Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. diessel schreef:Dus als ik je goed begrijp moet ik mijn AVP schriftelijk mijn situatie uitleggen en vragen of zij dit dekken.
Indien zij dit dekken hoef ik geen andere verzekering af te sluiten?
Wanneer ziet de verzekering iets als zakelijk?
Baileys schreef:Bij mij vallen er maar 2 grote huisdieren (paarden dus) onder m'n AVP. Zou ik ook even nakijken, als ik jou was.
)? LDRD schreef:Waar jij op moet letten is of je nog wel in de hoedanigheid van particulier bezig bent of dat je eigenlijk bedrijfsmatig bezig bent (winst maken is daarvoor geen vereiste).
Een AVP (aanspakelijkheidsverzekering voor particulieren) zal je neem ik aan wel hebben. Ben je bedrijfsmatig bezig dan heb je een AVB (aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) nodig.
Als ik jouw verhaal lees dan balanceer je op de rand van particulier en bedrijfsmatig. Dat jij het hobbiematig vindt doet er eigenlijk niet toe.
Vraag het aan jouw AVP verzekeraar en laat het ze in het polisdossier vastleggen dat je particulier bezig bent met paarden. Willen ze dat niet dan zal je toch die AVB moeten sluiten.
Het verzekerde bedrag zou ik me niet veel zorgen over maken, ik heb in 20 jaar nog zelden (lees nooit) meegemaakt dat de schade het verzekerde bedrag (per gebeurtenis) oversteeg.