80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:12

Hier wil ik toch nog even op inhaken. Allereerst over dat je een stukje weiland kan huren voor € 50,00. Dat is mogelijk maar dan ben je er nog niet als je daar een eigen pony op zet. Wat te denken van de hoefsmid, de veearts, het zadel en hoofdstel, sjabrakken, halsters de wormenkuren, lessen etc.etc. En ind e winter voer hooi?? Dat is ook niet gratis hoor. Dat redt je echt niet met € 50,00 per maand zelfs niet met € 80,00. Er wordt door sommige mensen helaas te makkelijk over gedacht. Misschien dat in sommige regio's je een verzorpony voor niets kunt rijden maar die moet je echt zoeken. De pony verkopen is geen optie. En waarom? Als iemand de pony nou graag wilt houden om wat voor reden dan ook en een ander een plezier wilt doen om tegen een laag prijsje het te laten berijden? Het mes snijdt aan twee kanten. De eigenaar blij dat de pony aandacht krijgt, de bijrijdster blij omdat ze voor een habbekrats een pony als de hare mag beschouwen. Weeg alle kosten van een eigen pony eens af tegen € 80,00 per maand voor een pony die je als je eigen mag beschouwen? Dan is € 80,00 echt een schijntje. En vergeet niet dat je deze pony voor dat geld 6x in de week mag rijden. Dus niet 3 à 4 keer. Ik zou zelfs € 150,00 betalen. En dan ben ik nog goedkoop uit.

marle_sheila

Berichten: 780
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Groningen

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 16:13

ik vind het ook niet duur hoor! Maar de prijzen verschillen erg per regio. maar ik zou het niet duurder maken dan dit. en sowieso.. je kunt altijd proberen of je iemand kunt vinden en anders alsnog lager gaan zitten Knipoog

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:28

Yinnar schreef:
Hier wil ik toch nog even op inhaken. Allereerst over dat je een stukje weiland kan huren voor € 50,00. Dat is mogelijk maar dan ben je er nog niet als je daar een eigen pony op zet. Wat te denken van de hoefsmid, de veearts, het zadel en hoofdstel, sjabrakken, halsters de wormenkuren, lessen etc.etc. En ind e winter voer hooi?? Dat is ook niet gratis hoor. Dat redt je echt niet met € 50,00 per maand zelfs niet met € 80,00. Er wordt door sommige mensen helaas te makkelijk over gedacht. Misschien dat in sommige regio's je een verzorpony voor niets kunt rijden maar die moet je echt zoeken. De pony verkopen is geen optie. En waarom? Als iemand de pony nou graag wilt houden om wat voor reden dan ook en een ander een plezier wilt doen om tegen een laag prijsje het te laten berijden? Het mes snijdt aan twee kanten. De eigenaar blij dat de pony aandacht krijgt, de bijrijdster blij omdat ze voor een habbekrats een pony als de hare mag beschouwen. Weeg alle kosten van een eigen pony eens af tegen € 80,00 per maand voor een pony die je als je eigen mag beschouwen? Dan is € 80,00 echt een schijntje. En vergeet niet dat je deze pony voor dat geld 6x in de week mag rijden. Dus niet 3 à 4 keer. Ik zou zelfs € 150,00 betalen. En dan ben ik nog goedkoop uit.


Voor 150 euro in de maand hou ik zelfs geld over van mijn eigen pony Nagelbijten / Gniffelen maar dan moet ik er wel bijzeggen dat ik enorm geluk heb qua stalling: voor 2 stukken wei +stal betalen wij per jaar 470 euro. Als de pony thuis staat ben je dat geld niet extra kwijt, dan betaal je alleen hooi/stro/DA/hoefsmid/etc. Dan vind ik 80 euro voor die regio vrij prijzig, vooral omdat je verplicht moet lessen. Daarbij zal er een klein kind op moeten rijden, vanwege de hoogte van de pony. Dus pa en ma zullen het bedrag moet ophoesten. Voor 0,0 mag mijn bijrijdster elke dag rijden, omdat ze mij er een enorm veel plezier mee doet. Hier in de regio is het normaal dat je er niets voor vraagt, ondanks dat de vraag groter is dan aanbod. Het is voor mij een principe kwestie Lachen
Maar goed: het is maar wat een gek ervoor geeft. Haha! Ik snap ook wel dat er geld voor gevraagd word, maar ik snap niet waarom het dan excl. de verplichte lessen is.

S_zanne

Berichten: 3201
Geregistreerd: 20-05-05
Woonplaats: Kampen

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:34

Ik vind het heel goedkoop.
Het zou mij al €35 kosten als ik 2x in de week wil rijden.
De gene die de pony lease t mag 6 keer in de week.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 22:35

Ik heb er bij gezegd dat ik graag wil dat er lessen mee gereden worden. Het maakt niet uit of dit prive lessen zijn of op de ponyclub. Zo lang er maar niet "gewoon" een beetje mee geknooid wordt. Zo duur hoeft dat dus helemaal niet te zijn. De plaatselijke ponyclub is ongeveer 150 euro per jaar, en dan heb je elke week les.
Het is exclusief de lessen, omdat ze vrij zijn lessen te nemen waar ze willen. Ik wil niet een bepaalde instructie verplichten als dit niet bij ze past.

En over de mensen die zich er zorgen over maken als de huurders plots opzeggen; mijn ouders staan natuurlijk wel klaar.. Het is niet zo dat dan ineens geen geld meer is voor brok ofzo.

En dat je alleen een verwend kind kan krijgen, omdat paps of mams betalen? Ik denk dat ik daar niet eens op in ga.....

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:39

Dat hoor je mij niet zeggen dat er alleen verwende kinderen op af komen Tong uitsteken
Waarom vraag je dan niet een bedrag incl. lessen? Dat trekt sneller mensen aan dan dat je ze verplicht nog extra te betalen.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 22:55

En ik herhaal: Tong uitsteken
Het is exclusief de lessen, omdat ze vrij zijn lessen te nemen waar ze willen. Ik wil niet een bepaalde instructie verplichten als dit niet bij ze past.

De kosten zijn dus ook verschillend. Willen ze prive lessen nemen: prima. Maar willen ze bij de ponyclub lessen: ook goed. Maar dit scheelt al wel gauw zo'n 60 euro per maand.

Chaos

Berichten: 12566
Geregistreerd: 20-02-07

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:00

Voor onze C wordt euh. 60 (?) gevraagd voor ong. 3x rijden.. Lachen Dus denk wel goed bedrag

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:11

nina88 schreef:
En ik herhaal: Tong uitsteken
Het is exclusief de lessen, omdat ze vrij zijn lessen te nemen waar ze willen. Ik wil niet een bepaalde instructie verplichten als dit niet bij ze past.

De kosten zijn dus ook verschillend. Willen ze prive lessen nemen: prima. Maar willen ze bij de ponyclub lessen: ook goed. Maar dit scheelt al wel gauw zo'n 60 euro per maand.



Idd. ik vind het dus een goede prijs Ja

Offtopic: dat topic in e ondercshrift doet het niet meer Lachen

Oreo

Berichten: 2037
Geregistreerd: 26-02-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 23:21

Ik vind het ook goedkoop, té goedkoop. Ook voor een B-tje zou ik zeker richting de 150,-- per maand gaan. Ze hebben alle mogelijkheden en voordelen die een eigen pony met zich meebrengt, en nul risico/arbeid. Nee, ik vind 80,-- echt een spotprijsje.

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:04


Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:09

Wel een supermooie pony hoor! Ik ben gek op valken. Maar buiten dat die € 80,00 is echt niets te veel! Heb je al eens geprobeerd een advertentie op marktplaats te zetten?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:11

ik vind het ook niet veel... Als potentiele leasers zelf een pony moeten kopen, in pension moeten zetten, DA kosten, HS kosten... reken maar uit...

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 11:12

Ja daar staat hij ook al op.
Er zijn zondag mensen komen kijken en vanmiddag komen er weer mensen. Die vanmiddag komen, leken aan de telefoon heel leuke mensen, dus ik ben benieuwd!

Het is overigens geen valk, maar een bruin geboren schimmeltje Knipoog

Imitador

Berichten: 1585
Geregistreerd: 07-07-05
Woonplaats: Almere

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:12

Ik vind het ook echt niet teveel. Je mag de pony als jouw eigen beschouwen? Normaal als je een eigen pony hebt, heb je minstens zo hoge kosten. Nu heb je alleen minder verantwoordelijkheden. Mooi toch?

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 11:13

Ik zou dit juist een hele mooie prijs vinden! Voor 6 x in de week, en je mag er veel mee doen. Heel fijn juist. Die andere zijn allemaal zo duur. Ik zoek nu ook een verzorgpaard steeds, maar allemaal achtelijk duur!

Ik zou het zo wel houden,..Het is een mooie prijs,.

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:09

nina88 schreef:
Het is overigens geen valk, maar een bruin geboren schimmeltje Knipoog


Op de foto lijkt het er wel op. Hoe dan ook valk of bruin schimmeltje het is een beauty!!

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 14:14

Thnxx!!! Bloos
Ik ben ook ontzettend trots op 'm! Het is echt mijn kindje haha.. Heb 'm zelf gefokt en heb hem ook alles zelf geleerd.. Het is af en toe wel een beetje een verwend kleutertje, maar het is écht mijn lieverd! Vandaar dat ik hem dus ook absoluut niet wil verkopen

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:16

nina88 schreef:
Thnxx!!! Bloos
Ik ben ook ontzettend trots op 'm! Het is echt mijn kindje haha.. Heb 'm zelf gefokt en heb hem ook alles zelf geleerd.. Het is af en toe wel een beetje een verwend kleutertje, maar het is écht mijn lieverd! Vandaar dat ik hem dus ook absoluut niet wil verkopen




Lovers

wat lief..!!

spookje_lief
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-04-07

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 14:20

vind het een goed prijsje, zou zelf iets hoger kunnen..
vind ik dan

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 15:09

nina88 schreef:
Thnxx!!! Bloos
Vandaar dat ik hem dus ook absoluut niet wil verkopen


Ik kan me dat levendig voorstellen! Ik hoop dat je een verzorgster vindt die net zo gek op hem wordt en ook die € 80,00 een schijntje vindt om zo'n geweldige pony voor 6 dagen per week als haar eigen te mogen beschouwen. En die zijn er heus wel. Heb geduld!

nina88
Berichten: 2265
Geregistreerd: 26-09-06

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-07 17:15

Waarschijnlijk heb ik die vandaag al gevonden!
Er is een meisje gekomen met haar moeder, die kas allebei helemaal geweldig vonden!! Het was echt een super leuke combinatie! Ze kon al leuk rijden en ik ben helemaal gelukkig.
Zij vonden 80 euro ietwat aan de hoge kant, dus ik ben iets gezakt naar 60/70 euro (moet nog even overleggen met mijn ouders), omdat ik het zo'n leuke combinatie vond!
Oftewel, ik ben weer helemaal gelukkig *LOL*

Melanie_B

Berichten: 4091
Geregistreerd: 20-11-05

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:18

Owhh..! Wat fijn! En wat een heerlijk gevoel dat het leuk klikt tussen hun! Super!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 17:39

ik vind het een prima bedrag hoor! verder heb ik er niet zo heel veel verstand van want ik heb nooit een paard geleased Tong uitsteken maar ik ken veel mensen die, vooral in verhouding, veeel duurder uitzijn!

edit: whaha ik lees nu pas je laatst geposte berichtje Tong uitsteken leuk dat je iemand hebt gevonden Haha!

Yinnar

Berichten: 2364
Geregistreerd: 15-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 10:33

nina88 schreef:
Waarschijnlijk heb ik die vandaag al gevonden!
Er is een meisje gekomen met haar moeder, die kas allebei helemaal geweldig vonden!! Het was echt een super leuke combinatie! Ze kon al leuk rijden en ik ben helemaal gelukkig.
Zij vonden 80 euro ietwat aan de hoge kant, dus ik ben iets gezakt naar 60/70 euro (moet nog even overleggen met mijn ouders), omdat ik het zo'n leuke combinatie vond!
Oftewel, ik ben weer helemaal gelukkig *LOL*


Je bent wel een lieverd hoor! Dat je zakt met de prijs. Ik kan me altijd een beetje kwaad maken om mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Wat jammer (en onzinnig) dat die mensen € 80,00 te duur vinden. Geld, geld! Je zou ze eigenlijk moeten vragen wat ze denken kwijt te zijn als ze zelf een ponytje kopen. En ja een leuke combinatie is wat waard maar je hoeft je niet te fixeren op één meisje. Er zijn er velen hoor! Maar geduld is een schone zaak. Die vriendin van mij die haar nrps-pony verhuurt vroeg € 100,00 bijdrage per maand (elke dag rijden/verzorgen) en om en om bekapkosten betalen à € 15,00. Ze heeft er toch veel afgewezen die het niet konden of wilden betalen. Soms dacht ze ook van jeempie dat zou wel een goeie zijn geweest voor mijn pony. Maar geduld loont is gebleken. Ze heeft nu een geweldig meisje voor haar pony gevonden waarvan de ouders er ook 100% achter staan en die de bijdrage levert die was gevraagd. Ze vond het ook niet meer dan normaal dat meisje en haar ouders ook. Een eigen pony zou ze velen malen meer kosten zeiden ze. Zo zie je maar. Vroeg of laat komt er wel iemand op je pad. En € 60,00 is bijna diefstal voor het mogen berijden van zo'n prachtpony en het ook nog eens praktisch als de jouwe mogen beschouwen. Knipoog Hoe dan ook die mensen mogen behalve met de pony ook met jou in hun handjes knijpen. Wow! Je bent heel erg schappelijk! Bij mij hadden ze bot gevangen. Haha!