WAARSCHUWING!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

WAARSCHUWING!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 19:46

hoi

er staan bij ons mensen op stal , met 3 shetlander hengstjes en een fjorden merrie jaarling ,
de beesten zagen er bar slecht uit , onder de wormen , en ook de oude staleigenaar heeft met ons contact opgenomen dat ze daar nog geld open hadden staan van stalhuur en dierenarts rekeningen , ze hebben de paardjes stiekem weggehaald door de trailer op een volgende weg te zetten en er vandoor te gaan met de paardjes .
Toen ze bij ons kwamen hebben we een week of twee flink moeten doordrammen dat de dierenarts erbij moest komen , die vertelde dat de dieren er slecht aan toe waren onder de wormen en te jong om zo ziek te zijn .
de mensen komen nooit en weten niets van de verzorging of het houden van paarden laat staan jaarlingen .
Momenteel hebben deze paardjes schurft/schimmel hiervoor behandel ik ze nu iedere 4 dagen met imaverol de hele stal .
Tot mijn schrik zag ik een advertentie op marktplaats staan ze zoeken een nieuwe stal , maar ze hebben schimmel dus zijn besmettelijk ! dus wees gewaarschuwd
*ze betalen niet
*ze komen hooguit 1x per week
*ze hebben nog het verstand niet van paarden houden
*ze nemen ongure lui mee naar stal zonder overleg
*ruimen niks op
*paardjes zijn ziek en krijgen geen medische verzorging van de eigenaren maar van ons

ze zijn op zoek in lelystad en almere, dus wees gewaarschuwd en zegt het voort!

wendyke

Re: WAARSCHUWING!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:48

triest dat er z`n mensen zijn zeg

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 20:52

wendyke schreef:

ja ik weet het , we zijn bezig nu een soort in beslagname te regelen mocht dit niet lukken willen we een bod op de paardjes gaan doen ,
maar voor alsnog mogen ze nu niet weg ivm de schimmel, maar die mensen zien het gevaar niet

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:54

Jammer dat er zulke mensen zijn.
Goed dat je het hebt neer gezet Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:57

Sparky10 schreef:
wendyke schreef:

ja ik weet het , we zijn bezig nu een soort in beslagname te regelen mocht dit niet lukken willen we een bod op de paardjes gaan doen ,
maar voor alsnog mogen ze nu niet weg ivm de schimmel, maar die mensen zien het gevaar niet

in beslag nemen gaat niet 1,2,3 hoor, daar gaat zeker een jaar tobben met aanmaningen etc. aan vooraf.
is de dierenbescherming geen optie?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 20:58

fionaa schreef:
Jammer dat er zulke mensen zijn.
Goed dat je het hebt neer gezet Lachen

dank je wel , we proberen het met deze mensen op te lossen door ze te kopen ook omdat we bang zijn dat als we een in beslagname regelen ze de andere paarden van ons op stal wat aan doen of de stal in brand steken daartoe zijn ze in staat helaas dus voorzichtigheid is in deze geboden .
we hebben de stal op slot momenteel en alle spullen ook opgeborgen achter slot en grendel

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:00

Sparky10 schreef:
wendyke schreef:

in beslag nemen gaat niet 1,2,3 hoor, daar gaat zeker een jaar tobben met aanmaningen etc. aan vooraf.
is de dierenbescherming geen optie?[/quote]

stel de dierenbescherming neemt ze in beslag dan hebben wij nog geen toezicht over deze paardjes , wij weten welke medicatie en wanneer ze medicatie krijgen en momenteel verplaatsen verbreid de schimmel weer helaas , en we willen ze graag op stal houden de paardjes dan omdat we er nu al veel tijd en geld in hebben gestoken en toch ga je van die beestjes houden hun kunnen er niks aan doen zo een baasje te hebben helaas .
en ze zijn nog zo jong

fionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:01

Hmm.. dan moet je wel voorzichtig ermee zijn..
Hopelijk komt alles nog op zn pootjes terecht Lachen

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:03

hopen wij ook en willen jullie als jullie in de buurt van lelystad of almere wonen dit zoveel mogelijk verspreiden ze hebben een advertentie op mp staan

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:03

bij een vriendin van mij doen ze een slot op de stal als ze niet betalen, staat ook in een contract. Zo heeft ze er wel een hele leuke pony op nagehouden hahaha

Maar hoeveel paarden heb jij op stal staan? en andere dieren???
Word een dure aangelegenheid als je alles moet behandelen...

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:03

dit snap je toch niet!! Hamer

super dat je dit hier hebt neergezet!!
ook geweldig dat je je zo inzet voor de paardjes
ze kunnen er immers niks aan doen en verdienen beter!

heb je dit ook al op marktplaats neergezet??

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:05

dierenbescherming zal toch wel overleggen? maarja dan zit je nog met het "criminelen"gebeuren. wordt er bij de toelating van nieuwe klanten niet gekeken naar wat voor mensen het zijn??

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:05

Ik vind het echt heel goed van jullie dat jullie dit doen voor de paardjes Lachen ze zullen vast erg blij zijn met jullie!! Ik heb de advertentie gezien op marktplaats.. ik snap dat soort mensen echt niet!
dan kunnen ze ze beter verkopen dan hoeven ze er ook geen geld aan uit te geven.. (zo denken toch best vaak mensen erover)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:06

Omg wat triest van die mensen Ach gut.
Goed dat je het hier hebt neergezet Knipoog.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:06

Mar77 schreef:
bij een vriendin van mij doen ze een slot op de stal als ze niet betalen, staat ook in een contract. Zo heeft ze er wel een hele leuke pony op nagehouden hahaha

Maar hoeveel paarden heb jij op stal staan? en andere dieren???
Word een dure aangelegenheid als je alles moet behandelen...

ik ben al met de behandeling gestart vandaag voor de tweede keer , we hebben in totaal 6 paarden op stal en kunnen momenteel geen nieuwe klanten aannemen door de schimmle dus hebben nu nog 2 lege boxen ,
slot erop hebben we ook , tot er betaald word voor de medicatie , stalling , verleende diensten , en slopen van spullen .
ook de kat en hond op stal worden behandeld

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:08

sabine1985 schreef:
dit snap je toch niet!! Hamer

super dat je dit hier hebt neergezet!!
ook geweldig dat je je zo inzet voor de paardjes
ze kunnen er immers niks aan doen en verdienen beter!

heb je dit ook al op marktplaats neergezet??

heb het niet op mp gezet omdat hun daarop kijken , en dan weten ze waar we mee bezig zijn , en gaan er meer problemen komen helaas , ik verspreid het zoveel mogelijk momenteel op stallen en weides bij lelystad daar ken ik veel mensen , en daar wonen hun ook , die geven het ook weer door en ze zijn al bij verschillende geweest die gelukkig nee zeiden.
nu almere nog bereiken maar dit is de 4e stal waar hun zijn terwijl de beestjes amper een jaar jong zijn

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:08

Groot gelijk !!!! Ik zou ze niet eens kopen maar meer in natura laten betalen.
Ik zal mijn vriendin eens vragen hoe hun dat doen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:09

frankiej schreef:
dierenbescherming zal toch wel overleggen? maarja dan zit je nog met het "criminelen"gebeuren. wordt er bij de toelating van nieuwe klanten niet gekeken naar wat voor mensen het zijn??

zo een grote stal zijn we niet om het na te kijken en we gaan er vaak vanuit dat de mensen met zoveel paardjes toch degelijk verstand in de hersens hebben , maar helaas schijnt bedriegt .
we zitten inderdaad met het criminele gebeuren in onze maag , want mijn paardjes zijn me heilig ,en die kleintjes nu ook ,

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:10

heel goed wat je doet. Maar weet wat je je op je hals haalt als je ze koopt. Veel kosten van DA enz. enz.
Hopelijk is dit voor iedereen een waarschuwing. Weet wie je op stal hebt ( de mensen dan he).

Maar verder super dat je dit doet voor die diertjes. Hopelijk kan je ze kopen en oplappen.
Laatst bijgewerkt door Dribbel op 25-06-07 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:11

BianCatjee schreef:
Ik vind het echt heel goed van jullie dat jullie dit doen voor de paardjes Lachen ze zullen vast erg blij zijn met jullie!! Ik heb de advertentie gezien op marktplaats.. ik snap dat soort mensen echt niet!
dan kunnen ze ze beter verkopen dan hoeven ze er ook geen geld aan uit te geven.. (zo denken toch best vaak mensen erover)

ja maar dan kunnen ze immers niet meer zeggen dat ze 4 paarden hebben en dan zijn ze ook niet stoer meer in hun ogen .
in mijn ogen hebben ze niks , geen paarden ze komen nooit doen er niks mee en zijn er zelfs bang voor .
we hebben een tijd de sleutel in de stal van mijn paard gelegd daar zijn ze benauwd voor dus dat scheelt weer maar nu hebben we snachts ook de schuren op slot en de hond loopt snachts op het erf .

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:11

heel erg veel succes hiermee!!!! Ach gut

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:12

Mar77 schreef:
Groot gelijk !!!! Ik zou ze niet eens kopen maar meer in natura laten betalen.
Ik zal mijn vriendin eens vragen hoe hun dat doen.

graag pm me er even over als je wilt , we gaan ook een verbod in de richting van stal proberen te verkrijgen , maar we hebben al hulp van de dierenarts en andere stalhouders waar ze gestaan hebben die hebben al contact met ons opgenomen ,

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:12

die heeft ze toch al. Je moet in ieder geval 6 weken wassen.

Schimmel is echt zo sneaky, je ziet het niet maar is er wel.
En iedereen die komt kan het meenemen aan zijn/haar kleding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 21:14

Leentje1 schreef:
heel goed wat je doet. Maar weet wat je je op je hals haalt als je ze koopt. Veel kosten van DA enz. enz.
Hopelijk is dit voor iedereen een waarschuwing. Weet wie je op stal hebt ( de mensen dan he).

Maar verder super dat je dit doet voor die diertjes. Hopelijk kan je ze kopen en oplappen.

we kijken nu ook beter uit wie er komt , en wat voor persoon die is , kijk een keer ziek ok hebben we allemaal weleens , maar gewoon 1x per week of niet eens komen terwijl je paardjes ziek zijn en medicatie nodig hebben gaat te ver .
de hengstjes staan momenteel de hele dag binnen is zielig maar ze kunnen niet bij de andere omdat hun jaarling merrie kapot gedekt word , castereren hebben ze het geld niet voor ,
daarom willen we ze ook overkopen en castereren zodat ze lekker mee de wei op kunnen want ze zijn nog geen 1 jaar dus ze mogen niet de hele dag op stal ,
en we betalen nu al zoveel voor de paardjes dat de rest er ook bij kan en de DA matst ons ook omdat hij dit verhaal nu goed kent

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:15

zal ik doen. hebben ze wel iets van een contract getekend?