1 assige trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle

1 assige trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 12:02

Ik weet niet of ik het goed benoem maar kwam dit trailertje tegen bij http://www.hadomidden.nl en vroeg me af of het verstandig is zo'n 1 assige trailer

en wat nu eigenlijk het verschil is met name kwa rijden en voor de pony.

Afbeelding

Liezel1

Re: 1 assige trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:07

hmmzz, zo te zien is deze bedoeld voor maximaal 2 shetlanders...
ik weet het niet goed wat je ervan moet denken.. het zal voor de shetten véél beter staan dan een grote trailer, want daar verzuipen ze in.
ze hebben zo ook veel meer steun, makkelijker laden, minder gewicht etc! dus wat dat betreft toppie!!

ik vind alleen de afstand tussen de as en de koppeling zo groot...
bovendien kun je deze trailer niet eens even leeg laten staan zonder wieltje..

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 12:11

ik weet niet wat de prijzen voor deze wagen zijn, maar het is wel een mooie kleine oplossing vond alleen dat eenassige een beetje 'eng'

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:29

Had ik nog nooit gezien....geinig!
Dacht als 1e : og mijn god, toen ik de titel zag, zag al een KWPN-er in zo'n trailer staan. Toen zag ik de foto en dacht: misschien voor een shetje idd niet gek!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:43

Jammer alleen dat het niet kan op een kleinere auto. Het trailertje zal waarschijnlijk 1000 - 1250kg mogen wegen, alleen komen de meesten behoorlijk in de problemen met de kogeldruk. Alleen hele dikke 4x4's mogen 150kg kogeldruk hebben..........
Jammer, gemiste kans, eigenlijk.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 14:46

het trailertje zelf weegt niet zo heel veel iets van 750 heb ik me laten informeren

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:55

Maar je moet denk ik niet de lading vergeten erbij op te tellen en kijken naar het MTM misschien?

Afijn, daar ben ik niet zo in thuis. Ik weet wel dat twee-assige trailers erg soepel altijd drempels op en af gaan. Paarden hebben betrekkelijk weinig last van drempel op en af gaan. Laatst ook met een 1 assig karretje achter de auto gereden en die klappert en stuitert ontzettend. Nu is dat ook afhankelijk van de lading, hoe zwaarder deze is hoe minder gestuiter.

Ik zou er mijn twijfels bij hebben, maar dit dan van een niet ervaringsdeskundige Knipoog Hopenlijk komt er binnenkort iemand met ervaring met zo´n éénassig trailertje, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:03

ja ik ben zelf ook ervaringsloos maar vond het zo'n mooie oplosing. ik had ook een 'pony' trailer bij heja gezien maar die wilde ze niet maken met 'karruimte' ervoor.

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:06

ik heb zo'n soort trailer ook nieuw op marktplaats zien staan, alleen dan andere leverancier volgens mij. ik heb toen gebeld en zo leuk trailertje kost ff 4200 euro!

ik wil ook zo iets voor mijn shet omdat het anders lastig wordt om de wagen mee te nemen. maar dit vind ik iets te duur voor de fun.

mag trouwens voor de meeste auto;s die 1300 mogen trekken

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:18

ja bij hado harskamp koste hij 4375!! ik schrok me ook dood en vroeg heel schaapachtig of ik die menwagen er dan bijkreeg hahahaha

ik vind het ook vrij prijzig en eigenlijk kan je er maar 1 shet in kwijt. want twee wordt krap aan. dan neem ik liever een heja pony trailer (bij ons in de buurt) maar die maken ze weer niet met 'koetsgedeelte' en zo'n 'grote trailer met koetsgedeelte vind ik ook weer zo 'big'

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:25

klopt.. duur he schrok me ook dood. ik heb een anderhalf paards trailer voor mijn grote paard. heb er sinds kort een mini bij die voor de wagen loopt. deze wagen heeft mijn vader gemaakt en die pas dus in onze trailer. Dit was onze combinatie, anderhalfpaards trailer, kar voor in, dan een schot(die er in en uit kan) en dan de pony dwars in de trailer. dit is paar keer goed gegaan tot dat de pony er niet meer in wilde.. we hebben geen idee hoe het komt. niks klapperd en niks vreemds gebeurd.dit is heel jammer want dan kunnen we niet meer zo op pad.

nu zijn we aan het kijken of we een oudere anderhalfpaards trailer om kunnen bouwen tot zo'n trailer. mijn vader heeft onze trailer ook zelf opnieuw gebouwd dus dat moet wel lukken.

het ennigste nadeel is dat je dan 2 trailers hebt staan en maar 2 paarden hebt. maar ja dan kan ik wel weer met de wagen op pad.

het wordt dat wel een 2 paards shet trailer omdat ik later een 2 span wil hebben. dus de trailer van de foto nabouwen wordt het dan.

edit als je die wagen erbij krijgt zou ik het wel doen Knipoog alleen krijg je die er jammer genoeg niet bij!

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:32

nee hahaha die krijg ik er niet bij nee die wagen hahahaha

Emmy past helaas neit dwars in een 1,5 paards trailer maar wellicht zou het andersom kunnen zei voorin in de punt en de kar erachter...

maar ik heb liever zoiets als dit maar dan goedkoper Clown

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:40

maar ikke, de pony's die erin zouden kunnen compenseren dan toch die kogeldruk weer enigszins?

ifever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:40

pony voor in de punt en wagen achter in vind ik niet alles, want als er spoed is kan je dus niet gelijk je pony er uit halen.. hetzelfde geld voor wagen op de klep vervoeren. vandaar mijn pony achterin als er dan wat gebeurd kan hij er gelijk uit.. die wagen maakt mij dan niet uit.

en ja ik wil zelf ook wel zo iets voor veeeeeel goedkoper Knipoog

Michelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 15:43

ja gelijk heb je bovendien als je een ongeluk krijgt gaat die kar op de pony (mogelijk) of je moet voor ook een laatklep maken/hebben.

kijk super goedkoop hoeft van mij ook niet maar 4375 vind ik gewoon belachelijk duur voor een trailertje waar geen 2 shetten in passen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:35

cissy schreef:
maar ikke, de pony's die erin zouden kunnen compenseren dan toch die kogeldruk weer enigszins?

Dan MOET die wagen er dus altijd op staan, anders licht je de trailer uit de haak. Lijkt me ook niet gewenst.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 08:20

dáár heb je ook weer gelijk in....