stalling niet betaald en nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chantal1982

stalling niet betaald en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:48

Ik weet niet of het hier goed staat maar ik ga het toch maar proberen.
Wij hebben een stalling met 6 boxen. Nu zijn afgelopen zondag X en X met hun kinderen en met hun pony's X. en X. weggegaan zonder te betalen. Wij waren i.v.m. vaderdag een dagje weg. Omdat wij verder alleen tegen kostprijs werken, maken we verder geen contracten ofzo op. Toch wil ik mijn geld waar ik recht op heb en het liefst ook de volgende staleigenaar waarschuwen. Wat kan ik doen?
Laatst bijgewerkt door Judje op 16-02-09 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Voorletters van de personen & pony's verwijderd.

Ylana

Re: stalling niet betaald en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:49

Welke gegevens heb je van hun?
En kloppen die ook?

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:54

ik heb van hun in ieder geval het adres en weet zeker dat dit klopt. en telefoonnummers

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 17:57

Dan bel je ze, vraag je eerst heel aardig waar ze heen zijn, en waarom ze weg zijn. Dan vraag je je geld, geven ze het niet ga je gewoon naar hun huis toe. En dan weet je meteen waar ze zijn, dus kan je de volgende stal meteen waarschuwen Haha!

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 17:59

ik heb dus al tig keer gebeld, maar of hij gaat een paar keer over en dan de voicemail en als ik dan nog een keer bel gelijk de voicemail. Ik heb inmiddels al een bericht op marktplaats geplaatst dat ik op zoek ben naar deze twee pony's, maar dit heeft nog niet veel opgeleverd. Maar ja zonder contract hoef ik volgens mij ook niet bij een incassobureau ofzo aan te kloppen want die doen dan volgens mij niks,

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:40

Bel je met nummerherkenning of anoniem?
Je kan als je ze echt niet te pakken krijgt beginnen met aangifte doen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:06

Dan ga je naar hun huis...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:10

Ja hoor gewoon langs gaan en aanbellen.
Als ze niet opendoen doe je de rekening door de bus en probeer je het de volgende dag nog een keer.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:21

Ik zou ook langs gaan als ik jou was

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:31

Oh... vervelend...!
Een aangetekende brief sturen waarin je het verschuldigde bedrag zet, daarna kan je eventueel een incassobureau inschakelen, vaak helpt het al als je zegt dat je dat gaat doen..
Dat kost wel aardig wat en kan volgens mij alleen boven de 250 euro, maar dat weet ik niet zeker.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:37

Incassobureau inschakelen. De gemaakte kosten zijn dan ook voor hun rekening en hoef jij niet overal achteraan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:38

Heb je getuigen dat zij bij jou op stal hebben gestaan? Zo ja, volgens mij kan je dan echt een incassobureau inschakelen hoor....
Ik zou zeggen bel dr morgen gewoon eens een aantal dan hoor je snel genoeg wat en of er mogelijkheden zijn

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:40

Misschien een goede afleer, laat je gasten voortaan vooraf betalen, zodra er niet is betaald ketting op de boxdeur.
Ben bang dat je nu naar je centen kunt fluiten.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:41

Kennelijk werkt dat zo tegenwoordig, gewoon je boeltje pakken en vertrekken zonder te betalen! Schandelijk zeg!

Ik zou dus echt gaan aanbellen daar, desnoods met stoeltje en al voor de deur gaan zitten tot ze naar buiten komen. Of nog mooier: even bij de buren informeren of er wat aan de hand is. Mensen houden daar niet zo van, wellicht dat ze dan wel de telefoon opnemen Tong uitsteken

Metall

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:45

Vrij banketstaaf actie idd,, mischien naar de ARAG ofzo gaan,, die kunne je misccgien helpen...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:48

Ulfeino schreef:
Misschien een goede afleer, laat je gasten voortaan vooraf betalen, zodra er niet is betaald ketting op de boxdeur.

Hebben ze bij ons een keer gedaan. Ook mensen die iedere keer achterliepen met betalen. Zodra het stalgeld de eerste van de maand niet binnen was ketting om de deur totdat er wel betaald was. Werkt vrij goed, na 2x snapten ze de hint. Hebben er trouwens ook niet lang meer gestaan.

Overgends mag dat niet van de brandweer, het duurt te lang om het los te maken.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:52

Ketting om de boxdeur vind ik eigenlijk niet kunnen, de paarden worden de dupe van de actie van de eigenaar. Tuurlijk wil de pensionhouder het geld hebben, maar moet dat betekenen dat het paard niet meer naar buiten kan en er niet meer gemest wordt?

Verder zou ik gewoon langs gaan en informeren, als ze niet open doen even ''informeren'' en het verhaal uitleggen bij de buren met de vraag wanneer ze de buren spreken willen doorgeven dat er nog een rekening open staat.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:04

Ulfeino schreef:

Ja het klinkt misschien wat grof maar denk ook wel dat tegen mensen die standaard te laat betalen wel werkt.
Nu ben ik ook bang dat je naar je centen kan fluiten helaas!
Misschien proberen met een ander nummer te bellen dat ze niet kennen? Wil ook nog weleens helpen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:07

sronnie schreef:
Ketting om de boxdeur vind ik eigenlijk niet kunnen, de paarden worden de dupe van de actie van de eigenaar. Tuurlijk wil de pensionhouder het geld hebben, maar moet dat betekenen dat het paard niet meer naar buiten kan en er niet meer gemest wordt?

Verder zou ik gewoon langs gaan en informeren, als ze niet open doen even ''informeren'' en het verhaal uitleggen bij de buren met de vraag wanneer ze de buren spreken willen doorgeven dat er nog een rekening open staat.

Paard kwam dagelijks buiten, en werd door de staleigenaar gemest. Maar de eigenaar van het dier kon er niets mee. Op het hek van de wei zat een slot, waar iedereen de sleutel van kon halen, behalve zij. 's Nachts gingen ze naar binnen: ketting om de boxdeur.

Tot sommige mensen dring je nou eenmaal niet door, die hebben het motto: de brutalen hebben de halve wereld.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 09:50

Bedankt allemaal voor de goede tips. Ik heb inderdaad al verschillende keren gebeld. Via vrienden hun telefoon etc. Op het moment dat ze het doorhebben dat ik het ben, hangen ze op. Ik ben inderdaad van plan er langs te gaan en ga sowiezo proberen om het toch ook uit te spelen via een incassobureau. Ik dacht eigenlijk dat het niet kon, omdat ik er al eens een heb ingeschakeld voor mijn salaris en die moest ook allemaal contracten e.d. hebben. Een slot op de deur heb ik ook al eens geprobeerd, maar uiteindelijk wordt het paard hiervan de dupe, omdat deze niet meer gepoetst wordt e.d.
Laatst bijgewerkt door chantal1982 op 22-06-07 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:54

Het lijkt wel of het steeds erger wordt, die brutaliteit van mensen. Bij ons zijn laatst ook mensen weggegaan zonder te betalen. Nu moet iedereen een maand vooruit betalen, het is toch erg dat dat nodig is. Heb je ondertussen kunnen ontdekken waar de paarden staan? Anders zou ik daar gewoon eens langsgaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:57

chantal1982 schreef:
Wij hebben een stalling met 6 boxen. Nu zijn afgelopen zondag S. en C. met hun kinderen en met hun pony's R. en F. weggegaan zonder te betalen. Wij waren i.v.m. vaderdag een dagje weg. Omdat wij verder alleen tegen kostprijs werken, maken we verder geen contracten ofzo op. Toch wil ik mijn geld waar ik recht op heb en het liefst ook de volgende staleigenaar waarschuwen. Wat kan ik doen?

Was het stalgeld voor de volgende maand of van de afgelopen maand. Als het geld is dat je nog krijgt van de maand juni t/m de dag dat ze zijn gebleven, bel je ze thuis op en vraagt het ze dit weekend te komen geven, niet gedaan, dan bel je weer en vertel je dat je ze op hun nieuwe stal komt bezoeken om je geld te halen. LIjkt mij dat ze dan meteen komen betalen.

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 09:59

nee ik heb de plaats waar ze nu staan nog niet ontdekt anders zou ik de volgende staleigenaar kunnen waarschuwen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 10:00

Vrees dat je, als je het hogerop gaat zoeken, weinig kans hebt om in dit geval je geld alsnog te krijgen. Huurcontractje opstellen is voor de volgende misschien niet verkeerd.
Hebben jullie een opzegtermijn?

chantal1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-07 10:00

russel schreef:
chantal1982 schreef:
Wij hebben een stalling met 6 boxen. Nu zijn afgelopen zondag S. en C. met hun kinderen en met hun pony's R. en F. weggegaan zonder te betalen. Wij waren i.v.m. vaderdag een dagje weg. Omdat wij verder alleen tegen kostprijs werken, maken we verder geen contracten ofzo op. Toch wil ik mijn geld waar ik recht op heb en het liefst ook de volgende staleigenaar waarschuwen. Wat kan ik doen?

Was het stalgeld voor de volgende maand of van de afgelopen maand. Als het geld is dat je nog krijgt van de maand juni t/m de dag dat ze zijn gebleven, bel je ze thuis op en vraagt het ze dit weekend te komen geven, niet gedaan, dan bel je weer en vertel je dat je ze op hun nieuwe stal komt bezoeken om je geld te halen. LIjkt mij dat ze dan meteen komen betalen.

Ja, maar ik weet niet waar ze staan dat is juist het lastigste en ik heb bv, ook al contact gehad met marktplaats om een advertentie te plaatsen, maar dat mag ook niet.