Mijn paard breekt trailer af tijdens rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samantha2005

Mijn paard breekt trailer af tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:11

Mijn paard breekt de trailer af zo gouw wij gaan rijden er wordt echter voorzichtig gereden
ze staat alleen in een 2 paards trailer als ze er op concour in staat is er niks aan de hand.
ze loopt er heel makkelijk in dat is niet het probleem aleen bij het rijden is ze heel onrustig wie weet wat ik hier aan kan doen

GeneralFlynn

Re: Mijn paard breekt trailer af tijdens rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:16

Wat doet ze presies,heb je er een camera in gehad zodat je weet wat het probleem is?

Samantha2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 22:20

Ze staat in de trailer te trappen en te stampen dit horen wij in de auto

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:22

Doet ze dit de hele tijd? Of alleen in de bochten of met remmen oid?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 05:48

En is het tussenschot weg,of staat het tussenschot schuin?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:06

heeft hij wel afleiding? een lekker vol hooinet o.i.d?
Probeer eens iets simpel door hem aan de andere kant te zetten of het tussenschot eruit en hem met 2 haken in het midden te zetten( dan kan hij diagonaal gaan staan, sommige paarden vinden dat fijner)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 08:04

hoe rijdt de chauffeur??!!
je wilt niet weten hoeveel mensen dénken dat ze rustig rijden maar hun paard heeft een andere mening.

Samantha2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 16:56

dit doet ze ook op de rechte einden en heb het tussen schot ook wel eens schiun gehad deze trapt ze echter om ver de chaufer rijd wel rustig ze heeft een hooi net voor in de trailer hangen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:30

Hhmmm, blijft oorzaak en gevolg; waarom doet ze het? Spoort je trailer wel? Hobbelt hij niet (kromme naaf)? Zitten er irritante geluiden in?
Of die chauffeur goed rijdt of niet, kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar lom langs als je durft, dan beoordeel ik je Haha!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:14

Als het niet gevaarlijk is zou ik er niet zo'n probleem van maken. Onze ruin staat ook heel vaak te stampen en te schrapen en probeerd volgens ons het deurtje er uit te krijgen. Heel soms als ie echt hard gewerkt heeft, wil hij wel eens rustig staan, maar dat is een uitzondering. volgens mij een soort (vervelende) enthousiasme. Haha!
Onze merrie hoor je nooit. Ze gaan vaak samen, maar ook vaak alleen op de trailer.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:17

wanneer een paard zo onrustig is als wat je schrijft, dan is het voor hem niet oke in die trailer. Of het is elke keer een rotrit of het paard heeft een of meerdere keren nare ervaringen gehad en is het gedrag wat gewoon geworden is. Dat zou ik eerste uitzoeken denk ik. Succes ermee.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:26

Ik heb ook zo'n merrie en dat komt niet door een rotrit of slecht weggedrag, noch door de trailer of te weinig afleiding.
Ze krijgt een hooinet, en de chauffeur is erg ervaren (rijdt met vele paarden, nooit een probleem met een ander paard, ook jonge paarden geen probleem).

Dit dier staat in de bochten juist gewoon stil (dan moet ze wel even) maar op rechte stukken of tijdens het stilstaan breekt ze de trailer af. Ik vermoed dat ze het een kleine ruimte vindt en het wat eng blijft vinden. Vrachtwagens erachter maken het erger. Ze eet wel wat hooi maar blijft wild achterom kijken, soms bokken tegen de achterkant en bij uitzondering zelfs draven en galopperen op de trailer op de plaats.
We hebben dit dier al vanaf veulen af aan, en ik heb het sterke vermoeden dat het erfelijk is (van vaders kant) aangezien van die vader er velen met hetzelfde probleem zijn.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 19:30

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 23:12

kun je eens proberen met 2 paarden te rijden??In de trailer, natuurlijk. Kijken wat ze dan doet?? Misschien is het dat? ( bij onze ruin dus niet, zie hierboven)

Samantha2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-07 20:55

Ik heb nu maar een paard heeft wel eens met het paard van mijn zus ingestaan dan doet ze het ook