MARKTPLAATS OPLICHTER!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lab_iris

MARKTPLAATS OPLICHTER!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:35

Ik weet niet of het goed staat hoor Knipoog maar zo niet mag het wel verplaatst worden,, ik kon echt niks vinden waar het zou moeten staan...?

Er is een groote oplichter op marktplaats! die verkoopt paarden ( die niet van hem zijn ) of doet in ieder geval alsof hy ze te koop heeft,, er bieden sommige mensen wel 2000 euro op,... hier een stukje van iemand waarvan een plaatje van haar paardje is gebruikt op zo een advertentie:

*Tot mijn grote verbazing zag ik zojuist dat er een foto van onze pony Black Beauty op marktplaats staat, mensen uit Nijmegen bieden hem te koop aan en zo nog 14 andere pony's.

Wij zijn heel erg blij met onze Black Beauty en die is zeker niet te koop,dus mensen ik wil jullie alleen maar waarschuwen. ( de pony op de foto zullen jullie DAAR zeker niet aantreffen. )

Heel vervelend de advertentie word door Marktplaats steeds verwijderd,

maar van iemand anders een foto erop zetten, mag dat wel?
*

De man komt uit Gelderland ( nijmegen) en heet : de Jongh

Hy betrekt er een vrouw en kind by ( of doet alsof hy een vrouw en kind heeft )
Hy laat ook byv. zyn 'kind' schrijven op de advertentie van die black beauty over wat zy allemaal heeft mee gemaakt enz...
Maar als je dan de andere advertenties van die man ziet... zie je als je goed kijkt ( zoals ik heb gedaan Knipoog ) deze dingen die erg op merkelijk zyn,..! :

dit stukje vond ik erg op merkelijk,..:

te koop aangeboden een 12 jarige fokmerrie uit de bonte hengst Ico Sun, deze merrie kan niet gereden worden door een vroeger ongeluk op een buitenrit. Ze reden gewoon langs een rustige weg, alleen daar kwam een auto langs rijden waarvan de vrouw achter het stuur en slaap is gevallen en zo in de riching van de groep ruiters reed. Daarbij heeft ze 2 paarden geraakt, waavan ook Shine. Shine heeft toen een scheurtje in haar pees gekregen en erge last van haar rug, het scheurtje is na lange tijd weer hersteld. Haar rug heeft ze geen last van zolang er niet op haar gereden word! Bij deze merrie krijgt u haar veulen erbij. Het zijn beiden erg lieve paard en sociaal in de groep. Normale prijsklasse!

* deze advertentie : Haflinger merrie [z1 dressuur]
De fotos,, 2 HEEL verschillende haflingers,.. qua bouw,, kleur,, en de bles!

Maar het ALLER ERGSTE WAT JE KAN ZIEN! :

naam advertentie: 3 Jarige Hengst [Ed King Hill]
kijk de fotos is heel goed en kijk of je verschil ziet Tong uitsteken ! ik zag het binnen 1 seconde!
Foto 1.. heel klijne kol...
Foto 2 ... ineens is die kol een paar cm gegroeid
Foto 3 .. De kol was in zn jeugd zeker een druip kol!

Fotos kan ik er niet by zetten ivm marktplaats een bescherming er op heeft staan... sorry... maar je kan wel op marktplaats.nl in typen: black beauty en dan de advertentie met de naam: Chique zwarte e-pony [M1 Dressuur]

Ja sure -_-' duidelijk een oplichter dus,,.! met alle bewijs van dien en een boos iemand omdat haar paardje er by word betrokken!

Hiermee probeer ik iedereen duidelijk te maken... uit te kijken voor die man met zn * duure* paardjes die hy niet eens heeft...! En probeer dit rond te mailen en te zeggen zodat iedereen die mogelijk een paardje wilt kopen dat in ieder geval weet.. en niet by een rare man terecht komt of zn geld kwijt raakt aan die rare man :| !
Laatst bijgewerkt door Lab_iris op 23-06-07 22:47, in het totaal 3 keer bewerkt

LisaxFalco

Re: MARKTPLAATS OPLICHTER!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:37

Ik zie geen foto's of is het niet de bedoeling dat je er te zien krijgt

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:40

De man komt uit groningen ( nijmegen)
ehh ?? Deugt jouw AK wel Knipoog
Iniedergeval.. Zulke mensen heb je nou eenmaal doe je niks aan, Mag er toch van uitgaan dat als je een paard wil kopen je eerst langsgaat..
Je geeft je geld toch niet voordat je dat paard gezien hebt..
En denk ook niet dat zo'n topic hier thuishoort..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:41

Nee je moet op marktplaats kijken. Knipoog Want je mag geen advertenties op bokt zetten van marktplaats.
Volgens mij is bij die advertentie met de haf de hindernis ook wel laag voor M1, of ligt dat aan mij? De kleur is ook opeens anders geworden. Clown En in de Z1 rijd je toch met stang en trens of? *ben geen wedstrijdmens*

LisaxFalco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:43

Weetje welke pg. ze staan of mag je dit ook niet zeggen?

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:43

ok sorry dan Knipoog ik wist dat niet ben net nieuw hier Knipoog ik dacht mischien wel handig om te weten Knipoog ? maar euh,, hoe kan je het weer verwijderen dan xD? als iemand dit ding kan verwijderen voor my,,.. heel erg graag Knipoog k snap der niks meer van ;P
Laatst bijgewerkt door Lab_iris op 23-06-07 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Patatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:45

Ik zou het niet verwijderen als ik jou was. Ik bedoel, het is juist heel fijn om te weten! Voordat je in gaat op een paard dat helemaal niet te koop blijkt te zijn en je opgelicht wordt, toch?

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-07 22:47

Marjo_x schreef:
De man komt uit groningen ( nijmegen)
ehh ?? Deugt jouw AK wel Knipoog
Iniedergeval.. Zulke mensen heb je nou eenmaal doe je niks aan, Mag er toch van uitgaan dat als je een paard wil kopen je eerst langsgaat..
Je geeft je geld toch niet voordat je dat paard gezien hebt..
En denk ook niet dat zo'n topic hier thuishoort..

Sorry,, niet op gelet Knipoog ik bedoelde Gelderland

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:51

Gewoon iemand die zich stierlijk verveelt en niks beters te doen heeft. Iemand die goed kijkt heeft het wel door, en als iemand contact opneemt om het paard te komen bekijken zal de aap wel uit de mouw komen.

Blijft wel vervelend, maar zware oplichterij noem ik het niet. Geld kwijt ben je niet aan zo iemand ( je betaalt niet voordat je paardebeest in levende lijve hebt moge aanschouwen neem ik aan ), alleen maar wat verspilde tijd.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:59

Hè? Al die foto's kloppen gewoon niet. Soms zelfs 3 verschillende paarden.
Maar ik geloof niet dat er mensen zijn die daarin trappen. Vooral omdat het hogere prijsklasse is.
Maar het is toch erg als je je eigen paard zo tegen zou komen.

En het is idd verboden om over specifieke advertentie's te praten (en er specifieke gegevens bij te geven). Maar ik denk dat als ze je eerste post aanpassen, hij wel kan blijven staan.
Want het is immers een persoon die je bespreekt, niet zozeer 1 advertentie.

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:01

Te koop aangeboden, zeer mooie en chique d-pony. deze pony is zeer lief in omgang, mijn dochter heeft deze pony vanaf haar geboorte. Hieronder verteld zij wat meer over haar pony.

beste mensen ik ben op zoek naar een heel goed thuis voor mijn lieve en mooie pony Black Beauty. Ik heb haar genoemd naar het paard in de film. Het was een heel bijzonder moment. We hadden een pension klant op stalling staan met een hele leuke merrie, Callista. Die mensen hadden weinig tijd voor de merrie omdat ze een kindje hadden gekregen met een open ruggetje. Die tijd dat ze er weinig tijd voor hadden mocht ik Callista rijden. Dat ging altijd heel erg goed. Ik was helemaal happy, eindelijk een paardje die niet verkocht word. Aangezien er bij ons ook regelmatig paardjes verkocht worden omdat de hobby van mijn ouders weer iets uit de hand loopt. Want die kopen en kopen maar, maarja het kost geld dus dan moet er maar weer wat weg. Maar toen had ik dus Callista, waar ik zo blij mee was! Alleen toen kwam haar eigenaar naar me toe, ons kindje is gisteravond helaas overleden, en wij gaan nu zelf verhuizen naar het noorden. dus Callista moet verkocht worden. Ik schrok me het apezuur, Callista? Verkocht? Nee dat kan niet! En hij vertelde dat er waarschijnlijk al een koper voor was. 3 weken heb ik haar nog kunnen rijden, en toen ging ze weg. 5 maanden erna werd ik ineens door de nieuwe eigenaar van Callista gebeld. Hij vertelde dat ze weer weg moest, en hij gaf haar aan mij. Vanaf die dag was Callista helemaal van mij. Ze ging toen overdag met de kudde in de wei en 's avonds op stal. Alleen Callista werd na een tijdje steeds dikker en dikker. Toen hielden we haar maar op stal met zaagsel op de grond en iets aan het minderen met het voor, voordat ze hoefbevangen werd. Maar ze werd niet slanker. Op een ochtend ging ik net als normaal weer naar haar stal toe. En ik liep haar box in. Daar lag ze op de grond, helemaal ze zweten en te trillen, en er was een veulen voor de helft uit. Ik rende meteen naar mijn vader toe, mijn moeder belde de vee arts en mijn vader en zussen renden mee. Mijn oudste zus hielp Callista met de geboorte. Het veulentje had het gelukkig overleefd, en stond op. Die probeerde wat te lopen maar omdat ze nog zo jong was ging het moeilijk. Alleen ik zat met mijn hoofd bij Callista en ging bij haar zitten, ze was erg zwak en kon niet meer omhoog komen. De dierenarts kwam, die zorgde dat het veulen toch bij Callista kon drinken. Dat ging allemaal goed. Alleen met Callista niet, dus besloot hij het veulen erbij weg te halen en dat met de hand op te voeden. Dat mocht ik doen. Voor Callista zou het te zwaar zijn geweest als het veulen haar voeding bij Callista vandaan moest halen. Met het veulen ging het hartstikke goed, na 3 dagen stond Callista ook weer op. Alleen ze wou niet eten en drinken. De dierenarts is er nog een paar keer bij geweest. Maar kon helaas niks er aan doen. 2 dagen erna was Callista helaas overleden. Toen ging er gewoon een deel van mij leven kapot. Maar gelukkig ik had haar veulen nog, die nog steeds een naam moest hebben. Toen dacht ik ineens aan de film, Black Beauty. Ze was zwart & mooi dus de naam paste precies. En die Black Beauty was ook een apart verhaal. Nu is Beaut een deel van mijn leven geworden, maar geen vervanging voor Calis. Beauty heeft me er wel weer helemaal bovenop geholpen. En met haar ben ik verder gegaan. Ik heb haar helemaal zelf opgevoed en ook beleerd. Toen ze eenmaal ingereden was en de basis te pakken had ben ik met haar gaan lessen. In die lessen hebben we erg veel geleerd. Toen zijn we van de B tot aan de M1 gekomen. In de wedstrijden doet Beauty et goed. We zitten nou M1 3wp. Alleen ik moet haar gewoon verkopen, ik moet over gaan op een paard. Ik ben echt op zoek naar iemand die haar een heel goed thuis kan bieden en het liefst met haar verder gaat in de wedstrijden. Met degene die haar koopt wil ik graag contact houden. Bij Beauty zitten geen papieren, aangezien de vader onbekend is. Ze is gechipt, geënt, ontwormd en bekapt. Toebehoren krijgt u erbij. Goed tehuis belangrijker dan geld! Op foto 1 ben ik me Blach Beauty en Foto 2 ben ik op Callista toen ik haar nog verzorgde.

eerst heeft ze hem vanaf haar geboorte, en dan in een keer als ze die andere pony krijgt die drachtig is.... jaja en ik ben Anky van Grusven Slapen

Ed King Hill is de volle broer van de vader van mijn paard, en bond!! (mijn paard is donkerbruin maar dat maakt allemala niet uit Tong uitsteken )

edit: er stond dat het een afstamming was Knipoog
Laatst bijgewerkt door mandy13 op 23-06-07 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:06

het spijt me zeer maar M1 springen?? hij verpest het voor zichzelf..

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:14

nóg een stomme fout: SAMBERxPERICLES

Samber is een afstamming van Pericles, dus dat paard kan deze afstamming niet hebben Haha!

nu stop ik maar, het stikt van de fouten en nu kan hij er niet meer omheen Bloos

Monieck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:15

Haha in 1 advertentie staat m1 springen en in een andere staat m2 springen Tong uitsteken
En bij Chique Jazz Merrie! haha die heeft opeens een zwart been gekregen Clown

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:15

Lab_iris schreef:
* deze advertentie : Haflinger merrie [z1 dressuur]
De fotos,, 2 HEEL verschillende haflingers,.. qua bouw,, kleur,, en de bles!

Maar het ALLER ERGSTE WAT JE KAN ZIEN! :

naam advertentie: 3 Jarige Hengst [Ed King Hill]
kijk de fotos is heel goed en kijk of je verschil ziet Tong uitsteken ! ik zag het binnen 1 seconde!
Foto 1.. heel klijne kol...
Foto 2 ... ineens is die kol een paar cm gegroeid
Foto 3 .. De kol was in zn jeugd zeker een druip kol!

en wat dacht je van zn sokje links voor en rechts achter..... zeker ook verdwenen toen hij ouder werd Wow!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:18

Helaas mogen er geen marktplaats advertenties besproken worden op bokt. Misschien moet je even de redactie van Marktplaats mailen...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:18

Zijn de advertenties al verwijderd? Ik krijg er namelijk niets voor als ik het intyp.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:21

Ah, heb al gevonden!

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:21

ik kan ze ook niet vinden...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:22

Zijn dochter ziet er wel steeds anders uit Nagelbijten / Gniffelen

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:26

ah ook al gevonden!

wat een oplichter zeg! en inderdaad er klopt gewoon helemaal niks van

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:27

Aan de foto's is het eigenlijk ook al te zien Nagelbijten / Gniffelen

nikita_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:28

ja, inderdaad! maar wat heeft dit nou voor nut? ik bedoel je komt toch zowieso eerst kijken voor je het paard koopt Verward en alleen aan de achtergronden zie je het ook al Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:30

idd een echt oplichter Ja
Ik ken ook een meisje, zit desnoods op allerlei paardenforum's dat ook foto's van bokt en zadelkamer afhaalt om ze op Marktplaats te zetten Scheve mond

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:31

Ik denk dat die man die verveelt ofzo Clown Maar het is absoluut niet netjes om andermans paarden zo te koop te zetten.