Vraag na aanrijding trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Vraag na aanrijding trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 15:22

Wij hebben deze week een aanrijding met de auto plus trailer gehad en ons paard stond hierbij in de trailer. Gelukkig hebben we het er relatief goed afgebracht alleen erg geschrokken. (wij meer dan het paard want hij ging zo de trailer weer op)

Het paard heeft alleen wel linksvoor aan zijn onderbeen wat schade opgelopen, en we hebben hierdoor ook wat kosten (DA). Nu is mijn vraag weet iemand of je inzittendenverzekering of een ander gedeelte van je autoverzekering (een deel van de) schade dekt? We zijn all risk verzekerd,. Ik ben benieuwd.

LDRD

Re: Vraag na aanrijding trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:05

Je bedoelt de schade aan het paard of dat gedekt is? Kort antwoord: nee

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 22:41

ik heb contact gehad met mijn verzekering, voordat ik naar het buitenland vertrok met een paard van een ander. Zij konden mij vertellen dat mocht er iets gebeuren dat het onder de inzittendenverzekering zou vallen. Maar LDRD is meer thuis in het verzekeringswezen dan ik. Ze hebben mij dit overigens wel zwart op wit willen bevestigen, dus ik neem aan dat het niet iemand geweest is met weinig verstand van zaken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 07:39

Een paard op de inzittendenverzekering ROFL Huilen van het lachen .

Ach ja, je maakt wat mee in verzekeringsland hoor Haha! .

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:12

Ja ook ik vond het vreemd en ben het papier kwijt waar het op beschreven stond. Het zou te maken hebben dat ook andere zaken dan mensen bij die verzekering in zat.
En de trailer werd gelijk gesteld met een auto werd mij verteld. Gelukkig heb ik het niet nodig gehad!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:21

Nee het paard is niet verzekerd voor kosten nav. Tenzij je paard verzekerd is voor ziektekosten maar iig niet op de inzittendeverzekering.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:45

Uhm, wacht eens, wiens schuld was die aanrijding??
Als de andere partij schuld is, is ALLE schade toch verhaalbaar, ook lading??????

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 08:47

Ja, als er een aansprakelijke partij is draait die op voor de schade natuurlijk, ook de lading.

Flowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 20:51

Lijkt mij toch ook de meest voor de hand liggende optie. Dat de veroorzaker aansprakelijk is voor alle schade....