Verzekeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 20:39

Hallo allemaal,

Ik zit even met het volgende..ik ben van plan om weer een paard aan te schaffen en die wil ik denk dan ook gaan/laten verzekeren (mn vorige paard was niet verzekerd). Alleen als ik op google ga zoeken krijg ik 1001 mogelijkheden. Dus misschien dat iemand goeie tips heeft waar ik op moet letten of misschien 1 kan aanbevelen?? Bloos

Perla

Berichten: 3694
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: friesland

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 06:12

Ik heb mijn paard verzekerd bij EFO

dan polis B dus alleen voor het paard bij overleiden/ afkeuren
dus niet voor ziektekosten, hier heb ik altijd een potje voor.

ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 09:05

Ik heb mijn paarden niet verzekerd.
Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of dragen.
Let op voor de kleine lettertjes, zoals het uit de verzekering gooien als het paard een bepaalde leeftijd bereikt of een bovengrens aan de dekking van veterinaire kosten (vaak de verzekerde waarde van het paard).

lizana
Berichten: 36
Geregistreerd: 23-04-07

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:44

heb hem nog niet verzekerd maar k ge het denk ik wel doen allen wa dus als ie schade maakt met bijv buitenrit of ongeval....
is idd genoeg aanbod goed laten informeren

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:47

Bij http://www.uwpaardverzekeren.nl kan je veel informatie vinden. Ik heb me er ook goed in verdiept en kwam uit dat de standaard + ziektekosten tot €1000,- het beste was (Equine Risk). Als je een sportpaard hebt zou ik de uitgebreide nemen.

marjolein__

Berichten: 336
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Oldebroek

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:41

Je paard is volgens mij sowieso WA-verzekerd via je eigen wa-verzekering. Moet je ff checken bij je verzekeringsadviseur of de polis nalezen. Wa is dus schade aan derden. dus als je paard schade aanricht bij iemand anders.

Gabriellex
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: In Noord-hollland

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:28

Je moet ook voor verzekering je paard laten keuren.
Als je alleen klinisch laat keuren kan je minder goed verzekerd worden. Met rontgenoligisch erbij kan je wel vanalles. Mijn paard is klinisch gekeurd, en verzekerd. (niet voor dat hij overlijd dat je 80 of 90 % van de koopprijs terug krijgt, dat heb ik dus niet.)

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:48

Gabriellex schreef:
Je moet ook voor verzekering je paard laten keuren.
Als je alleen klinisch laat keuren kan je minder goed verzekerd worden. Met rontgenoligisch erbij kan je wel vanalles. Mijn paard is klinisch gekeurd, en verzekerd. (niet voor dat hij overlijd dat je 80 of 90 % van de koopprijs terug krijgt, dat heb ik dus niet.)


Dat hoeft niet altijd (is uiteraard wel handig als je een paard koopt), alleen bij een uitgebreide verzekering.

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 18:00

thanx voor de reacties!

@emvebe volgens mij heb je daar wel gelijk in idd...ik zal het voor de zekerheid nog eventjes nakijken

@gabriellex, ik laat mn paard voordat ik m koop sowieso klinisch en rontgenologisch keuren dus dat kan ik dan ook gelijk mooi gebruiken voor mn verzekering Bloos

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 12:39

Even meelezen hoor!
Hoeveel betalen jullie ongeveer? (incl. ziektekosten verzekeren)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:18

Bij Equine Risk hoefde ik niet te laten keuren. Er is wel iemand van de verzekering langs gekomen. Mijn pony is voor €2000 verzekerd en ik betaal richting de €350 per jaar. Ik heb er al goed gebruik van gemaakt en ik vind het gewoon een heel prettig idee.

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 10:15

Tessebes schreef:
Bij Equine Risk hoefde ik niet te laten keuren. Er is wel iemand van de verzekering langs gekomen. Mijn pony is voor €2000 verzekerd en ik betaal richting de €350 per jaar. Ik heb er al goed gebruik van gemaakt en ik vind het gewoon een heel prettig idee.


maar heb jij dan alleen ziektekosten verzekering of ook bij overlijden?

Parce

Berichten: 875
Geregistreerd: 20-03-06

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 19:54

Interessant om te lezen, dit topic ga ik even in de gaten houden. Ik wil mijn 2-jarige Arabische merrie ook gaan laten verzekeren - ben nu rond aan het kijken hoe of wat. Iemand raadde mij Hippozorg aan. Vreemd dat je bij Equine Risk niet hoeft te laten keuren. Wat doet zo'n verzekeringsman dan? Hoe kan hij zien dat je paard gezond is? Lijkt me dat een klinische (en rontgenologische) keuring noodzakelijk is. Moet je ook een taxatiewaarde van je paard doorgeven? Ik ga morgenochtend sowieso even bellen met Hippozorg.

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:43

Aldewereld schreef:
Interessant om te lezen, dit topic ga ik even in de gaten houden. Ik wil mijn 2-jarige Arabische merrie ook gaan laten verzekeren - ben nu rond aan het kijken hoe of wat. Iemand raadde mij Hippozorg aan. Vreemd dat je bij Equine Risk niet hoeft te laten keuren. Wat doet zo'n verzekeringsman dan? Hoe kan hij zien dat je paard gezond is? Lijkt me dat een klinische (en rontgenologische) keuring noodzakelijk is. Moet je ook een taxatiewaarde van je paard doorgeven? Ik ga morgenochtend sowieso even bellen met Hippozorg.



nou ik heb inmiddels ook ff gekeken daar maar het hangt er helemaal vanaf hoe jij je paard wil laten verzekeren en voor hoeveel enzo..als jij je paard niet zo duur verzekert komt er alleen zo'n mannetje..maar als je je paard voor meer wilt laten verzekeren moet je wel keuringsrapporten enzo overleggen..anders moet je maar ff op die site kijken die maris89 zei... Knipoog

micas
Berichten: 35
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Nederland

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 23:53

Ik heb mijn paarden niet verzekerd.

Parce

Berichten: 875
Geregistreerd: 20-03-06

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:34

micas schreef:
Ik heb mijn paarden niet verzekerd.


Aan dit soort antwoorden heeft de TS denk ik niet zoveel. Ze zoekt mensen die haar tips kunnen geven over de verschillende verzekeringen en dingen waar ze op moet letten.

ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:47

Aldewereld schreef:
micas schreef:
Ik heb mijn paarden niet verzekerd.


Aan dit soort antwoorden heeft de TS denk ik niet zoveel. Ze zoekt mensen die haar tips kunnen geven over de verschillende verzekeringen en dingen waar ze op moet letten.

Zelf geld apart zetten bijvoorbeeld.
Verzekeringen hebben een winstoogmerk, oftewel, ze willen meer geld innen dan dat ze uitgeven. Dat verschil houdt ik in sommige gevallen liever in eigen zak...........

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 22:26

Hoe zit dat met slachting? En dat ze daarna voor consumptie gebruikt worden? Kan je daar ook onderuit?

Cishashka

Berichten: 744
Geregistreerd: 14-10-06

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:33

Ik heb zaterdag het ruiterbewijs gehaald, dus als het goed is ben ik nu verzekerd op de weg. Verder kan je een verzekering afsluiten, maar zover ik heb gehoord, als er jaren niks gebeurd, ben je meer geld kwijt dan dat je een keer wat hebt.
Maar het is altijd goed, stel je hebt iets wat echt onbetaalbaar is, dan ben je mooi verzekerd

ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 10:07

Cishashka schreef:
Ik heb zaterdag het ruiterbewijs gehaald, dus als het goed is ben ik nu verzekerd op de weg. Verder kan je een verzekering afsluiten, maar zover ik heb gehoord, als er jaren niks gebeurd, ben je meer geld kwijt dan dat je een keer wat hebt.
Maar het is altijd goed, stel je hebt iets wat echt onbetaalbaar is, dan ben je mooi verzekerd

Om te beginnen heeft de verzekering van het ruiterbewijs niks met de hier gestelde vraag te maken (die verzekering is zo-wie-zo zinloos) en daarnaast wanneer is iets onbetaalbaar. Als acute ziektekosten de 5000 euro overstijgen, moet je jezelf toch ernstig afvragen wat je allemaal aan het doen bent.

popika

Berichten: 169
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: delft

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:39

Wij hebben altijd al onze paarden verzekerd, als je paard overlijdt krijg je meestal 90 procent terug, en we hebben ook een ziektekosten verzekering , dat scheelt wel in de dierenartskosten maar je betaald weer meer premie, maar dat is maar wat je wil, en het ligt er ook aan wat je er voor uit kan en wil geven. dat is natuurlijk erg persoonlijk.

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:51

popika schreef:
Wij hebben altijd al onze paarden verzekerd, als je paard overlijdt krijg je meestal 90 procent terug, en we hebben ook een ziektekosten verzekering , dat scheelt wel in de dierenartskosten maar je betaald weer meer premie, maar dat is maar wat je wil, en het ligt er ook aan wat je er voor uit kan en wil geven. dat is natuurlijk erg persoonlijk.


en waar heb jij je verzekering precies afgesloten als ik vragen mag?

popika

Berichten: 169
Geregistreerd: 15-05-07
Woonplaats: delft

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:57

bij Amev/hippo, hebben wij erg goede ervaringen mee, qua uitbetaling enzo.

mel_

Berichten: 229
Geregistreerd: 08-06-05
Woonplaats: Overal en nergens, dat is toch ook ergens?

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 19:51

Heeft er ook nog iemand slechte ervaringen met een verzekering? of juist hele goede?

Meetje22

Berichten: 3605
Geregistreerd: 15-11-04

Re: Verzekeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 19:58

Ik zit bij EFO en ben ziektekosten plus B verzekerd(overlijden,schade door derden,diefstal,brand enz.)
Ik heb zojuist weer een acceptgiro binnen gekregen van 237 euro voor een jaar en ben dan verzekerd tot 2500 euro.