paard niet gewendt aan 2 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

froukje_daan

paard niet gewendt aan 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 12:03

hallo
ik heb laatst een nieuwe kwpner gekocht.
liep netjes der trailer wou schot opzij doen (naar haar toe, om dicht te doen) en toen schoot ze van de schrik achter uit. uit eindelijk hebben we haar met rust in de trailer gekregen. en dan snel het schot dicht doen.
nou wou ze iedere keer niet de trailer op. nu wel weer. als ze der in staat doen we eerst de klep dicht. en dan van binnen het schot tegen haar aan en dicht doen. maar als ik straks met nog een paard op stap moet, moet hij/zij er wel naast kunnen staan. maar ben bang als ik eerst het schot dicht doe dat ze dan weer naar achter gaat vliegen. want als ik het schot dicht doe als de klep al dicht is. wil ze nog wel eens een trap na geven. nou zijn we dat wel aan het afstraffen maar als ze dat doet als ik het schot dicht doe zonder de klep dicht te hebben heb ik straks een trap te pakken.

dolor

Re: paard niet gewendt aan 2 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:26

je kan bijvoorbeeld eerst dan het andere paard erin zetten en dan het schot dus goed doen en dan haar erin zetten. dan moet ze wel door een smallere opening maar misschien vindt ze dat zelf wel fijner. probeer dat anders eerst zonder ander paard erin te oefenen. dat je het schot dus niet opzij zet, maar dat ze dus door de smallere opening moet. als dat goed gaat heb je voor de rest ook geen problemen dat je het schot moet schuiven enzo als zij erin staat. en eerst de klep dicht doen is best gevaarlijk, want stel nou dat ze naar achter op de klep springt terwijl iemand die aan het dicht doen is, dan ligt die persoon er onder. dus ik zou proberen of ze door die smalle opening durft. als dat echt niet gaat, ook niet als er al een ander paard in staat, moet je haar er eerst indoen, klep dicht doen, schot recht zetten en stang erachter. daarna doe je de klep weer open en zet je het andere paard erin.

_Nestor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:28

Ja dat zou ik ook doen als ik jou was, eerst die andere erin en het schot alvast goed.
Dan is de opening kleiner maar ja dat is bij een eenpaardstrailer ook zo klein..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:09

leer dr dat het schot geen issue is, laadt haar rustig en met geduld en doe niet gelijk de klep dicht.
Dat werkt averechts, eerst rustig stil leren staan en dan langzaam schot steeds dichterbij, loopt ze er uit, laat haar gaan en probeer het gewoon opnieuw.
Hoe meer je de klep gauw dichtdoet en haar erin propt hoe meer problemen je gaat krijgen in de toekomst.
Een paard is van nature claustrofobisch en dat versterk je alleen maar door gauw vlug de klep dicht te doen en het schot opzij te zetten.