Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
omdat dat zo in het contract staat... maar goed ik weet niet alles met regeltjes enzo! naar mijn idee zou als dat beest afgekeurt word door hun eigen DA je het geld terug zou moeten krijgen maar goed wie ben ik... ikke schreef:Niet laten keuren? Wel, dat heb je je onderzoeksplicht verzaakt en heb je juridisch geen poot om op te staan! Heeft ze nog "mazzel" dat ze mag ruilen. Laat ze in godsnaam verstandig zijn, het paard inruilen, het nieuwe paard degelijk keuren inklusief bloedmonster en dan hopen dat het wel goed gaat.
Waarom die bloedtest? Wel, je zult de eerste niet zijn die een gedrogeerd paard koopt.
maykie schreef:Een keuringsrapport mag toch zoveel weken oud zijn (ik weet niet precies hoeveel) dat hij nog geldig is voor de goedkeuring dacht ik? Paard heeft zich ook daarna kunnen hebben verstappen... dat is ook bij een paard bij ons op stal gebeurd helaas.
.
meliiSsatjje schreef:Sinds een paar jaar is er een nieuwe wetregel, dat je een dier voor 6 maanden ALTIJD terug mag brengen.
Dus je hebt het recht om het terug te brengen
meliiSsatjje schreef:Sinds een paar jaar is er een nieuwe wetregel, dat je een dier voor 6 maanden ALTIJD terug mag brengen.
Rianneke schreef:ik ben wel benieuwd of ze wat meer weten!meliiSsatjje schreef:Sinds een paar jaar is er een nieuwe wetregel, dat je een dier voor 6 maanden ALTIJD terug mag brengen.
en waar geld dit dan allemaal voor?
en heb je toevallig een bron?
ikke schreef:meliiSsatjje schreef:Sinds een paar jaar is er een nieuwe wetregel, dat je een dier voor 6 maanden ALTIJD terug mag brengen.
FOUT!! Dat recht heb je zodra je aantoonbaar aan je onderzoeksplicht hebt voldaan!! Dat is hier overduidelijk NIET het geval!
ikke schreef:Als er een keuringsrapport bijzit wat een paar weken oud is dan mag je er vanuit gaan dat dit goed is.Niet laten keuren? Wel, dat heb je je onderzoeksplicht verzaakt en heb je juridisch geen poot om op te staan! Heeft ze nog "mazzel" dat ze mag ruilen. Laat ze in godsnaam verstandig zijn, het paard inruilen, het nieuwe paard degelijk keuren inklusief bloedmonster en dan hopen dat het wel goed gaat.
Waarom die bloedtest? Wel, je zult de eerste niet zijn die een gedrogeerd paard koopt.