Toekomst , hoe overdacht is deze bij jou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Toekomst , hoe overdacht is deze bij jou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 19:33

Ik heb echt geen idee waar ik dit topic moet plaatsen, dus ik hoop dat ik hem hier goed neer zet.

Ik vraag me af wat en of iedereen iets geregeld heeft voor haar paard, wanneer je er zelf ineens niet meer blijkt te zijn.
voor mijn pony heb ik toen der tijd ( voor een levensbedreigende operatie) afgesproken dat hij altijd bij mijn ouders zou blijven.

Over mijn paard moet ik nog steeds iets afspreken, maar ik wilde graag weten hoe andere paarden liefhebbers dat doen. Ik neem aan dat iedereen hier wel eens over na gedacht heeft?

Ook vroeg ik me af of mensen het soms in hun testament hebben laten zetten wat er met hun paard moet gebeuren wanneer jij komt te overleiden?

dus kort samen gevat: wat is je back up plan voor als jij overleid?

valine

Re: Toekomst , hoe overdacht is deze bij jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:34

dit paard gaat terug naar de stal eigenaar (maar das niet zo gek,ik lease der van hem) mijn eigen paard zou naar mijn schoonouders gaan en dan moeten hun maar zien wat er mee gebeurd. ik vertrouw ze meer dan voldoende om te weten dat er goed voor het paardje gezorgd wordt.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:35

Nou, mijn ouders weten wat ze ermee kunnen doen. Als ze verkocht zou worden dan, komt ze zeker bij een goede eigenaar terrecht, anders slaapt mijn moeder nooit meer Clown .

Daar maak ik me dus niet zo'n zorgen over..

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:36

Als ik sterf nemen mijn ouders de zorg van Nanza op zich. Hij zal in ieder geval nooit weg moeten.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:59

Mijn man zorgt dan voor het financiele gedeelte en vriendin voor de paarden, vriendin voor de verzorging etc.
Maar ze gaan echt niet weg, zeker Lester niet, die met pensioen is....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:45

Mijn paard wordt verkocht. Er is hier toch niemand die er verder iets aan heeft, dan kan hij beter naar iemand die er nog iets mee doet en hem aandacht geeft.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:48

De manege neemt hem weer terug. Ik weet zeker dat ze hem graag weer terug willen. Dan zal hij waarschijnlijk weer voor de gehandicapten en voor de kar gebruikt worden. Hij komt goed terecht dan weer. Lachen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:06

als ik doodga worden mijn 2 Tinkers verkocht. ze gaan dan gewoon naar mijn ouders en ik vertrouw erop dat zij of mijn zus ervoor zorgen dat ze een nieuw fijn tehuisje krijgen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:47

Als ik kom te overleden krijgt mijn vriend alles (testamentair zo geregeld): huis, auto's, geld en 2.5 van de 3 paarden.
Ik ga er vanuit dat hij dan een goed tehuis zoekt voor mijn oudste Tinkermerrie en onze Shetruin of hij houdt ze zelf aan. Onze jongste Tinkermerrie is voor de helft van mijn zus dus dan moet hij het met haar uitvechten wat ze met haar doen Haha!

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:40

als ik kom te overlijden hebben mijn ouders er de verantwoordelijkheid over,, maar hun zullen haar waarschijnlijk naar mijn nichtje toe doen ( want zij heeft al 2 paarden)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:43

Als ik overlijd, wordt mijn paard automatisch van mijn man. Ik neem aan dat hij hem dan verkoopt, aangezien hij er zelf niet mee kan rijden. Als ik er zelf niks mee zou kunnen, zou ik dat ook doen, dus dat vind ik geen enkel probleem.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:16

Als ik kom te overlijden, gaat Kane naar mijn bijrijdster. Dit omdat ik zeker weet dat het voor Kane dan allemaal goed komt en op de stal blijft waar hij nu staat en het duidelijk naar zijn zin heeft.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 14:24

als ik overlijd, zoekt mijn mama een goede thuis voor mijn pony. Ik heb een aantal nichtjes die rijden, dus als zij willen mogen ze mijn pony hebben. Zo niet gaat ze de verkoop in.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 15:20

Als mij wat overkomt gaat mijn paard denk ik naar de slacht.
Niet omdat ik hem niet gun aa een ander maar omdat ik denk dat niemand hem goed kan verzorgen.

Het is er eentje met een gebruiksaanwijzing, niet iedereen kan erop rijden.

Daarbij heeft hij erge artrose, moet dagelijks medicijnen en je moet hem op een bepaaldemanier rijden ( loswerken, rijde en uitstappen) om hemgoed te houden.
Daarbij kan hij ook nog eens niet op de wei ivm hoefbevangenheid.
Hij wordt 20, mag alleen nog rechtuit op buitenrit...

Tja, wie wil zo'n dier en hoe snel rijden ze hem stuk??
Ik denk dat hij beter af is als hij dood is.
Niet omdat ik de mensen niet vertrouw maar omdat ik hem al 12 jaar heb, weet hoe lastig hij kan zijn en hoe hij lichamelijk in elkaar zit.

Had ik een kerngezond paard moct hij zo de verkoop in !!!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:12

Als er iets met mij gebeurd dan mag mijn bijrijdster hem hebben.
Ze is gek op Miro en ik weet dat hij bij haar in goede handen is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:54

Urielle schreef:
Mijn paard wordt verkocht. Er is hier toch niemand die er verder iets aan heeft, dan kan hij beter naar iemand die er nog iets mee doet en hem aandacht geeft.

Hier net zo!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 16:18

als ik kom te overlijden gaat mijn paard op papier naar mijn zus (wordt dan eigenaar) maar blijft hier thuis wonen. Mijn zus krijgt dan een deel van mijn spaargeld om dit voor mijn paard te besteden. Notarieel vastgelegd Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:01

Ik heb niks geregeld, maar zou niet onverstandig zijn om wel te doen.
Sowieso zal het paard naar mijn vriend gaan, en ik ga er vanuit dat hij of een goede verzorgster zoekt of haar verkoopt (zal dat laatste wel worden)
Overigens zou ik mijn paard ook zo weg willen geven aan een vriendin, maar of zij daar blij mee is ( Haha! )