Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maybe schreef:Hallo,
mijn paardje gaat gemakkelijk op de trailer, is koel onderweg en gaat er ook netjes weer vanaf. Het enige wat er onderweg gebeurt is dat ze als er een bocht wordt gemaakt ook al is dat stapvoets dat ze dan regelmatig omvalt. Je hoort een hoop gekletter en dan na een paar seconden staat ze weer, is ze even chagerijnig (oren in de nek) en staat vervolgens weer met de oortjes naar voren naar buiten te kijken. Ik heb haar deze week meegenomen op vakantie en toen heeft ze ongeveer 2 uur op de trailer gestaan en is eraf gekomen met een paar schaafwonden door het vallen. Niets ernstigs gelukkig want dat geneest wel weer. Ze stond op een tweepaardstrailer met nog een andere pony. Maar toch het zou voor haar fijner en beter zijn als ze niet steeds valt.
Hebben jullie hier ervaring mee? is er iets aan te doen?
ElCamino schreef:<knip>
Het ligt dus niet altijd aan het rijden van de mensen!! Soms...heel soms ben je een beetje kort door de bocht Ikke....
die weddenschap ga ik dan ook mooi niet met je aan !!!
ikke schreef:ElCamino schreef:<knip>
Het ligt dus niet altijd aan het rijden van de mensen!! Soms...heel soms ben je een beetje kort door de bocht Ikke....
Ik heb nergens beweerd dat rijstijl ALTIJD het probleem is. Ik durf echter zonder aarzelen de weddenschap met je aan te gaan dat 80% van de trailerrijdende mensheid niet weet hoe ze correct moeten trailerrijden. Dat voorbeeld zie ik namelijk vrijwel wekelijks voorbij komen (er komen regelmatig mensen van elders hier op de heide buitenrijden, met hun auto-trailercombi)
monya schreef:De huidige auto's en trailers liggen zo comfortabel op de weg dat menigeen onbewust toch te hard of te ruw rijdt. Je voelt er zelf amper iets van. Voor onze DVD hebben we een trailerrit gemaakt en deze gefilmd door 4 camera's zodat je een soort rondom je heen kunt kijken en het zicht van het paard nabootst. Geloof me maar, het was niet echt een fijn ritje, de bewegingen, geluiden, en verminderd zicht zijn best benauwend. Ik sta er dan ook van te kijken dat zoveel paarden het juist probleemloos gewoon voor ons doen!
ikke schreef:monya schreef:De huidige auto's en trailers liggen zo comfortabel op de weg dat menigeen onbewust toch te hard of te ruw rijdt. Je voelt er zelf amper iets van. Voor onze DVD hebben we een trailerrit gemaakt en deze gefilmd door 4 camera's zodat je een soort rondom je heen kunt kijken en het zicht van het paard nabootst. Geloof me maar, het was niet echt een fijn ritje, de bewegingen, geluiden, en verminderd zicht zijn best benauwend. Ik sta er dan ook van te kijken dat zoveel paarden het juist probleemloos gewoon voor ons doen!
Te hard en te ruw rijden is ALTIJD een grove fout van de chauffeur! Het is een K-smoes om te beginnen over comfortabele combinaties; als chauffeur heb je te weten waar je mee bezig bent en daar ook naar te handelen, ALTIJD!!
Wat denk je dat de baas zou zeggen als je hem verteld: ja, sorry, de vrachtwagen reed zo comfortabel dat ik die bocht te snel nam en nu ligt er 25 ton aan LCD-TV's in de berm................
monya schreef:Is het ook, vandaar ook die opnames voor onze DVD, in de hoop dat mensen meer begrip tonen voor hun paard na dit ritje "door de ogen van het paard" gezien te hebben. Je komt ze regelmatig tegen, bijvoorbeeld op de snelweg, komen ze je met 110 voorbij scheuren... twee paarden erin... tja...