80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantjuh20
Berichten: 351
Geregistreerd: 10-05-07
Woonplaats: Oosterbierum

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 12:24

Ik vind het een redelijk bedrag en zou gewoon kijken wie er reageert dan kun je altijd nog met diegene overleggen.
Zelf zou ik €50 vragen en dat ze dan zelf de lessen moeten betalen het gaat om een kleine pony en dus kleine meisjes/jongens

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 16:38

Daantjuh20 schreef:
Ik vind het een redelijk bedrag en zou gewoon kijken wie er reageert dan kun je altijd nog met diegene overleggen.
Zelf zou ik €50 vragen en dat ze dan zelf de lessen moeten betalen het gaat om een kleine pony en dus kleine meisjes/jongens


Wat is het verschil dan??? Rijden is rijden of het nu een kleine of een grote pony is. De kosten van een b pony zijn niet minder dan die van een e pony. En of je nou een groot kind hebt op een e-pony of een klein kind op een b pony. waarom zou het ene duurder dan het andere moeten zijn? Verward Verward

saaartje

Berichten: 147
Geregistreerd: 19-06-07
Woonplaats: Zoetermeer

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:02

ik vind het een zeer nette prijs want je bied iemand toch eigenlijk bijna een "eigen" pony aan.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 13:02

80 euro is een zeer nette prijs hoor zeker voor wat je te bieden hebt.

manege kinderen die leren meer op zo'n pony dan op een manege knol.
+ dat je bij de manege echt wel meer betaald.

ik vind het een zeer net bedrag, zelfs nog weinig

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 15:22

Morgen komen "de huurders" voor alle officiële afspraken.
We hebben besloten dat ze hem voor 65 euro per maand mogen huren. We hebben er dan wel bij besproken dat als er iets kapot gaat, dat ze dan zelf voor iets nieuws zorgen.
Dit was hun eigen voorstel, omdat wij dan iets konden zakken met de prijs. Een redelijke afspraak lijkt mij zo!
Nou is mijn volgende vraag, is het handig om een contractje oid op te stellen? Staat er ergens een voorbeeld van op internet ofzo, weet iemand dat?

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:23

ik zou wel een contract op stellen idd

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:27

nina88 schreef:
Mijn pony staat bij mij thuis. Dit is voor mij een verschil in kosten, maar voor de leaser hoeft dit niet een verschil te zijn.
Had hij niet bij mij thuis gestaan, had ik er natuurlijk wel meer voor moeten vragen om de kosten te drukken.


Mijn nu eigen pony stond ook huis aan toen ik haar verzorgde en deed haar 7 dagen per week.
Koste me niets Haha!

Als ik er 80 euro voor had moeten betalen had ik dat wel redelijk gevonden.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:01

nina88 schreef:
Morgen komen "de huurders" voor alle officiële afspraken.
We hebben besloten dat ze hem voor 65 euro per maand mogen huren. We hebben er dan wel bij besproken dat als er iets kapot gaat, dat ze dan zelf voor iets nieuws zorgen.
Dit was hun eigen voorstel, omdat wij dan iets konden zakken met de prijs. Een redelijke afspraak lijkt mij zo!
Nou is mijn volgende vraag, is het handig om een contractje oid op te stellen? Staat er ergens een voorbeeld van op internet ofzo, weet iemand dat?


Goede deal Lachen
Contract? nooit aan gedaan. Mondelinge overeenkomst is ook geldig. Maar je kunt het wel doen. Wat betreft aansprakelijkheid: jij bent verzekeringstechnisch altijd aansprakelijk als zij van je pony afpleurt en wat oploopt daardoor. Dat hoef je dus niet in een contract op te nemen Knipoog

Imitador

Berichten: 1585
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Almere

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:00

ZEKER een contract opstellen. Ik had ooit een afspraak met een naar mijn idee goede vriendin, ook contract gemaakt alleen helaas niet ondertekend (vergaten we steeds). Die heeft mij er dus wel bijgen***d, met als gevolg dat ons/mijn paard verkocht moest worden (was een gekregen paard, heb dat paard dus niet gekocht met een ongetekend contract Knipoog ). Maar zou het áltijd doen, dan krijg je ook geen ruzie e.d.

passepartout
Berichten: 572
Geregistreerd: 15-05-05

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:21

Het is niet duur. Duur is betrekkelijk. Als je als kind er zelf voor moet werken is het duur, maar als je bv. een baan hebt is het niet duur.
Ik neem aan dat diegene die het beestje gaat huren een kind is en dat pa en ma de kosten gaan betalen. Wat is dan 80 euro voor een zo goed als eigen pony, dat is nog geen 20 euro per week en dat 6 dagen per week.
Je hebt geen aanschaf en geen onderhoud. Ben je het zat zeg je op en heb je geen pony die de verkoop in moet.
27 jaar geleden hebben mij ouders mij een paard geleasd kosten 150 gulden per maand, tel uit je winst.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:30

Imitador schreef:
ZEKER een contract opstellen. Ik had ooit een afspraak met een naar mijn idee goede vriendin, ook contract gemaakt alleen helaas niet ondertekend (vergaten we steeds). Die heeft mij er dus wel bijgen***d, met als gevolg dat ons/mijn paard verkocht moest worden (was een gekregen paard, heb dat paard dus niet gekocht met een ongetekend contract Knipoog ). Maar zou het áltijd doen, dan krijg je ook geen ruzie e.d.


Beter teveel op papier, dan niets. Lachen
Ik heb niets op papier, maar dat is ook niet nodig: zij betaald niets voor mijn pony en als iets stuk gaat wil ze uit zichzelf al de helft meebetalen (ook als is het bij mij stuk gegaan). Lachen

Zaina

Berichten: 3448
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Huizen

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:41

**ik heb alleen pagina 1 gelezen. **

ik vind het helemaal niet duur, diegene krijgt er veel voor. een bak, springmateriaal, hoeft alleen maar te rijden (niet uit te mesten en te voeren enzo) en zes dagen per week!
is echt niet te veel geld hoor, vind ik.

Spritz

Berichten: 5781
Geregistreerd: 17-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 12:03

Ik vind het genoeg, goede prijs.
Ze mag er vanalles meedoen, en de pony is voor jou ook niet gratis, toch?
Als jij er niets aan verdient en niets verliest vind ik het wel een goede prijs.
Ik zou inderdaard wel een contract maken Knipoog

WolinLotte

Berichten: 4305
Geregistreerd: 31-05-07
Woonplaats: Kranenburg, Duitsland

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:54

Ik vind het een keurige prijs, aangezien je het dan mag beschouwen als een eigen paard etc.. Ik heb ze duurder gezien..

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 16:49

Ik betaal 90 euro in de maand voor een grote D-pony mag er elke dag heen mag het ook beschouwen als een eigen pony en hoef ook niet eens les of iets dergelijks!
ik vind het niet heel duur wat jij ervoor moet betalen valt wel mee! heb het duurder gezien! Nagelbijten / Gniffelen

leniejj

Berichten: 174
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: zuid-holland

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:39

is te goedkoop.. ik zou ook 100 euro vragen voor 2 of 3 keer peer week..

pebbles2
Berichten: 157
Geregistreerd: 17-08-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 19:52

vind het niet erg duur. in de buurt waar ik woon betaal je al gauw 50 euro voor 2dagen als het niet meer is en dan mag je echt niet alles met de pony doen.

Sorenna

Berichten: 152
Geregistreerd: 15-04-07

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:57

Dat lijkt mij een prima prijs, ik ken iemand en die betaald voor het leasen (3x per week rijden + 2x les en verder beschouwen als eigen paardje) 250 euro. Dat is echt ontzettend veel maar het is dan ook een super mooie omgeving daar, en je hebt geen vaste tijden je kan komen wanneer je wilt als je je maar aan de 3x per week houd!

Lika93

Berichten: 419
Geregistreerd: 01-05-07

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:06

Ja ik woon in de randstad. Ik vraag 60 euro aan mn bijrijdster voor 3x in de week. Dus in mijn ogen is het heel goedkoop wat je vraagt. Vork

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:34

zeker een contractje opstellen!
het kan niet duidelijk genoeg zijn,voor alle partijen.
ook opschrijven dat ze verplicht is cap te dragen etc.
hoe het met de verzekering zit,zou ik ff je verzekering opbellen,en duidelijk uit laten zoeken.

Kiim__x

Berichten: 465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Op het paard op de Veluwe

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:39

Ik vind het een redelijke prijs! Let wel op dat je goede regels hebt en zoals ikkemetwikke al zegt stel een contract op. Woon trouwens zelf op de veluwe en vind het een goede prijs , ten opzichte van de rest wat ik hier zie, voor 6x in de week, lessen etc. etc.

chanora
Berichten: 1089
Geregistreerd: 24-08-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:51

Ik vind het een goede prijs, zeker omdat ze 6 keer mag rijden en het is net een eigen pony..

_Evelien

Berichten: 6281
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Breda

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 11:55

Ik vind het een goede prijs, vooral als je er veel op mag rijden enzo! Ja
Ik betaal voor mijn lease-pony 75 euro. Knipoog

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 12:26

ik ben voor m'n eigen paard ook op zoek naar een bijrijder, waarbij de bijrijder ook kan komen rijden wanneer hij/zij wilt, maar dit dan wel gezien als bijrijdpaard en niet als leasepaard (ook al zit er weinig verschil tussen). Ik vraag geen geld aan de bijrijder, alleen verplichte les (ivm goed aanleren). Maar ik vind ook niet dat ik geld kan vragen, aangezien m'n paard nog goed door gereden moet worden en er dus zeker niet zomaar de eerste de beste persoon mee kan laten rond crossen.

Ik wil er zelf nog alles over kunnen zeggen en geen verplichtingen hebben tegenover de bijrijder, daarom is m'n paard een bijrijdpaard en geen leasepaard.

Maar als je zegt een nette pony te hebben, waar iemand leuk mee kan rijden, dan vind ik 80 euro niet veel. hier op een manege betaal je 200 euro voor 2/3x per week geloof ik. Maar aan de andere kant, op een manege kan iedereen een pony leasen en ik neem aan dat jij wel eisen stelt.

sassrd

Berichten: 59
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Velsen-Noord

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 13:06

De prijs lijkt mij erg netjes! Ik heb ook voor meer gehuurd! Ik rij nu voor minder, maar dat is meer een gelukje.
Zorg er wel voor dat de ouders goed weten hoe 't zit met ongelukjes e.d.! Het is idd zo dat jij aansprakelijk bent als er iets gebeurd, maar er zijn wel eens valkuilen tussen twee verzekeringen, van jouw & je pony en het meisje dus. Daar heb ik zelf al eens problemen mee gehad.
Een contract is wel handig, zeker om daar een opzegtermijn in te zetten, zodat jij niet ineens ermee zit als zij plotseling opzeggen. En dat het verplicht is te lessen, zo kunnen zij nooit zeggen: ja maar....
Succes en veel plezier!! Haha!