Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
imker schreef:Allereerst moet je gaan nadenken: wat is het beste voor mijn pony?
Dus dat houdt in: hoe lang moet ze revalideren, kan ze ertegen om lang op boxrust te moeten staan, mag ze daarna alles weer, zal ze pijn blijven houden en hoe ver mag ik gaan om haar niet kwijt te raken.
Daarna moet je pas aan jezelf gaan denken, want het welzijn en het leed van je paard, moet voor je eigen gevoelens komen.
Dit zeg ik uit eigen ervaring, mijn paard heeft op zijn 14e een botcyste in het straalbeen gekregen, ik heb wekenlang gedubt over wat ik moest doen en wat het best voor mijn paard was.
Na heel veel onderzoeken, overleg met artsen en professoren en dergelijke, zijn we er toch uitgekomen.
Hoe oud is jouw pony, want dat vind ik ook een belangrijke factor.
Een dier van 4 jaar oud, zou ik eerder geneigd zijn om te laten gaan, als een dier van 14. Dit doordat ze op jonge leeftijd toch nog levendiger zijn en vaak de oude blessure terug kunnen krijgen. Oudere paarden herstellen daarentegen wel langzamer, maar zijn toch wijzer en niet zo speels meer, waardoor de kans op herhaling van de blessure minder wordt.