Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) hier tegenover staat... Ze leest vast mee dus.......
Daarna bepaalde ze wel even dat ik wel genoeg tijd had en dat ik gerust 7 dagen per week kon komen. Had toen ondertussen ook een eigen pony en die had ook zijn aandacht en tijd nodig.

Urielle schreef:Rik is super, kan er echt geen slecht woord over zeggen
EDIT: wat ik nog wou zeggen: voor uitbuiting etc. zijn er twee nodig. Een persoon die het doet, een persoon die het pikt.
WinBinChes schreef:Voor sommige mensen lijkt me het een goede oplossing. De meeste kunnen maandelijks wel een bijdrage betalen, maar niet de aanschaf van een paard.
Als ik een extra paard koop en als daar dan iemand anders ook op rijdt lijkt me het logisch dat er mee betaald wordt.
Wel de lusten, maar niet de lasten?
Maar als je de hele stalling betaald, is het mijn inziens niet meer dan logisch dat alleen de bijrijder het paard rijdt. Anders is het 50/50.

lotjj92 schreef:aan de ene kant vind ik het eigenlijk vreemd dat je ervoor moet betalen om een ANDER zijn paard te rijden. toen er een tijdje mensen op mijn paard reden mocht dit gewoon gratis. ik was allang blij dat op de dagen dat ik niet kon dat ze met hem bezig waren. en zo te merken was mijn paard ook gek op haar! dus ik vind dit pure uitbuiting. als iemand op mijn paard rijd is dat nog altijd gratis. hoewel ik nu geen bijrijders meer heb omdat ik liever zelf wil rijden
DeniseES schreef:WinBinChes schreef:Voor sommige mensen lijkt me het een goede oplossing. De meeste kunnen maandelijks wel een bijdrage betalen, maar niet de aanschaf van een paard.
Als ik een extra paard koop en als daar dan iemand anders ook op rijdt lijkt me het logisch dat er mee betaald wordt.
Wel de lusten, maar niet de lasten?
Maar als je de hele stalling betaald, is het mijn inziens niet meer dan logisch dat alleen de bijrijder het paard rijdt. Anders is het 50/50.
Maar in mijn voorbeeld (sorry, foutje van mij) is er niks besproken met de bijrijder, die moest gewoon ineens meer gaan betalen, volgens mij mag ze er ook nog niet op rijden
Nakisha schreef:Hmmm... ik zie het altijd zo;
Eigenaar heeft het voordeel dat zijn paard of pony voor hem/haar verzorgt en gereden word... immers, als hij/zij het zelf kon, was er geen bijrijder nodig!
Bijrijder heeft het voordeel dat hij/zij mag meegenieten van een paard/pony.
Persoonlijk vind ik hier dat men ELKAAR een dienst bewijst, en dat er van beide kanten geen betaling tegenover hoeft te staan... maar da's MIJN mening.
Citaat:Ik vind dit een goede oplossing, aangezien ik dan zeker weet dat het geld niet besteedt wordt voor de eigenaar, maar echt voor het paard zelf en dus de eigenaar dus niet profiteert.
Zowiezo vind ik verzorgen tegen betaling een raar iets.
Aan de ene kant is de bijrijder een hulpje voor jou. Jij hebt niet genoeg tijd voor je paard, ze verleent jou een dienst.