1 paard in een tweepaardstrailer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monroe
Berichten: 25
Geregistreerd: 10-03-06

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:53

Hoihoi

Even een reactie op welke trailer aan te raden is.Hangt natuurlijk van je eisen af. ( Wil je een zadelkamer, een zijltje of een helemaal dichte klep ( ja hoe leg ik dat nou uit Haha! ) wat wil je eraan uitgeven)

Ik heb een Mustang Allround ben er heel tevreden over.Fijne trailer.Er zit een aparte zadelkamer in maar ook voorin de trailer ( waar je paard ook staat) is een kastje waar je bijv je laarzen en jasje in kunt doen.Hij is wit van binnen wat de meeste paarden erg prettig vinden.Hij heeft een helemaal dichte klep dus geen zijltje.De klep kun je op 3 standen stellen dus een kiertje,een iets groter gat en een nog grotere opening en helemaal open.Ook zitten er 2 raampjes aan de zijkanten die je kunt stellen.Bij de mustang zijn er verschillende opties die je erbij kunt nemen ( bijv: voerbakken)

De Mustang is wel wat duurder dan andere trailers maar na lang vergelijken en speurwerk hebben wij hiervoor gekozen omdat door verschillende mensen werd vertelt dat hij niet tot nauwelijks slijt qua bodem en dat als je er 1 koopt je er jaaaaaaaaaaren mee doet.Suc6 met het uitzoeken en laat je ind. even goed informeren

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:57

En qua trailer, we hebben Thiel Mikado met 15 jaar garantie op de bodem. Dat geldt voor alle Thiels.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 11:57

oh ja, ik heb er een zadelkamer in, dat is echt fijn! Ja

Lindaa_T
Berichten: 224
Geregistreerd: 24-10-06

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:05

LilianR schreef:
danielle1981 schreef:
uhm de bestuurder zit bij mij in de auto links hoor, haha!

maar ik houd dit topic even in de gaten, wil ook wel graag weten hoe je dit het beste kan doen.


Ja wilde ik ook al zeggen, zat al te denken of ik stom was Clown


Och Jaa natuurlijk! Dom, Dom, Dom!
Haha, Blond! Clown

Mitxa

Berichten: 2170
Geregistreerd: 25-08-06
Woonplaats: Raamsdonk

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:37

Born2BCrazy schreef:
Mitxa schreef:
Ik denk dat het een beetje per paard verschillend is. Wij hebben zelf een 1,5 paardstrailer en is voor mijn pony beter omdat hij dus breed staat en zo beter in zijn balans staat.

Een tijdje terug heb ik hem moeten vervoeren in een 2paardstrailer en is hij dus een paar keer "eronderuit" gegaan met als gevolg dat ie de trailer niet meer in wilde. Gelukkig hebben we nu zijn vertrouwen weer gewonnen door hem weer met onze eigen trailer te hebben kunnen vervoeren. Voor mijn pony dus geen 2 paardstrailer meer waar hij krab in staat (met tussenschot dus).

Maar nogmaals dat is per paard verschillend denk ik Lachen


ook een kwestie van wennen neem ik aan. Knipoog
vind het trouwens best knap dat ie onderuit gaat..terwijl ie zoveel steun heeft? Blond
enne tussenschot: kan eruit..


Het was een rit van 1,5 uur heen, en 1,5 uur terug, het begon al redelijk snel en mijn vriend heeft echt normaal/rustig gereden! Een vriendin van ons reed achter ons aan en zag Mitxa dus een paar keer eronderuitgaan en dat voelde wij voorin de bus ook maar al te goed Ach gut .

Na 3 kwartier laden was het op de terug weg weer precies hetzelfde verhaal. In een 1,5 paards trailer hebben we het dus echt niet, en loopt hij ook gewoon weer normaal in. Idd waarschijnlijk als het tussenschot eruit was/is zal het voor hem een stuk makkelijker zijn Lachen

orion_

Berichten: 1169
Geregistreerd: 19-09-06

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 22:59

Bedankt voor alle reactie's Lachen. Gaan binnenkort eens bij een trailerdealer kijken en nog eens eventjes vragen of het echt niet uit maakt qwa balans...

Weet er iemand nog trailermerken die je maar beter niet kunt kopen? En welke juist wél aan te raden zijn? Lachen

Maikee

Berichten: 2822
Geregistreerd: 26-04-07

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:23

ik heb het topic niet helemaal doorgelezen
maar de mijne staat (bijna) altijd alleen in een 2 paards trailer
wel met een tussenschot dat ze in balans blijft..Clown

en ons pap heeft gezegd dat je je paard het beste links kan zetten omdat de weg een beetje bol loopt..
en als ze er met zu'n 2en instaan gaat de kleinste aan de rechterkant...Clown

ikke heb een thiel volgens mij..
hij is echt aan te raden ( ik heb er wel een met zadelkamer)

pearlie

Berichten: 2432
Geregistreerd: 14-06-07

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 17:27

Citaat:
*Echter móet je in de meeste gevallen met en 2 paards een e-rijbewijs hebben (dat zullen je ouders wel hebben, maar straks wil je zelf een x gaan rijden)


Ook met een 1,5 paards moet je volgens mij in de meeste gevallen een E rijbewijs hebben...

Tenzij je de trailer wilt gaan trekken met je Ford Fiesta zoals ik heb Haha!

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:19

Wij rijden altijd met de tweepaardstrailer met maar één paard erin, en mijn hengst staat altijd rechts.

Dat is geen probleem. Links schijnt beter te zijn voor de wegligging, maar hij wil niet links. Nog nooit problemen mee gehad met rechts. Wat het belangrijkste is is dat je er een stevige auto voor hebt die dat gewicht makkelijk kan trekken. Dat zorgt voor meer veiligheid dan welk ander aspect ook.

Horsea_nl

Berichten: 8812
Geregistreerd: 14-11-05

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:22

wij gingen heel vaak op wedstrijd met 1 paard in een 2paardstrailer. dat ging altijd heel goed. ik merkte in ieder geval niks van dat je er last van hebt met het rijden. het is opzich wel makkelijker omdat je dan altijd nog een ander paard kan meenemen

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 18:29

Ik ga ook iedere week met een 2paards, het paard staat dan RECHTS, en staat als een standbeeld... Maar rechts is er makkelijker inzetten voor ons.

SabMuf

Berichten: 26
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Vlaardingen

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:19

Wij hebben gekozen voor een 2-paardstrailer. Qua rijden merken we geen verschil en het paard staat er goed in. Het is ook handig als ik eens met een vriendin ergens anders wil gaan rijden, dan kan haar paard gewoon bij het mijne in staan.

Laulau1986

Berichten: 1023
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Noord-Nederland

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:23

wij hebben ook een twee paards trailer en eigenlijk altijd maar 1 paard erop. Dit gaat prima. wel zet men vader ze altijd aan de linker kant (van achter gezien) zodat mocht je in de berm komen dan is het meeste gewicht nog op de weg. dus om kantelen te voorkomen.

_Anke_

Berichten: 2400
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Zuid - Limburg

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:38

Wij rijden ook meestal met 1 paard in een tweepaardstrailer. Gaat prima Haha!

Wij hebben een Mustang Country II en deze bevalt uitstekend Lachen

ikke

Berichten: 37608
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 20:50

danielle1981 schreef:
uhm de bestuurder zit bij mij in de auto links hoor, haha!

Nou, hier zit de chauffeur wel degelijk rechts, maar dat neemt niet weg dat ik mijn paard niet rechts op de trailer wil hebben als er eentje op een tweepaards staat.

Fleurtje100
Berichten: 2700
Geregistreerd: 13-11-04

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 13:36

Lielle schreef:
En qua trailer, we hebben Thiel Mikado met 15 jaar garantie op de bodem. Dat geldt voor alle Thiels.


Heeerlijke trailers! Ik heb ook een 2-paards trailer van Thiel voor maar 1 paard. Zoals hier al door vele vermeld heeft het best veel voordelen, en nadelen ben ik nog niet tegengekomen.
Thiel is echt aan te raden, ze hebben ze bij Pierre Kennis, prijzen vallen ook nog reuze mee. Ik had toen een aanbiedingsmodel (wat er geloof ik altijd wel is). Behoorlijk complete trailer, volpolyester, 15 jaar garantie op de bodem voor 6000€.
k heb alleen er wel nog een merriestang bijgekocht en het zo laten maken dat het schot scheef kan staan tijdens vervoer. Paarden staan het meest stabiel als ze schuin kunnen staan. Merk ook echt dat mijn paard gebruik maakt hiervan tijdens het rijden. Hij staat altijd zo schuin mogelijk.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:34

het probleem is vaak dat je een grote / zware auto moet hebben om een tweepaardstrailer te kunnen trekken vandaar dat de 1,5 paard trailers gewilder zijn dan 2-paard. Tevens moet je in de gaten houden dat het aangegeven gewicht van de trailer ook vaak niet het juiste gewicht van de trailer is. zo heb je trailers waarbij aangegeven wordt dat zij een bepaald gewicht zijn maar als je er een tussenschot, zadelkamer, wiel etc bij heb is dit niet in het gewicht meegenomen maar moet je wel meetellen bij het trekgewicht. Met andere woorden ga er niet vanuit dat je trailer 720 kg weegt (volgens de papieren) en je paard 400 kg dat je dan 1.120 kg bent dit kan dan best 100 kg schelen.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 01:33

Let er wel goed op dat er geen tapijt op de klep zit

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:34

MSQuincyTE schreef:
Let er wel goed op dat er geen tapijt op de klep zit


Waarom zou dat een probleem zijn? Wij rijden al 10 jaar met tapijt, nooit problemen hoor.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:41

Venetia haal jij je tapijt maar eens los, dan weet ook gelijk hoe je klep er uit ziet

lucifertje

Berichten: 5611
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:44

ik zou voor een 2-paards trailer gaan. als je vaak op concour gaat kun je er bv een concour kast naast zetten. het wiebelen in een 2-paarsds valt wel mee, hij staat immer tussen een schot.

in een 1,5 paards trailer staat een paard veel losser en dus beweeglijker. je kunt verder ook niets in de trailer kwijt, behalve een hooizak.

waar je ook rekening mee moet houden is met het trekvermogen van je auto, als die een maxi
mum van 1500 kg mag trekken kun je een 2-paards trailer vergeten..

micas
Berichten: 35
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Nederland

Re: 1 paard in een tweepaardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 00:02

Dat gaat prima, ik heb er ook regelmatig een in staan ( dan wel altijd aan de linker kant)
In het verleden ook begonnen met een 1 1/5 paards trailer, die was binnen een jaar omgeruild voor een 2 paards.