ervaringen met cursus E achter B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shera

ervaringen met cursus E achter B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-07 21:26

Ik wil een cursus e achter b gaan doen. (brrrrr, weer afrijden... Verward )Liefst in 1 dag. Wie heeft ( goede en minder goede Haha! )ervaringen met een dergelijke cursus. En waar heb je het gedaan?
Ik woon in het noorden des lands..

Puera

Re: ervaringen met cursus E achter B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:48

Ik heb mijn BE gehaald met zo'n dagcursus. Had eigenlijk nog nooit met aanhanger gereden, alleen een keer geoefend met pa op een zondagochtend.

Voorafgaand aan de cursus had ik 2 uren 'intake'. Ik kreeg het advies om nog 2 extra uren te lessen. Met totaal 10 lesuren ben ik in één keer geslaagd.

Mijn cursus was over 2 dagen verdeeld omdat mijn examen rond een uur of 1 was. Het uur voor het examen was mij het vuur behoorlijk nader aan de schenen gelegd waardoor ik behoorlijk in de rats heb gezeten en spontaan last van een blackout kreeg toen ik achteruit naar een deur moest rijden.

Maar daardoor was het examen een eitje. Zelfs het keren met behulp van een zijstraat ging in één keer goed, terwijl ik met de cursus telkens één keer een aantal meters vooruit moest rijden om de combinatie weer recht te krijgen (1 keer strekken is toegestaan).

Ik heb in Sneek afgereden, bij een rijschool die gevestigd was in Bolsward. Heb mijn keuze gemaakt aan de hand van ervaringen van mensen uit mijn omgeving en de site van het CBR.

Veel succes met je cursus/opleiding voor BE!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:32

als je nog nooit met trailer hebt gereden, of met aanhangers in het algemeen zou ik voor minimaal tweedaagse cursus gaan
de eendags cursussen zijn leuk voor mensen met wat aanhanger ervaring
maar mijn instructeur heeft al heel wat bijdehandte kinders gehad op cursus die het advies meerdere dagen te doen in de wind hebben geslagen en dus zijn gezakt aan het einde van de 1daagse cursus

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:54

De rijschool waar ik binnenkort mijn lessen ga nemen gaf aan dat je beter niet vooraf te veel kan oefenen. Dan kan je n.l. ook de dingen niet verkeerd aanleren.
Ik heb zelf mijn proefles gehad en aan de hand daarvan adviseerde de instructeur dat ik buiten de 1-daagse cursus het beste nog een extra les van 2 uur kan nemen om m.n. het achteruit rijden goed onder de knie te krijgen.

Patsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:00

Ik had nog nooit met een aanhanger gereden, heb een 1-daagse cursus bij Twin in Utrecht gedaan, begon om half 8, om 3 uur moest ik afrijden.
Hoewel ik het in het begin best lastig vond, ging het na een paar uur best goed. Ik ben in een keer geslaagd. Wat volgens mij vooral belangrijk is, is hoeveel rijervaring je al hebt in een gewone auto. Ik had al meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, daardoor voldoende ervaring in het verkeer en verkeersinzicht. Volgens mij zakken de meeste mensen niet op achteruit rijden, maar gewoon omdat het op kritieke momenten aan inzicht ontbreekt (althans volgens de examinator dan ....)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 13:01

Ongeveer 10 topics onder deze hebben we het al over het BE rijbewijs Lachen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:56

Als je dat zo eng vindt, ga dan voor de C en C-E route. Welliswaar is dit duurder en qua theorie zeker niet gemakkelijker, maar het rijden is veel simpeler. Bovendien "doet" C-E het erg goed op je CV. Elke sollicitatie die ik sindsdien deed leverde mij daar positieve opmerkingen over.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 15:57

ik had 3 lessen voor de BE en aansluitend examen. Had mijn rijbewijs B al 2 jaar ongeveer.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 16:00

Ik heb 1 daagse cursus gedaan, maar dan wel over 2 dagen gesplitst. De cijfertjes wijzen (volgens mijn rijschool toendertijd) uit dat het percentage geslaagden bij de 1daagse het hoogste ligt. Dat verbaasde mij.

Ik vond het erg simpel het rijden met aanhanger en dan ook makkelijk geslaagd voor mij BE. Had mijn B meer dan 5 jaar toen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:40

Elaine schreef:
Ongeveer 10 topics onder deze hebben we het al over het BE rijbewijs Lachen

En bij deze meteen de link naar dat topic: Rijbewijs E Halen moeilijk of niet?
Hier een slotje Lachen