Buren houden geen rekening met ons

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Figadoro

Buren houden geen rekening met ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:36

Ik ben het even zo ontzettend zat !

Onze buren hebben 4 merries, waarvan 3 shetlandertjes. 2 van die Shetlanders moeten weer gedekt worden, dus die staan nu, samen met hun veulen in de wei. In diezelfde wei hebben ze nu een hengst gezet. Natuurlijk is dat voor mij geen probleem, het probleem is dat die wei naast onze wei ligt. Wij hebben 4 merries, en 2 daarvan zijn bijna onhandelbaar als ze hengstig zijn. Nu is het dus al zover dat 1 merrie helemaal gek en hengstig is, en continu staat te pissen. Wanneer de hengst te dicht tegen het hek komt trapt toch nog tegen het hek.
Ik heb haar nu even in de tuin gezet, maar dat ga ik ook niet 2 weken lang doen.
Vorig jaar flikte ze precies hetzelfde, en toen hebben we er op een beschaafde wijze iets van gezegd, aangezien de merrie toen ook het hek intrapte, maar toen zeiden ze dat dat ons probleem was. Diezelfde merrie is toen bijna twee weken zo vervelend geweest dat we haar bijna niet meer konden houden.

Ik kan hier gewoon écht niet tegen, aangezien wij zo netjes zijn geweest om Spirit (andere shetlandmerrie van ons, is niet vervelend als ze hengstig is) naar een andere wei te brengen toen ze gedekt moest worden en zei gewoon lekker die hengst bij hun flikkeren.

Ik heb daarnet die hengstige merrie dus gevangen en in de tuin gezet, zie ik die stomme buurman ook gewoon lekker toekijken terwijl ik een panische merrie probeer te vangen. Staat hij daar met een sigaar in zijn bek een beetje te grijnzen.

Ik ben het gewoon zo zat !

Wat vinden jullie hier nou van ? En wat moet ik in godsnaam doen ?!

Vjestagirl

Re: Buren houden geen rekening met ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:39

Ik geloof dat ik m'n paarden weg zou halen uit die wei en t hek door zou knippen. Onder het motto: hun probleem.

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:43

Vjestagirl schreef:
Ik geloof dat ik m'n paarden weg zou halen uit die wei en t hek door zou knippen. Onder het motto: hun probleem.

Haha, als ik het hek zou doorknippen komen hun paarden nog steeds niet ver, er liggen veel weilanden naast elkaar Vork.
Bovendien zou de hengst dan nog steeds naar onze merries kunnen, aangezien wij alleen inloopstallen hebben. Clown

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:45

Figadoro schreef:
Vjestagirl schreef:

Haha, als ik het hek zou doorknippen komen hun paarden nog steeds niet ver, er liggen veel weilanden naast elkaar Vork.
Bovendien zou de hengst dan nog steeds naar onze merries kunnen, aangezien wij alleen inloopstallen hebben. Clown

Hé, zonde... Eens denken... Alle hekken doorknippen. Is n hels karwei, maar het loont de moeite...

Ja, ik zou ook niets weten, tenzij het hengstje ontvoeren een optie is Extreme duivel

(sorry, ben in een verschikkelijk wraakzuchtige bui)

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:47

Haha, ik heb soms ook van die wraakbuien hoor Clown. Alleen die hengst is verder echt een schat van een paard, behalve als hij merries ziet dan :p.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:50

Mm, erg vervelend. Is het niet mogelijk om de weides een stukje van de wei met de hengst af te zetten? Dat ze in ieder geval wat verder uit de buurt is van hem?

Iets anders kan ik niet bedenken. Die mensen hebben toch het recht om neer te zetten op het land wat ze zelf willen.

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:57

Daantje1981 schreef:
Mm, erg vervelend. Is het niet mogelijk om de weides een stukje van de wei met de hengst af te zetten? Dat ze in ieder geval wat verder uit de buurt is van hem?

Iets anders kan ik niet bedenken. Die mensen hebben toch het recht om neer te zetten op het land wat ze zelf willen.

tja, hoe lastig het voor jullie ook is, hier heeft Daantje wel gelijk in. Het is helaas jullie probleem dat jullie merrie zo lastig wordt... Zul je toch zelf moeten zoeken naar een alternatieve mogelijkheid om ze uit de buurt van de hengst te houden.

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 13:57

Daantje1981 schreef:

Nee dat zal niet lukken, dat gaat verschrikkelijk lastig hierzo.

Uiteraard hebben ze daar het recht op, maar wij zijn ook zo attent geweest om de hengst niet bij ons te laten komen, puur voor hun merries. En dat wisten ze.
Wij hebben sinds een tijd al een soort van 'ruzie' omdat ze gewoon vaker zo asociaal zijn. Zo had hij vorig jaar het veulen van een van zijn merries aan een vriendin beloofd, heeft ze alles gekocht en betaald voor dat paardje, verkoopt hij hem toch gewoon.
Ze vinden het gewoon leuk om ons te zien 'leiden' (groot woord, wist even niets anders).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:00

lijden bedoel je zeker Clown

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 14:02

Clienn schreef:
lijden bedoel je zeker Clown

Whaha, blooperr Clown. Ik ben zó slecht in de Nederlandse Taal Tong uitsteken

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:02

wahha kan gebeuren hoor Vork

gebeurd mij ook zo vaak Knipoog

edit: zij leiden jullie om jullie te laten lijden Clown
Laatst bijgewerkt door Celiien op 09-07-07 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:02

kun je niet een stroomdraadje in jouw wei zetten, ongeveer een meter van de heining, zodat jouw merrie niet meer tegen het hek kan trappen...

of je merrie laten dekken, dan is ze ook niet meer hengstig Knipoog

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:05

is de grond van jullie waar het hek opstaat?

maak dan een slootje, (ja drastisch).. onder heet mom van: mijn land!

dn kande merrie niet bij d ehengst en andersom, of de hengst moet zwemles hebben gehad Clown

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 14:06

juval schreef:
kun je niet een stroomdraadje in jouw wei zetten, ongeveer een meter van de heining, zodat jouw merrie niet meer tegen het hek kan trappen...

Nee, want dan moeten we weer nieuwe paaltjes zetten, en weet je wat het is... dan moeten wij allemaal dingen ondernemen, terwijl zij lekker aan het lachen en toekijken zijn. Klinkt misschien raar, maar ze lachen ons letterlijk uit.

En ja, laten dekken, daar zal mijn zusje niet zo blij mee zijn Vork

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:08

dat leuke hengstje bij jou merrie's zetten Haha! heb je er nog profijt van ook Knipoog ( volgend jaar )

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:01

Figadoro schreef:
juval schreef:

Nee, want dan moeten we weer nieuwe paaltjes zetten, en weet je wat het is... dan moeten wij allemaal dingen ondernemen, terwijl zij lekker aan het lachen en toekijken zijn. Klinkt misschien raar, maar ze lachen ons letterlijk uit.

En ja, laten dekken, daar zal mijn zusje niet zo blij mee zijn Vork

Hoe groot is die wei dan?
Een paar paaltjes zetten en je bent van het gezeur af.
http://www.agradi.nl/

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:03

Je hebt van die grote witte makkelijk verplaatsbare paaltjes. Erg handig Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:12

Kun je de politie niet bellen dan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:25

Ik zal ook wel een aso zijn maar ik zou mijn paarden toch ook willen zetten waar ik wil op mijn eigen grond. En het wegbrengen van je merrie is ook vaak een stuk duurder dan de hengst een tijdje op je eigen land zetten. Dus helaas: ik vind het ook jouw probleem Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:29

En eigenlijk kan ik me daar alleen maar bij aansluiten
Wat ze op hun erf doen moeten ze zelf weten.
Als jou paard er lastig van word of je kunt hem niet in een andere wei zetten is dat jullie probleem.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:36

Tja.. als ze vorige keer al netjes heeft gevraagd of ze er misschien samen iets aan kunnen doen, vind ik het ook niet netjes dat ze het nu weer gewoon hetzelfde doen, maar je zal er inderdaad denk ik zelf iets op moeten vinden, want als ik het zo lees zijn hun niet bereid om dat te doen.. ja.. je hebt er vage mensen tussen zitten Knipoog

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:42

MSQuincyTE schreef:
Kun je de politie niet bellen dan

Daar komen we niet voor. Er is geen enkel strafbaar feit gepleegd. Die beste man mag daar gewoon paarden houden, ongeacht het geslacht van het paard, en hoeft daarbij geen rekening te houden met het paard van de buren.
Ik begrijp dat jij het niet netjes vindt en boos op hem bent, maar als je reëel bent, heb je daar geen aanleiding voor. Het is jouw paard dat zich misdraagt en niet het paard van de buren.
Met een beetje geluk zijn de dames bij de buren snel drachtig en kan de hengst weer vertrekken...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 20:44

Het moest mijn buurman in elk geval niet zijn.
Hobby en wie zijn we

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:56

Urielle schreef:
Ik zal ook wel een aso zijn maar ik zou mijn paarden toch ook willen zetten waar ik wil op mijn eigen grond. En het wegbrengen van je merrie is ook vaak een stuk duurder dan de hengst een tijdje op je eigen land zetten. Dus helaas: ik vind het ook jouw probleem Bloos

Bij de man waarvan de hengst is is het wegbrengen even duur. Ik ken deze man, en mijn shet is door dezelfde hengst gedekt als de hengst die nu in de wei naast ons staat. Ik heb mijn shetje naar de hengst gebracht, en de prijs bleef hetzelfde.
En vorig jaar hadden ze wel één van hun paardjes (nummer 3, die dit jaar niet gedekt wordt) naar de hengst zelf gebracht. Beetje apart allemaal.

Voor mensen die zeggen dat het mijn probleem is : Natuurlijk is daar wel iets van waar, maar ik vind dat ze het wel :
- óf even hadden kunnen melden dit keer, omdat er zoveel paniek bij was de vorige keer
- óf even wat hadden kunnen regelen voor de weilanden.
Ik vind dat als wij speciaal rekening met hun hebben gehouden, zij dan ook wel rekening met ons kunnen houden. Maarja, zoals ik al zei : Ze vinden het geweldig om te zien hoe wij aan het ploeteren zijn, maar goed. Vork.

Degene die zei dat ik de politie moet bellen :
Zoals al werd gezegd (wat ik zoiezo een eer vind, een heuse politieagent(e) in mn forum Afgod ) is dat hun zaak niet. Zoiezo kan je bij de meeste mensen zolang je het netjes houdt wel iets verzinnen, helaas lukt dat bij deze mensen niet.

Maar ach, ik ben wel verschrikkelijk blij dat ik vakantie heb, dan kan ik de paardjes goed in de gaten houden Vork

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 22:02

Ik zal ook wel vreselijk aso zijn, maar ik zou mijn paarden (dus ook hengsten) gewoon in mijn land willen zetten zonder daarvoor toestemming te moeten vragen aan de buurvrouw.
Bij mij staat de hengst ook naast merries (maarja, die zijn beiden van mij, dus heb gene probleem met buren), maar ik heb echt nooit problemen, niet met de hengst en niet met de merries.