In een vrachtwagen naar Frankrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Figadoro

In een vrachtwagen naar Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 21:02

Wanneer ons huis verkocht is, gaan wij verhuizen naar Frankrijk. Ik maak me nu al weken druk over het vervoer van onze paarden. Mijn ouders regelen dan gewoon zo'n grote paarden'vrachtwagen' + 'chauffeurs'. Ik geloof echt wel dat die mensen daar veel ervaring mee hebben, en dat ze weten wat ze doen, en ik maak me ook absoluut geen zorgen over de 2 grote shetlanders, maar meer om het veulen van één van de shetjes en Figadoro.
Figadoro had een flink stuk van haar staart kapot geschuurd toen ze een uurtje of 3 in de trailer moest. Ik doe haar zoiezo trailerbandages aan, maar toch vind ik het eng. Ik ben zo bang dat er iets gebeurt met haar. Ze is namelijk een behoorlijke stresskip.
Wat betreft het veulen, ik zet haar bij de moeder, volgensmij spreekt dat wel voor zich, maar kan er dan niets gebeuren ?
Zijn er nog meer mensen waarvan hun paarden ook met zo'n vrachtwagen reizen/gerezen hebben ?

Misschien klink ik een beetje wanhopig en overdreven, maar ik moest dit gewoon even kwijt, en ik vond Bokt daar het ideale plekje voor Tong uitsteken

sassefras

Re: In een vrachtwagen naar Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:19

mijn oude paardjes zijn in januarie naar frankrijk gegaan, ze zijn erg lang onderweg geweest maar het ging prima.

ze zijn vervoerd door potijk en dat was super geregeld

niet druk maken, die mensen doen niet anders

sas

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:35

Ik ben heel vaak met zo'n auto mee geweest en in 2000 zijn wij naar Rome gegaan.

Hierbij onze paarden onderweg naar Rome tijdens een pauze;

Afbeelding

Ik kan je idd Potijk aanraden zeker met jong spul zijn hun auto's super. Ze kunnen voor de jonge dieren en kleintjes een apart vak maken Ja

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 08:57

Daarnaast is proffesoineel vervoer van levende dieren over afstanden aan strikte regels gebonden.
Als je wilt weten hoe dat precies zit, kijk hier dan even:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 01:NL:HTML
Hier vindt je alle regelgeving rondom het vervoer van dieren; lees ze..........

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:00

Ik ben zelf ook naar frankrijk verhuist.
Word allemaal geregeld hoor!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:09

In een vrachtwagen reizen paarden/ pony's ook veel rustiger dan in een trailer, daar zou ik me geen zorgen over maken.
Het bandageren van je pony's zou ik je wel ten sterkste afraden.
Op lang transport kunnen de benen wat gaan zwellen en warm worden, als je er dan bandages of wat dan ook omheen doet heb je kans op afknelling en oververhitting van pezen, etc. Onder normale omstandigheden is het al af te raden om langer dan 2 uur de benen in beschermers of bandages te zetten, omdat de warmte die eronder ontstaat erg slecht is ( bij een gezond paard!). Het middel is dan dus erger dan de kwaal.
Onze paarden reizen altijd per vrachtwagen en die hebben nooit iets om de benen, mijn hengst is uit Amerika gekomen, per vliegtuig en per vrachtwagen naar en van de vliegvelden, en heeft ook niks om zijn benen gehad. Dat werd dus ook afgeraden.

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 10:05

ElCid schreef:
In een vrachtwagen reizen paarden/ pony's ook veel rustiger dan in een trailer, daar zou ik me geen zorgen over maken.
Het bandageren van je pony's zou ik je wel ten sterkste afraden.
Op lang transport kunnen de benen wat gaan zwellen en warm worden, als je er dan bandages of wat dan ook omheen doet heb je kans op afknelling en oververhitting van pezen, etc. Onder normale omstandigheden is het al af te raden om langer dan 2 uur de benen in beschermers of bandages te zetten, omdat de warmte die eronder ontstaat erg slecht is ( bij een gezond paard!). Het middel is dan dus erger dan de kwaal.
Onze paarden reizen altijd per vrachtwagen en die hebben nooit iets om de benen, mijn hengst is uit Amerika gekomen, per vliegtuig en per vrachtwagen naar en van de vliegvelden, en heeft ook niks om zijn benen gehad. Dat werd dus ook afgeraden.

Ik wou alleen de staart bandageren, of moet ik dat ook niet doen ?

-xxx-

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 10:06

Super bedankt voor de berichten ! Ik voel me een stuk beter nu !

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:11

Ik zou helemaal niks bandageren. Op een vrachtwagen zal je pony toch al rustiger zijn en tijdens een lange rit moet je niks op, om of aan je pony hangen wat strak zit. Ga zelf maar na als je een lange reis maakt en je kleding zit te strak of ongemakkelijk.
Dus gewoon zo de wagen op, niks aan de hand.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:21

Staart bandageren is zeker op lang transport niet goed zo wie zo is bloot op een lange trip fijner voor de paarden.

Waar in Frankrijk ga je wonen?

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 10:29

Chronos schreef:
Staart bandageren is zeker op lang transport niet goed zo wie zo is bloot op een lange trip fijner voor de paarden.

Waar in Frankrijk ga je wonen?

Oke Knipoog.

Het is nog niet helemaal zeker, maar als alles doorgaat in Camburat Lachen.

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:32

In de hoefslag van deze week staat een heel stuk over een transportbedrijf en het vervoeren naar het buitenland. Misschien heb je daar wat aan

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:52

Welk bedrijf Tommie?

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:51

gelissen paardentransport

Figadoro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 16:06

tommie6600 schreef:
In de hoefslag van deze week staat een heel stuk over een transportbedrijf en het vervoeren naar het buitenland. Misschien heb je daar wat aan

Thanks ! Als ik weer in de boekhandel ben zal ik even spieken Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:09

Potijk, Gelissen, en nog wel een stel (zoek even op internationaal transport op Bokt) zijn inderdaad heel betrouwbare transporteurs Lachen Die mensen weten echt wel wat ze doen, heb zelf nooit een eigen paard vervoerd, maar voor mijn stage bij http://www.ehs.be wel er veel mee te maken gehad en ook gezien / meegelift Lachen

Maak je geen zorgen, komt goed! Paarden inpakken deden wij eigenlijk ook zelden.. het is vaak alleen maar oncomfortabel Lachen

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:26

Ik kan dus voor Potijk in staan Ja wij hadden toen 6 sportpaarden mee naar Rome en dat ging super! En ik ben veel mee geweest toen ik dus een relatie kreeg/heb met de chauffeur. En echt super geregeld allemaal.