Verzekering paarden met klein gebrek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Verzekering paarden met klein gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 00:49

Doei!
Ik vroeg me af of er een verzekering is voor paarden met een klein gebrek (in dit geval loopt de pony te wijd met benen), en of dit heel veel extra kosten meebrengt en welke verzekering(en) dat zijn/is.

Ik hoor het graag! Lachen

PS: De pony is niet van mij..

dolor

Re: Verzekering paarden met klein gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:37

er was laatst een ander topic over. dat ging ook over een paard die 1 slecht been had. er was als antwoord gegeven dat je paard dan wel kan verzekeren maar dat de benen buiten de verzekering blijven. dus als er wat met de benen is moet je het zelf betalen, anders doet de verzekering het. ik weet dit niet helemaal zeker. waarschijnlijk is er wel iemand anders die hier meer verstand van heeft.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:39

Vaak wordt het paard gewoon verzekerd, maar als er medische kosten komen door dat gebrek dan wordt dat niet vergoed. De rest wel. Knipoog Er zijn ook verzekeringen die het hele boeltje verzekeren; dan is het gebrek dus ook verzekerd, maar dat verschilt nogal.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 12:49

Mijn vorig paard is jarenlang verzekerd geweest voor 3 benen Haha! ! Hij was een krampentrekker en als hij iets zou krijgen aan dat been of een letsel wat direct in verband stond met/door dat been, dan werd het niet vergoed.
Het risico qua kosten zit hem dus in het feit dat het kan dat je jarenlang betaalt voor je paard en als hij dan "toevallig" iets krijgt aan / door zijn gebrek, dat er niet uitgekeerd wordt en dat je dus al die tijd hebt betaald en niets terug krijgt. Kei vervelend als je dat overkomt.

Ik weet overigens niet of dat bij een onderlinge verzekering ook is.