Waratje schreef:Ik vind niet dat je de stalhouder kunt verplichten om extra arbeid te verrichten, normaal heeft ze geen werk aan de stallen in de zomer, ongetwijfeld heeft ze haar dagindeling daar op ingericht. Dus wees blij met wat er wel kan en vul zelf de rest aan. Het is tenslotte niet haar schuld (ga ik vanuit) dat de ponies een peesblessure hebben.
Misschien heb je gelijk maar er zit, hoe kan het ook anders, ook een stukje verwarring achter het hele verhaal.
We zijn namelijk in de winter 10 euro per maand omhoog gegaan in de stalkosten doordat er van de belastingsdienst een specificatie werd geeist.
En dit werd netjes afgehandeld door de stalhouder in kwestie.
De stalhuur ging omhoog en elke eerste week van de maand hing er aan elke box een specificatie.
Dit staat er op die specificatie van een middel grote box van E220,- per maand:
Boxhuur: E132,-
Hooi, stro & verzorging: E73,95
Omzetbelasting 19% over E73,95: E14,05
Totaal: E220,-
(sorry, mijn euroteken op mijn toetsenbord krijg ik niet in werking)
Er staat een door de stalhouder in tevullen factuurdatum op de specificatie en deze is 1 maand geldig.
Ook is er op het formulier plaats om door de stalhouder mijn gehuurde boxnummer in te vullen
Nu...zijn we in de zomer beland.
Een tot nu toe natte zomer.
2 Verschillende dierenartsen en een arts uit de Kliniek in Den Ham raadde ons aan de paarden niet in modder te laten staan maar op een harde ondergrond
En nu we sinds kort overzichtelijk hebben waarvoor we betalen wilde wij daar ook graag gebruik van maken.
Deze stal maakt geen gebruik van een stalovereenkomst of contrakt en deze specificatie is het enige wat zwart op wit staat.
Maar sinds de 'ruzie' om een goede ondergrond voor onze paarden krijgen we ook de specificatie niet meer.
En het is mij wel duidelijk waarom we die niet krijgen.
Dus, vind ik dat we de stalhouder wel kunnen verplichten tot die zgn 'extra arbeid' daar zij het zelf vermeld op de specificatie.
Plus het laten gebruiken van de box die zij zelf elke maand invult op het formulier en welke met ons is afgesproken toen wij de huur aangingen (en waar ook het naambordje van het betreffende paard hangt).