Ik heb dus een leuke D-pony, is al wat op leeftijd maar gaat nog prima mee.Door omstandigheden heb ik niet altijd de mogelijkheid om hem voldoende te rijden(natte weide,regen,..).Ondanks zijn leeftijd werkt hij nog heel graag en ik vind het zielig dat ik hem zo weinig kan rijden.
Nu las ik dat iemand een leuke lespony zocht voor de aankomende ponykampen, is vlak bij bij en dus vond ik het wel leuk klinken voor mijn pony.
De vrouw is komen kijken naar Lord en ze vond hem zeer geschikt voor haar ponykampen.Dus zo gezegt zo gedaan, Zaterdag zijn ze Lord komen ophalen, ik ben uiteraard meegereden en hij staat er idd erg goed.Mooie kleine pensionstal en zij geeft woensdag en in het weekend les.
Na wat te hebben gepraat vroeg ik haar of ze soms interessen had in volgend voorstel:
Lord zou bij haar blijven staan en zij mag hem dus gebruiken voor de lesjes, ik hoef er geen geld voor ofzo.De dagen dat zij er geen les mee geeft (maandag,dinsdag,donderdag en vrijdag) zou ik hem dan komen rijden.
In de wintermaanden zou ik een stal willen huren voor hem op basis van half-pension omdat ik hem scheer.(hij verhaart moeilijk en ik rijd er dan wedstrijd mee).
Nu vroeg ik me af of dit alles mss best op papier te zetten is?En hoe begin je eraan?
Smid en dierenarts zou ik op mijn kosten laten.Voor de stalprijs dacht ik ook te vragen of zij er een % wil afdoen.Tenslotte gebruikt ze hem voor de lessen dus kan ze een extra iemand laten komen rijden, of zou ik gewoon de volle stalprijs betalen aan haar?Hij kan op de weide overdag en eten en hooi-stro zit erin.
En uiteraard blijf ik eigenaar en dus wil ik ook duidelijk op papier hebben staan dat als ik hem door omstandigheden wil weg halen (kan altijd iets gebeuren) dat ik dat ook onmiddelijk kan zonder dat zij er inspraak op heeft.
Ik wil ook niet hebben dat er teveel 'gemoei' komt want daar ben ik niet zo voor.Ik sta erg op mijn strepen op dat gebied.Zij mag mijn pony gebruiken maar de dagen dat zij geen lesgeeft rijdt ik en niemand anders.
Ik zie het hele gebeuren goed zitten, ik moet er langs voor ik naar school rijdt dus is weer mooi meegenomen, er is een binne en buitenpiste dus ik kan allen tijd rijden.
Maar ik neem alles met een korreltje zout...Wat als hij kreupel wordt in haar les?Of ziek door vergeten binnen te halen?Moeten zulke risico's ook bij op papier staan?
Graag had ik hiervoor enkele meningen gehad.
Aub houd het serieus aan pietpraat ben ik niets

).De lessen zijn degelijk en hij rijdt max. in de week/weekend 6uur!Ook omdat ik niet wilde dat er meer gereden mee werd.
Vandaar dat ik dit idee wel graag op poten zie staan