Hoe paard leren voetballen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Hoe paard leren voetballen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 17:35

Weet niet of het hier goed staat maar wist niet waar ik het anders moest plaatsen.

Ik sta nu sinds kort op een stal waar ze een voetbal hebben en wil mn paard dat dus leren omdat het mij leuk lijkt voor de afwisseling. Gister heb ik een beetje geoefend door hem ervoor te zetten en dan been te geven. Soms loopt hij er dan 'per ongeluk' tegenaan of hij wil erlangs lopen omdat hij (denk ik) denkt er ligt wat voor mn voeten dus daar moet ik omheen (ik probeer hem dan wel ervoor te houden). Ik snap best dat hij het na 1 keer nog allemaal niet kan en snapt maar wil graag weten hoe ik het kan oefenen omdat sommige paarden volgens mij wel echt hun been ervoor optillen om er tegenaan te tikken.
Wie heeft er tips Haha! ?

ElCamino

Re: Hoe paard leren voetballen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 08:04

We hadden zo'n hele grote , eerst iemand de bal weg laten rollen ener dan achteraan rijden zodat de bal "wegloopt" voor je paard. Dat neemt de angst weg. Dan ga je er steeds dichterbij en gaan ze vanzelf ertegenaan tikken.
Het zelf wegschoppen gaat hij uitwindelijk doen als ze geenangst meer hebben en het leuk gaan vinden.
Bij ons zijn er een paar die er echt tegenaan knallen, anderen lopen er gewoon tegenaan. Ligt ook een beetje aan je paard zelf.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:22

Ga er gewoon op zitten en leg de bal tegen de hoefslag. Ga op de hoefslag staan en geef been... Natuurlijk krijg je eerst protest (als ik jou vertel om door een muur heen te lopen kijk je me ook vreemd aan). Maar als je door blijft zetten gaan ze vanzelf voorwaarts en krijgen ze het door.

*ik neem trouwens aan dat je het over een echte paardenvoetbal van rond de 1 meter hebt Knipoog*

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:08

Wij hebben het gedaan door ze eerst aan de hand te laten wennen aan de bal. Daarna erop zitten en de bal laten aanraken (als beloning gelijk een stukje wortel). De bal voor paard uit rollen werkt ook goed Lachen.

Of de bal in de hoefslag en dan rijden, dat snappen ook veel paarden snel.

Alleen als de bal recht op ze af komt is het vaak lastiger en enger.