Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dinopino schreef:Vandaag kreeg ik een bekeuring in de bus dat ik op de autobaan met mijn trailer maar liefst 88 km heb gereden. Na correctie bleef er 85 km over.
Nu rijd ik op de autobaan altijd ongeveer 90 km omdat het met vrachtwagens gewoon doodeng en levensgevaarlijk is precies 80 te rijden. Zij naderen je dan met een snelheid en kunnen niet op tijd afremmen. Plus het inhalen van vrachtwagens is op een winderige dag ook niet echt prettig. Met de snelheid van 80 bevorder ik dan toch niet de verkeersveiligheid.
Hoe kunnen ze nu zulke regels opstellen wanneer ze zelf gewoon niet in staat zijn om de vrachtwagens goed te ijken zodat deze ook daadwerkelijk niet harder gaan dan 80. De fout ligt toch bij hun niet bij mij.
smano schreef:Toen ik af moest rijden voor mijn E had zelfs mijn examinator het er over dat het belachelijk is dat je maar 80 mag.En dat ingehaald worden door vrachtwagens die bijna 100 rijden ook niet echt veilig is. Ik heb op dit moment ook 2 bekeuringen
liggen ik reed ook ongeveer 90 met de trailer. Wat ik dan weer wel banketstaaf vind is dat er tussen de bekeuringen maar 8 min. zaten.
smano schreef:Nou daar ben ik weer mooi klaar mee dan.De bedragen waren gelukkig niet zo hoog. En volgens mij vielen de bekeuringen allebei in een andere gemeenten. De ene bij Utrecht en die van 8 min. later bij Woerden. dus ik weet niet of dat dan geld
ikke schreef:smano schreef:Toen ik af moest rijden voor mijn E had zelfs mijn examinator het er over dat het belachelijk is dat je maar 80 mag.En dat ingehaald worden door vrachtwagens die bijna 100 rijden ook niet echt veilig is. Ik heb op dit moment ook 2 bekeuringen
liggen ik reed ook ongeveer 90 met de trailer. Wat ik dan weer wel banketstaaf vind is dat er tussen de bekeuringen maar 8 min. zaten.
Citaat:Dat is twee bekeuringen voor één overtreding?? Daar kun je bezwaar tegen aantekenen, dat mag namelijk niet.
blackstar schreef:@ Ikke, tegenwoordig rijden de vrachtwagens veel sneller dan 82. Op mijn tomtom rij ik dan 90 (snelhiedsmeter van mijn auto geeft 100 aan) en ik word overal ingehaald door vrachtwagens. Of ik rij 90 op mijn teller (80 op de tomtom) en ik word nog meer ingehaald door vrachtwagen en busjes/auto's met aanhangers.
LiNdA1986 schreef:Ja inderdaad, 80 is gewoon eng. Dan krijg je allemaal inhalende vrachtwagens.
Ik heb verder ook geen tips. Zal gewoon je verhaal doen zoals hierboven. En dan afwachten...
In ieder geval succes!
Dinopino schreef:@ikke Wat voor kentekens de vrachtwagens hebben die me inhalen weet ik niet, interresseert me ook niet. Wanneer ik me aan de snelheid zou houden die op mijn teller staat, en ijken of niet, dat is waar je naar moet kijken officieel, zou jij als beroepsschauffeur niet blij met me zijn. Dus je rijd met de stroom mee.
Nu is het nog zo dat het gros van de vrachtwagens echt wel harder rijd dan de 80 km op mijn teller. En die vrachtwagens hebben soms echt wel moeite om te remmen wanneer ik op die rijstrook mij aan het tempo houd.