Paardeneigenaar vergoeding doorbetalen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Paardeneigenaar vergoeding doorbetalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 12:06

Nu heb ik eerlijk gezegd weinig aan een algemene discussie om wel of geen vergoeding te betalen. Dat spreek je wel of niet af en daarmee ieder zijn afspraken. Knipoog

Ik ben wel benieuwd hoe bokkers er tegen aan kijken als er dan bijvoorbeeld een maandelijkse vergoeding is afgesproken en het paard langer dan een maand kreupel is.

Iemand ervaring o.i.d.?

Farouche

Re: Paardeneigenaar vergoeding doorbetalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:07

Je doelt op een verzorgpaard waar voor betaald word?

vanalleswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:10

tja dat is denk het risico. wij leasen dan een pony maar zodra ze iets heeft moeten wij ook doorbetalen ook als het langer dan een maand duurt, je kunt dan wel zeggen ja zeg je toch de huur op, nou dat doe je niet zomaar,want je kind is er toch erg aan gehecht(en ik ook).dus daar moet je van tevoren hele goede afspraken over maken.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:10

Ook dat moet je netjes afspreken. Als je niks hebt afgesproken, eindigt je overeenkomst niet door een ingetreden ziekte van het paard en moet degene die de vergoeding betaalt, doorbetalen, tenzij dit 'naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid' niet kan worden gevergd.

Verstandig is het af te spreken wat je in een dergelijke situatie doet. Minder betalen, niks betalen, ovk eindigen, doorbetalen, je kan het precies zo inrichten als je zelf wil.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:12

sorry verkeerd begrepen. Moeilijke kwestie goede afspraken maken en op papier zetten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:57

Ik heb daar met m'n verzorgster/bijrijdser eigenlijk geen afspraken over. Ze mag mijn paard 4 dagen per week als haar eigen beschouwen en er dus mee doen wat ze wil, en mocht er wat gebeuren dan kan ze er die 4 dagen wat minder mee (en ik die andere 3 ook). Maar omdat we niks op papier hebben kan zij ook zeggen veel plezier ik ben weg en gewoon niet meer betalen.

Als ik soms verhalen hier lees is dat misschien niet slim zo, maar het gaat al 2 jaar goed en ik vertrouw er maar op dat het goed blijft gaan Lachen

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 11:50

Misschien toch wel goed om afspraken over te maken Yessy, maar inderdaad kun je ook gewoon afwachten hoe dat loopt.

In ieder geval had ik ook die insteek (domweg nooit over nagdeacht eerlijk gezegd), maar achteraf blijken we nu dus ineens te verschillen in opvatting hierover Knipoog

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:58

Misschien heb ik in dit soort gevallen het voordeel dat m'n paard al een tijd niet goed liep voor we haar samen gingen doen. zij weet dat ze eigenlijk niet 100% is en dat het dus ineens mis kan gaan. Daarnaast is ze nu gedekt en zal ze er dus het komende jaar sowieso weinig mee kunnen doen. Vindt ze geen probleem, zij is meer van het poetsen etc Knipoog

Maar je hebt idd gelijk dat afspraken maken wel handig is. Ik vind het er nu wat laat voor, ik wil niet dat ze denkt dat ik haar niet vertrouw ofzo Lachen

Natasjaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:02

Ik als verzorgster betaal gewoon door, je hebt een paard in voor of tegenspoed of hij/zij nou van jou is of niet, en beestje moet toch verzorgd worden, gaat een paardenliefhebber toch niet alleen om het rijden?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 19:22

Nou bij de manege waar ik wel eens les geef hebben we ook 1 pony die geleasd word.
Ze mag dan geloof ik 4 keer per week rijden waarvan 1 les.
Maar als dat paard kreupel is staat er wel een ander paard waar ze dan op mag rijden!
Je biedt een dienst aan en als je die niet kan aanbieden terwijl je er wel voor betaald krijg moet je een vervanging aanbieden!