Vraag over WA verzekering, Spoed!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Calice

Vraag over WA verzekering, Spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 10:53

hoi ik had een vraagje,

ik had eerder vernomen dat je 1 paard op kan geven bij je WA verzekering als huisdier, klopt dat??
en moet je daar je paard speciaal voor opgeven bij je verzekering of valt die er gewoon "standaard" onder.

ik wil namelijk misschien met mijn vriend samen met onze haf gaan wandelen maar we moeten een klein stukje over de weg Scheve mond en ik heb geen zin om meteen weet ik veel wat aan mijn broek te hebben hangen als meneer wat zou doen.. (hij is verkeersmak maar schrikken kunnen ze natuurlijk altijd..)

ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

groetjes ilse

fjordnina

Re: Vraag over WA verzekering, Spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:28

Je paard valt gewoon onder je wa verzekering, je hoeft het allemaal niet op te geven, al stellen ze het vaak wel op prijs. Dit heeft verder geen gevolgen voor de premie.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:32

Hier ben ik ook even benieuwd naar. Ben je zelf ( als persoon) automatisch WA verzekerd of moet je dat naast je basis en aanvullende verzekering nog afsluiten? En is je paard/hond dan ook meteen mee verzekerd? Verward

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:42

Maandagmorgen gewoon je verzekeringsmannetje bellen waarbij verzekerd bent. Die kan je zo het antwoord op geven.
(heb mijn eigen WA-verzekering ook doorgespit maar ik heb niks over "huisdieren" gevonden. Staat me zo bij dat 2 paarden automatisch onder je WA vallen. Maar een belletje naar je verzekeringsagent kan geen kwaad.)

calice schreef:
ik wil namelijk misschien met mijn vriend samen met onze haf gaan wandelen maar we moeten een klein stukje over de weg Scheve mond en ik heb geen zin om meteen weet ik veel wat aan mijn broek te hebben hangen als meneer wat zou doen.. (hij is verkeersmak maar schrikken kunnen ze natuurlijk altijd..)

Een paard kan 's nachts uit het wieland ontsnappen en ook op de kletter gaan....met alle mogelijke gevolgen van dien.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:10

Uthrick schreef:
Hier ben ik ook even benieuwd naar. Ben je zelf ( als persoon) automatisch WA verzekerd of moet je dat naast je basis en aanvullende verzekering nog afsluiten? En is je paard/hond dan ook meteen mee verzekerd? Verward

Je moet natuurlijk wel een WA (tegenwoordig AVP) verzekering afsluiten. Je inboedel in huis is zonder inboedelverzekering ook niet verzekerd Knipoog

Als je thuiswonend bent val je nog onder de verzekering van je ouders (weet niet zeker of daar een maximum leeftij aan is), als je op jezelf gaat wonen moet je deze zelf afsluiten..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:12

ik heb mijn verzekering gebeld en nagevraagd, bleek dat ze gewoon onder viel. ik heb toch aangegeven dat ik paarden heb, en dat was voldoende
wa verzekering is tot je 18 automatisch bij je ouders, en als je zelf moet betalen, is niet veel, paar tientjes geloof ik per jaar

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:13

Na je 18e ook nog volgens mij, ik dacht eerder dat de grens rond 25 lag eigenlijk..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:17

even LDRD een Pb sturen, die weet alles over verzekeringen en paarden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 15:08

je paard valt der gewoon onder.
2jaar gelden hadden we in mijn straat een haflinger gewassen toen een golf om dehoek gescheurd kwam en net voor de haflinger stil stond en de halinger omdraaide en zijn hoeven op golf zijn moter kap had gezet.
en daarom weet ik dat dit der onder viel.
je mag max 3 paarden hebben als je der meer hebt moet een agradische nemen of zoiets hoorde ik van een stoeterij

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 19:03

Volgens mijn man in de verzekeringen vallen er max. 3 paarden onder je AVP daarna is het bedrijfsmatig....dus als je meer paarden bezit moet je anders verzekeren.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 14:32

Ik hoorde laatst dat je paard niet bij je WA verzekering in zit als je zelf in NL woont en je paard in het buitenland staat. Mijn paard staat namelijk net over de grens in Duitsland.

Weet iemand hier iets meer over??

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:48

Niemand een idee?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 17:49

LDRD weet dat wel Up_to_date

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 20:54

Liezel1 schreef:
LDRD weet dat wel Up_to_date

En die is net terug uit Zuid Frankrijk....morgen meer Haha! .

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:17

Up_to_Date schreef:
Ik hoorde laatst dat je paard niet bij je WA verzekering in zit als je zelf in NL woont en je paard in het buitenland staat. Mijn paard staat namelijk net over de grens in Duitsland.

Weet iemand hier iets meer over??

Ik zie vooralsnog geen aanleiding te veronderstellen dat er geen dekking zou zijn. Jij bent namelijk verzekerd tegen aanspraken op jouw vermogen die voortvloeien uit wettelijke aansprakelijkheid. Dat verandert niets als jouw paard in Duitsland staat. Wel is dan duits recht van toepassing, maar ook dat doet er eigenlijk niet toe.
Nou ken ik niet alle voorwaarden van alle verzekeraars, dus ik kan niet uitsluiten dat een enkeling nog iets bijzonders hierover opgenomen zou kunnen hebben.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 13:18

@ LDRD: Bedankt voor je reactie!!