jullie mening met dit weer met de trailer weg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

jullie mening met dit weer met de trailer weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:19

Oke ik moet met een uur weg met de trailer, maar het gaat hier aardig te keer met de wind.
Ik moet langs open velden rijden en er zit geen zeil achter de trailer. Wat zouden jullie doen?
Vindt het een beetje griezelig om met dit weer te rijden. Nu rij ik zelf niet maar mijn vader en die zal zeggen dat het wel kan. Maar ik ben wat voorzichtiger en wil niet dat er onderweg wat gebeurd.
Nu is het maar een ritje van ong. 7 minuten.
Wat zouden jullie doen?

Tamara21

Re: jullie mening met dit weer met de trailer weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:20

Pff ja ik vind dat altijd best griezelig met dit weer.
Ligt er natuurlijk ook aan of het belangerijk is waar je hhen moet.
Anders denk ik dat ik het niet zou doen.

Maare als je wel gaat Voorzichtig he....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:22

Als je kalm aan doet wil het met dit weer nog prima. Als er echt storm staat ga ik liever niet met een trailer op stap. Da's pas vanaf windkracht 7.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:22

ga naar les vanavond. Het hoeft niet natuurlijk maar is altijd wel zo gezellig. Ik vraag me af of het overal zo hard waait of alleen in het noorden

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:23

Wendel schreef:
ga naar les vanavond. Het hoeft niet natuurlijk maar is altijd wel zo gezellig. Ik vraag me af of het overal zo hard waait of alleen in het noorden

Hier in Vianen(utrecht) waait het wel maar niet echt vreselijk hard.
Is meer met vlagen zeg maar.

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 17:23

bij een echte storm gaan we ook niet, dat staat vast dan wil de boer waar het paard staat niet eens dat we weg gaan met de trailer. Maar het zit er nu een beetje tussen in geloof ik

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:21

Kan wel. In Friesland waait het idd vaak harder dan op andere plaatsen. Je hoeft niet ver weg, kan mooi rustig rijden, en het is geen heel extreem weer, dus imo kan het wel.

ninabeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:55

Als je niet ver weg hoeft en rustig rijd. en als niet al te hard waait kan het wel. Ik woon in Rotterdam en hierzo is het wind stil.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:29

Aangezien ik het onzin vind, om hier een nieuw topic over te openen, vraag ik het maar hier.. Vinden jullie het vertrouwd om nu met de trailer op pas te gaan.. Ik heb zometeen wedstrijd en is niet afgelast.. Nu wil ik wel heen, dan binnendoor en erg langzaam rijden. Zou dat vertrouwd zijn.?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:38

Ik zou niet gaan.
Ik heb met dit weer als eens een kampioenschap er voor afgezegt.
Nu was dat wel 2 uur rijden maar zeker voor de les of een gewoon concours zou ik het risico niet durven nemen.

Frankaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:40

ik zou ook niet gaan ,
als je er zelf al niet 100% zeker van bent

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 15:45

nee ik zou het niet doen. Ik heb een vrij stabiele combinatie ( een Vito 110cdi en een goede 1,5 paards) maar met dit weer doe ik het toch liever niet... Kijk moet je met spoed naar de kliniek, heb je een ander verhaal.......

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 17:57

ik ga met harde wind ook de weg niet op met de trailer... het is wel je paard die erin staat.. schade aan auto of trailer doet me niks, maar m'n paard... nee daar zal ik geen risico mee lopen.

Ben gisteren overigens wel weg geweest met de trailer, maar er stond dan ook maar een briesje hier.. in de verste verte geen storm te bekennen Lachen

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:03

hoi! ben net terug van de osteopaat, ook met de trailer dus, was zo'n half uurtje rijden. het ging best hoor , het waait hier (drenthe ) wel flink maar niet onwijs.ik ga altijd op mn eigen gevoel af, zeg ook net zo makkelijk af als ik het niet vertrouw, neem geen risico met mn liefste bezit!succes, de chauffeur moet het inschatten dus..groetjes deess

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:04

Ik denk dat de trailer verhuur bij ons ze niet mee geeft.

Anoukiie13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:08

Wendel schreef:

Nou hier waait het ook behoorlijk hard Tong uitsteken
Maar je moet zelf een beetje kijken of het echt super hard waait,
anders zou je als je gewoon rustig aan doet kunnen gaan denk ik Knipoog
maarja

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:28

Voor een klein stukje naar clubles oid kan het nog wel, gewoon rustig aan, zeker in de buien.
Wel afhankelijk van je combinatie uiteraard.
Ik ga af en toe met m'n Opel Combo met trailer op pad, maar dat vond ik woensdag al dood eng. Heb je er een flinke bus of een zware 4x4 voor staan kan het natuurlijk ff langer aan.

Zelf heb ik wel net een evenement voor morgen afgebeld (ik had een optie op 2 auto's om te lenen, een Mercedes A'tje of de ML). Het is voor mij 2,5 uur rijden, een lange vermoeiende dag en dan weer 2,5 uur terug. Dat risico neem ik dus niet met 3 pony's achterin. Zelfs met die dikke 4x4 neem ik het risico dus niet.

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 18:31

Ik moet morgen ook met de trailer weg, mijn paard gaat verhuizen naar een andere stal en zondag komt er een nieuw paard in mijn oude stal..
Met paard erin zal er niet zo gauw wat gebeuren, als er 400-600 kilo in staat slaat een trailer echt niet zomaar om, beetje voorzichtig rijden en het kan prima. Wel oppassen met een lege trailer! Wij hebben een keer bijna de (lege) trailer op de kant gehad op de afsluitdijk, terwijl het met paard erin geen enkel probleem was.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 21:55

Ik ben wel gegaan.. Erg vorzichtig gereden en viel best.. Was nog wel de moeite waard, was nog derde..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:01

@ uppojono: gefeliciteerd met je 3e plaats.

Als het zo hard waaide als vanmiddag dan was ik zeker niet gegaan. Heb normaal gesproken altijd op de vrijdagavond les, maar ja nu was er dus die wedstrijd.
En als ik bekijk waar jij met je paard vandaan moet komen om naar 't zandt te gaan dan was dat inderdaad maar een klein stukje waar je niet eens zo hard hoeft te rijden.

Waren er nog veel uitvallers dan, of viel dat reuze mee. kan me nl wel voorstellen dat er mensen zijn die het niet aandurven om bv meer als een uur te gaan rijden

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 23:13

Uppojono: gefeliciteerd!

Ik ben vandaag met de trailer weggeweest. Nergens last van gehad. Heb een Jeep met daarachter een zware 2 paardstrailer. Heel afentoe als er een bui kwam merkte ik iets. Toe ik uitstapte had ik pas door hoe hard het waaide.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 12:16

Ik heb gistermiddag m'n les afgezegd. Het is 40 km enkele reis en dan af en toe van die enorme buien met windvlagen, dat wil ik m'n paard niet aandoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 15:53

Voor een 'plezier' iets zou ik het zeker niet doen. Ben gisteren met de auto terug naar huis gereden (krap 300 km) en heb nog erg rottige windstoten / rukwinden meegemaakt. Had er niet aan moeten denken dat ik een trailer achter had hangen.

Dan maar een volgende keer hoor Lachen Veiligheid boven alles.

Lady_Daniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-07 16:43

Het weer is nu erger:P

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 12:18

Figaro is gistermiddag verhuist. Blauwe lucht en een klein zuchtje wind.. helemaal niets aan de hand!
Als het niet had gekund had ik het zeker niet gedaan, maar het blijkt dat je dat niet van te voren kun voorspellen.