Rijden in een tent

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaat_E

Rijden in een tent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 13:03

Ik ben niet zeker of dit nu rijtechnisch of overige is, maar hier komt de vraag...

Hebben jullie ervaring met rijden in een grote tent?
Voor- en nadelen?
Wat zijn minimale afmetingen voor een tent waarin gereden moet worden (hoogte dan vooral) en voor een tent waar enkel grondwerk mogelijk moet zijn (inclusief longeren zonder ruiter dan).

Alvast bedankt voor het mee-denken.

Colt

Re: Rijden in een tent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 14:26

Jah nou jah, heb wel eens ingereden op wedstrijd in een tent. Er waren toen 2 vervelende dingen;

Het zeil zat niet goed vast en dat klapperde want het was vrij onstuimig weer, waardoor er paarden geschrokken waren.
En hij was lek Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 23:38

Ja, wel klappergevoelig inderdaad. Maar ach, paarden wennen daar wel aan, op den duur.... Clown

Qua hoogte zou ik minstens een meter of vijf aan de wanden aanhouden. En een lichte tent natuurlijk, dat je ook nog wat ziet. Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 09:13

Ik heb in Italie stagegelopen, daar hadden ze ook een tent, een groene met ramen in de zijkant. Was mooi en degelijk, maar als het regende liep de regen ook gewoon de tent in aan de zijkanten en was je bodem alsnog zijknat.
Heb ooit op concours ook wel eens in een tent moeten rijden maar dat was waardeloos, ook hier slechte bodem, en deze had steunpilaren in het midden die lekker in de weg stonden.