Ik heb een pony zo'n 3,5 jaar gereden voor een eigenaar die zelf niet kon rijden. Ik heb er altijd netjes voor gezorgd, betaalde 50€ per maand en hielp hem met het uitlaten van zijn hond. Wanneer hij op vakantie ging zorgde ik voor de paarden, liet zijn hond uit, etc. Eigenlijk nooit geen problemen gehad. Laatst nog een weekend geholpen met een open dag van zijn bedrijf. Maar aangezien ik per September ga verhuizen naar Zeist omdat ik ga studeren in Utrecht, stop ik eind Augustus met zijn pony. Nu zijn er 2 meisjes die de pony wel wilden verzorgen. Meisje A kwam als eerste. Zij heeft iets niet goed met haar lichaam en botten. Dus zij kan er zelf niet heen fietsen etc. Daarna kwam meisje B . Erg aardig meisje, ouders erg aardig en zij had een zusje die ook kon en wilt rijden. En die tevens mijn pony die daar ook staat gaat verzorgen. Met meisje A klopt iets niet. Ik weet niet wat, maar het voelt niet goed. Nu is het dus de bedoeling dat meisje A & B de pony sámen gaan rijden. Nu kwam meisje B vandaag mee om even te rijden. Meisje A zou wat later komen. Die kwam met haar vriend en zijn eerste reactie was dat mijn pony naar de slacht moest en hij was lekker mals etc.
geen fijne sfeer dus. Meisje A zegt de hele tijd niets. Geen hallo of wat dan ook. Dus meisje B en ik rijden. Zij staat in haar normale kleren, zonder cap te kijken. Ze vraagt niets, ik bedoel; ze mag best rijden, maar vráág het dan! Komt die vriend later waarom we stoppen dit en dat. Vraag ik aan meisje A wanneer zij begint met verzorgen... 'Vanaf vandaag!'. Ik dus; goh, maar ik rij nog tot eind Augustus, dus heeft het al wel zin om nu te betalen (eigenaar vangt dus 3 dubbel geld). Zij niets meer zeggen. Dus ik van; Ja meisje B kwam even rijden om te kijken hoe het ging. Maar zij begint ook pas écht in September. Meisje A weglopen met haar vriend. Komt later de eigenaar waar dit allemaal op slaat. Want volgens die vriend had ik gezegd dat meisje A niet mocht rijden en meisje B wel. Dus ik zeggen dat ik het niet gezegd heb. Dit ging over en weer. Maar goed, meisje A & B zullen er samen uit moeten komen. En nu ben ik de gebeten hond die schijnbaar alles verkeerd doet. Want ik breng de pony's weg terwijl meisje A nog wou rijden. Terwijl ze ons niks vroeg of wat dan ook. Moet ik er dan maar naar gissen? En nu komt het erop neer dat de eigenaar na 3,5 jaar boos op mij is. Én verwacht, dat ik ook nog voor Juli & augustus betaal, en die andere meisjes ook nog eens. Ik vind dit toch zooo vervelend...
ik snap er echt niets van...