard oplichtingstruc van nigeriaanse bendes.

ze sturen jouw een cheque, jij int het geld en geeft een gedeelte af aan een transporteur, de bank ontdekt dat de cheque ongedekt was en haalt het bedrag weer van jou rekening af. Jij ben dus 6000 euro lichter en zal je geld nooit of te nimmer meer terugkrijgen.
De bendes bieden op alles wat los en vast zit en heel vaak hoger dan de vraagprijs.

google maar eens op 419 fraude, dit is het wetsartikel in negeria wat deze oplichting strafbaar stelt. Je zal de meest mooie (of voor de slachtoffers vreselijke) verhalen tegenkomen.

trap hier nooit in.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:16

NIET DOEN!!! ik denk dat de kans 99,99% is dat je opgelicht wordt. Het is een hele populaire manier van oplichten. De mailtjes worden zowel in het Duits als het engels verzonden. Echt niet op ingaan!!!!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:33

Zeker niet doen Bibi!! Dit is een zaak van zuiver oplichterij!!!
Ze zullen je ook blijven 'lastig' vallen met mailtjes! Dreig gewoon dat je ze aangemeld hebt bij de computer fraude commissie en dan hoor je niet meer van ze!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 18:06

biepp schreef:
Help!

Ik zit met het volgende:

Mijn Palomino merrie staat te koop in Duitsland, omdat mensen daar meer over hebben voor die kleur etc.
Nu heeft er iemand (in mijn ogen) heel veel geld geboden voor mijn merrie en nu wil hij het als volgt doen:
mij een check sturen van 14.000 euro, daar moet ik 6000 euro vanaf halen voor 'shipping costs' en dan is de rest het geld wat ik voor mijn pony krijg.
Mijn pony wordt dan opgehaald door Western Union (als ik het goed begrepen heb?) en die moet ik ook weer betelan voor de shipping costs want die brengen haar weer naar degene die haar vervoert.

Ik vind het allemaal maar een beetje raar, heeft iemand hier ervaring mee?
En kan ik dit zo allemaal wel vertrouwen?
Ik heb echt geen idee hoe het werkt enzo met cheques?

Hopelijk kan iemand me hierbij advies geven Lachen

oeps, pas op meid, dit zijn megaoplichters, er heeft 2 jaar geleden een groot artikel in de telegraaf over ze gestaan.
Het beste is niet reageren op de mail anders blijven ze je lastigvallen, .
Meld het ook bij de site waar je paard te koop staat, op marktplaats wordt al gewaarschuwd voor deze praktijken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:25

6000 euro voor transport naar Duitsland? Of zie ik dat verkeerd?
Voor 450 euro is 1 van mijn merries vanuit Hongarije overgekomen, inclusief alle keuringen erbij.
Maar ik zou erg voorzichtig zijn met dit soort dingen inderdaad en alles goed controleren van te voren.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:10

NOOIT DOEN.. Wij hebben hier ook mee te maken gehad en de bank gebeld. Zij zeiden toen ook niet doen. Cheques zijn zowie zo niet gedekt.
Op het moment dat je ze meldt dat het paard contant betaald moet worden bij ophalen hoor je er niks meer van.
Deze grapjassen zijn al een aantal jaren actief.
Accepteer dus nooit cheques van de western union bank. je bent je paard kwijt.
Mailtjes zijn in het duits en engels.