Houtsnippers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Margarita_

Berichten: 2338
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 11:28

Wij hebben de paarden overdag op een stukje zand lopen. Na eigenlijk is de helft zand en de andere helft gewoon grond.
In de zomer als het droog is gaat dat allemaal prima. Maar als het dus regent is de ene helft (van grond) gewoon bagger.
Nu kan ik aan houtsnippers komen en vroeg ik mij af is dat een soort van oplossing voor mij probleem. Blijft het dan droger en kunnen ze s winters ook een paar uurtjes naar buiten?
Het is dus geen rijbak!!

Diesel54

Berichten: 1568
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Dubai

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:42

Hoeveel kuub houtnippers kan je krijgen? Want het kan wel werken, maar dan heb je wel een aardige laag nodig. Ook moet je regelmatig bijvullen, want de houtsnippers vergaan na een tijdje. Wij doen het altijd en het bevalt ons goed.

_Margarita_

Berichten: 2338
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 15:49

kan zoveel krijgen als ik wil

marleen_usar

Berichten: 24665
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:50

Mijn paard stond er ook op en dat ging prima.

farmershill

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-06-05

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:53

Ik heb hier hetzelfde probleem, ik heb een 15cm dikke laag snippers aangebracht.
Nu twee maanden later is er al niets meer van te zien, en tegen de bagger heeft het ook niet echt geholpen.

blacklight

Berichten: 1010
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Wintelre

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:55

Wij hebben een megatop bodem (dat is dus ongeveer hetzelfde) en die werkt prima! Hoef je maar 1 x in de 5 jaar te vervangen/bijvullen

juval

Berichten: 13221
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:41

afgelopen winter hebben ze bij ons op stal voor het hek van de wei ook een lading houtsnippers gelegd. dat hielp goed tegen de blub... nu een ruim half jaar later zijn de snippers wel weggezakt/verteerd, dus voor de winter zal er wel weer een lading overheen moeten.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:46

Begin er nooit aan!! Het eerste jaar lijkt het goed te helpen, maar daarna word de ellende alleen maar erger.
Deze fout heb ik een keer gemaakt in een paddock. Leek geweldig te helpen, maar de winter daarop was het een drama.
Heeft heel wat geld gekost om de houtschillen weer af te voeren en er wit zand in te storten. De beste manier is zwart zand eruit en wit zand er weer in.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:54

Houtsnippers werken prima als je een zware bodem hebt, maar op een te natte bodem zou ik het niet gebruiken. Het verrot dan snel en je bak wordt alleen maar natter en papperiger.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re: Houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:56

onze bak is ontiegelijk zwaar, nog steeds na 2 jaar, als we er houtnippers bij gooien zou dat dan helpen? of zouden we eerst een klein laagje zand moeten wegahalen ne houtsnippers als boven gebruiken?