Al vele jaren ben ik mij aan het orriënteren om een paard te kopen.
Dit doe ik niet zomaar en besef mij al te goed wat het in kan houden om een paard te hebben die afhankelijk is van mij en wat het misschien met mijn leven gaat doen.
Nu ben ik heel benieuwd wat jullie ervaringen waren/zijn toen jullie besloten om een paard te kopen. Financiëel gezien? Ja dure hobby! En daar moet ik mij ook in gaan verdiepen want wil het paard wel verzekeren, dus tips hierover zijn ook welkom. (mbt stalling, voer, wormenkuur, inentingen enz..)
Mij gaat het ook even om de emotie die erachter zit.
Waar moet je aan denken? en wat moet je jezelf afvragen?
Want een paard is iets (voor mij) als een maatje, iets voor de lange termijn, en niet om wedstrijden mee te rijden en beroemd te worden (nog niet altans
) wedstrijden doe ik pas als ik en mijn eventuele paard goed getraint zijn )Dit is iets waar ik al jaren mee bezig ben, maar vaak even in de kast stop om mezelf niet over enthousiast te maken ( ik rij 13 jaar maar echt NUL ervaring aangezien ik alleen maar manege paarden heb gereden. bedoel hiermee te zeggen dat ik mezelf niet rijk ga rekenen kwa ervaring!).
Want wil een donders goede keuze maken mocht ik dit inderdaad echt gaan doen!!!! MAar nu wil ik knopen door hakken en heel veel info verzamelen als het gaat om een paard kopen.
Ik hoor het heel graag van jullie!!! En alvast bedankt voor de reacties!!
Groetjes Mags

) was, dat je er áltijd mee bezig bent. Veel mensen denken dat je een paard koopt, er elke dag naar toe gaat en dat dat natuurlijk veel tijd kost, maar wat mij vooral opviel dat je je zeker de eerste tijd gewoon ook als je er niet bent veel over nadenkt, je zorgen maakt e.d. Paarden houden is geen baan van 9 tot 5 zegt men altijd, en dat geldt dus ook voor één paard. Als je niet zoveel ervaring hebt zou ik niet meteen een superjong paard of een hele drukke of eigenwijze, maar gewoon een leuk, niet ál te springerig paard nemen. Als je twijfelt, zoek dan eerst eens een bijrijdpaard of leasepaard zodat je eens kunt kijken of het allemaal wel bevalt...