Veulen voor de eerste keer alleen in trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rebelshet

Veulen voor de eerste keer alleen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 18:12

Wie heeft er ervaring met het vervoeren van een veulen?
Ze heeft al vaker samen met haar moeder op de trailer gestaan, maar nu gaat ze alleen, omdat
ik haar gekocht heb en op ga halen.
De een zegt: tussenschot eruit halen, de ander zegt het weer anders.

graag jullie reactie

Anne_0

Re: Veulen voor de eerste keer alleen in trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:15

Sowieso het de kleppen/zeiltje boven de laadklep dichtmaken.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:17

de mini's hadden wij altijd gewoon zonder schot erin, en los, idd zeiltje dichtmaken en raampjes ze springen heel raar alveral uit!

Gefeliciteerd met je nieuwe veulen Knipoog

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:15

Tussenschot eruit en gewoon los in de trailer met het zeiltje dicht. Lekker veel stro op de bodem of zaagsel, zodat ze eventueel kan gaan liggen.
Mijn veulen moest 3 uur op de trailer vorig jaar en na een uur hebben we even gestopt om te kijken en lag ze heerlijk in het stro hooi te eten. Ze was ook heel ontspannen.

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:59

Toen mijn veulen van Texel naar Alkmaar moest, heb ik haar in de trailer gehad op de boot zelfs.. Ik heb haar vast gezet, en de stang achter de kont er zo dicht mogelijk op.. Ik vind dat los staan maar wat gevaarlijk..

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:16

In de Wiki is daar uitgebreid aandacht aan besteed Lachen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 01:28

Enorme lading stro in de trailer, álles wat los en vast zit eruit halen. Veulen op de trailer, klep dicht, zeiltje dicht en rijden maar.
Vooral níet moeilijk doen en onderweg gaan stoppen, dat levert alleen maar stress op.
Heb je een trailer met camerabewaking ter beschikking, dan zou ik daar zeker voor gaan.

rebelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 06:32

Nou bedankt voor jullie reactie. Ik zal nog even laten weten hoe het is gegaan. Zal wel lukken, want het is volgens mij wel een koele friezin en ze kent de trailer, dus...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 13:00

moet je ver reizen? anders zou je nog kunnen overwegen om dr moeder even mee te nemen en die weer terug te brengen.

rebelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 13:21

is bijna een uur, ze komt uit duitsland, maar ik ga het maar avonturen, ze moet toch een keer, maar wel slim bedacht

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:27

ik heb mijn jaarling het laatst ook moeten vervoeren, wat wij hebben gedaan is : we hadden een 1.5 paards trailer, daar ingeze,t gewoon zonder stro ofziets erin, gewoon hooinet erin gehangen en dan vast gemaakt met 2 koorden, ook hebben we 2 halsters overeengedaan omdat veulens nog wel graag halsters kapot trekken of zich eruit wurmen. alles dicht doen: zeil en alles anders zien ze mss een uitweg en dan willen ze ontsnappen, als je een 2 paardtrailer hebt gewoon tussenschot eruit en gewoon vastzetten en de stang hoeft niet dicht achter de kont te zitten zo kan hij beter zijn benen uiteen zetten voor evewicht te bewaren.en gewoon een hooinetje, en als ze gaan bokken ofzo of gek doen gewoon op de rem en dan terug rijden dan zijn ze terug afgeleid met wat ze aan het doen waren, dan moeten ze zich consentreren op hun evenwicht. maar meestal zullen ze wel stil zijn omdat ze hun evenwicht moeten houden.
hopelijk heb je hier wat aan Knipoog

groetjes nieky1993

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:28

ik vervoer veulens alleen in een kale trailer, dus alles eruit, en een streepje of 2 sedalin........... de bodem goed bedekt met stro, en de wagen helemaal dicht, dus zeil naar beneden

en ik doe het niet anders, ik ga geen jonkie vastzetten met alle ellende van dien.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 21:16

Idd, alles uit de trailer en helemaal los vervoeren. Flinke laag bodembedekking, en eventueel wat hooi. Zo gaat het bij ons iig goed Lachen

rebelshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-07 20:57

Nou bedankt voor jullie tips, mijn meisje is in Nederland en de reis ging prima. Ze heeft wel de hele weg gelopen in de trailer, maar verder ging het goed. Zat ik daar zo over in ppff....ze staat in een groep waar mijn andere fries ook in staat, het is nog even een heen en weer geren en ze loopt maar om haar moeder te roepen, maar dat heeft even tijd nodig.