80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:31

Ik bied mijn b-pony te huur aan. (voor verdere details kun je op de link in mijn onderschrift klikken)

Het bedrag wat ik hier voor wil gaan vragen zal zo rond de 80 euro liggen. Het is een vergoeding voor mijn kosten, dus hier maak ik geen winst op. Maar als jullie zeggen, het is belachelijk goedkoop, denk ik er over om iets meer te vragen.
Voor deze 80 euro, mag degene 6x per week rijden en het als een eigen paard beschouwen. Wel is het verplicht om lessen te nemen, op de vereniging of privé. Uitmesten, buiten zetten, voeren e.d. wordt gedaan.
Omdat de prijzen per regio nogal verschillen; ik woon in Overijssel.

Wat vinden jullie? Goedkoop, duur of precies goed?

tita

Re: 80 euro voor een lease pony, goedkoop, duur of perfect?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:32

Het is een B-pony dus er zal anders vraag naar zijn als een D of E-pony

Maar waar sta je met je pony is het thuis of op een pensionstal

Ik vroeg 100 euro voor 2x soms 3x in de week te rijden.
mijn pony is in totaal bijna 4 jaar verleased geweest.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:36

Mijn pony staat bij mij thuis. Dit is voor mij een verschil in kosten, maar voor de leaser hoeft dit niet een verschil te zijn.
Had hij niet bij mij thuis gestaan, had ik er natuurlijk wel meer voor moeten vragen om de kosten te drukken.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:37

Nou dan vind ik het persoonlijk aan de hoge kant sorry maar dan is een vergoeding van 30-50 euro meer dan zat (alleen het eten en bv de smid)

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:38

Ik vind het ook aan de hoge kant. Ik zou 50 euro vragen per maand. Lachen

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:38

80 euro vind ik echt wel veel! maar, ze mag er alles mee doen? Dan vind ik het opzich wel redelijk, ik zou nooit betalen voor een verzorgpony, maar veel mensen doen het wel Ja je eis dat ze trouwens les moet krijgen vind ik heel slim!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:42

80 euro zijn alle kosten, dan verdien ik er geen cent aan, maar heb ik er ook geen verlies op. Ik vraag me af waar jullie je paarden op voeren als je aan 30 euro genoeg hebt? (niet aanvallend bedoeld haha)

Er mag inderdaad alles mee gedaan worden. In principe kan het gewoon als eigen pony beschouwd worden.
Bedankt haha. Ik wil graag dat mijn pony goed gereden wordt en niet dingen verkeerd aanleert. Voor zover je die eis kan stellen, bij een ruitertje van een jaar of 9/10 natuurlijk.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:44

Ik weet niet hoe het bij jullie is in Overijsel, maar hier, 15 km vanaf amsterdam betaal je algauw 150 euro per maand, voor 7 dagen per week. excl. uitmesten + voeren.

80 euro voor een B-Pony is misschien wel wat veel.
Want daarnaast moeten ze ook nog lessen (En op een B-Pony rijden meestal wat jongere kinderen).

Ik zou 65 euro per maand vragen, en dan voor eigen kosten de lessen erbij Lachen Komen ze rond de 80/85 euro per maand ongeveer uit denk ik.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:45

€ 80,00 per maand voor 6x per week rijden is erg goedkoop. Maar ja zoals je zegt het is afhankelijk van de kosten die jij maakt. Als voor € 80,00 jouw kosten zijn afgedekt is het netjes. Hoe zit het met de overige kosten? Hoefsmid bijvoorbeeld?

Een vriendin van mij betaald € 200,00 per maand aan stallingskosten. Haar pony wordt nu geleased voor € 100,00 per maand. En om en om worden de bekapkosten betaald. Diegene mag de pony overigens elke dag rijden en beschouwen als eigen pony. Er zijn uiteraard wel afspraken gemaakt. Dus € 100,00 vind ik in dit geval ook wel redelijk.

Ik denk dat veel mensen voorbij gaan aan het feit dat als je een eigen pony hebt dat je vele malen duurder uit bent. Dus nogmaals € 80,00 is weinig maar als jij quite speelt perfect!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:45

Je hoeft niet kies te spelen

Toen ik mijn pony verleasde vroeg ik 100 euro maar mijn stalling is 200 euro en mijn smid is 107 euro en dan nog eigen voer

Mijn paard eet aan musli en slobber iid ong 30 euro per maand.

Als jij je pony wilt verleasen om puur uit de kosten te komen vind ik dat niet zo netjes..ze staat thuis dus kost het minder dan pension

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:47

Ik vind het een hele nette prijs. Voor dat geld hebben ze in principe een eigen pony die volledig voor hen verzorgd wordt. Als je kijkt wat je als eigenaar kwijt bent aan voer, bodembedekking, wormspuiten, verzekering, tandarts, dierenarts, etc. zit je al snel op dit bedrag. En dan heb je het werk dat je er van hebt nog niet eens gerekend.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:47

ik vind het erg duur, als ze haar lessen óók nog zelf moet betalen.
ik zou genoegen nemen met 50/60 euro.
want het lijkt mij ook neit de bedoeling dat je doormiddel van haar geld rond gaat komen in je voerkosten en de smid (wat ik me niet kan voorstellen)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:49

Ik vind zoals jij de situatie beschrijft €80 een mooi bedrag!
De aankomende leaser mag de pony immers min of meer als eigen pony beschouwen.
Maar hoe zit t met de kosten van de hoefsmid en dierenarts zijn die voor jou of voor de leaser?

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:50

80 euro dekt alle kosten. Ik heb een lijstje gemaakt en dit zit erbij in: brok, vlas, hoefsmid, ontwormingen, entingen, meten en verzekering.
Eventuele dierenartskosten komen ook op mijn rekening uiteraard.

Hiervoor heb ik een jaar een verzorgster gehad, maar omdat mijn ouders nu hebben gezegd dat het óf verkopen, óf zelf betalen wordt, moet ik wel. Zij willen niet 2 paarden onderhouden.
Ik kan het namelijk niet zelf betalen van mijn studiefinanciering haha.

edit: ze hoeven dus alleen die 80 euro per maand en de lessen te betalen. Eventuele dingen die ze er zélf bij willen (concoursen een mooier dekje of weet ik veel wat), dát is dan wel weer voor hun kosten. Overigens zijn alle basis benodigdheden aanwezig en van goede kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door nina88 op 11-06-07 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:51

Ik heb er weinig verstand van, maar ik vind het heel erg goedkoop. Zeker omdat er tot 6x per week gereden mag worden en je zelf niet hoeft te mesten.

edit: bij ons betaal je 150.00 voor 3 dagen per week leasen. Daar zit dan niet eens les bij. Ok, dat is dan wel op een paard of in ieder geval een grote pony, maar toch. Die dagen dat je de pony of het paard least worden ook voor je vastgezet. Heb je dus zelf niet veel in te zeggen. Vandaar dat ik (volgens mij als enige Haha! ) die 80.00 euri een koopje vind.
Laatst bijgewerkt door jammes op 11-06-07 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:54

Ik vind het erg duur. En je zegt dat je dan alleen de kosten hebt en er niks aan overhoud. Maar je koopt toch een pony omdat je het leuk vind en niet om er winst op te maken. Zo denk ik erover. Ik zou er niet meer voor vragen dan 50 euro.

Edit: Ik snap je punt nu wel, maar blijf wel bij mijn mening Lachen

Doppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:55

Aangezien verder alles wordt gedaan (mesten, e.d.) vind ik het een prima bedrag. Helemaal omdat er vaak op gereden mag worden. Ook al staat hij thuis, daar moet alles wel onderhouden worden enzo. Als verzorgpaarden voor een zelfde bedrag 'verhuurd' worden als ze bij een pensionstalling staan, dan moet het zo ook kunnen. Het is zoveel waard als de markt er voor wil geven. Ik weet ook niet wat de faciliteiten verder zijn, hebben jullie een rijbak? Springmateriaal? Zijn ook wel dingen die meetellen denk ik.
Al met al vind ik het zeker niet duur.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:55

Ik koop inderdaad een pony omdat ik het leuk vindt. Maar als je even terug leest, zie je waarom ik er geld voor vraag.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:55

rijbak en springmateriaal is aanwezig

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:56

nina88 schreef:
80 euro dekt alle kosten. Ik heb een lijstje gemaakt en dit zit erbij in: brok, vlas, hoefsmid, ontwormingen, entingen, meten en verzekering.
Eventuele dierenartskosten komen ook op mijn rekening uiteraard.

Hiervoor heb ik een jaar een verzorgster gehad, maar omdat mijn ouders nu hebben gezegd dat het óf verkopen, óf zelf betalen wordt, moet ik wel. Zij willen niet 2 paarden onderhouden.
Ik kan het namelijk niet zelf betalen van mijn studiefinanciering haha.

edit: ze hoeven dus alleen die 80 euro per maand en de lessen te betalen. Eventuele dingen die ze er zélf bij willen (concoursen een mooier dekje of weet ik veel wat), dát is dan wel weer voor hun kosten. Overigens zijn alle basis benodigdheden aanwezig en van goede kwaliteit.

Ik vind het een keurig bedrag!! Een eigen pony kopen en onderhouden is velen malen duurder!

Joscaa

Is de 80.- incl. of excl. die verplichte lessen, aangezien ze verplicht zijn vind ik dat die er wel al bij zitten. Ik zou 70.- vragen. Knipoog

MamboBeach

Ik vind het een mooi bedrag, zeker ook niet te veel voor zoveel keer.

Zie dat rijbak en springmateriaal aanwezig is, nou, ik vind het echt niet te duur!

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:57

Ik vind het een prima bedrag!
Voor 6 dagen in de week, ja Ja
Het is wel waar dat er meer vraag is naar d's en e's, daarom vind ik dit een behoorlijk redelijke prijs! Knipoog

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:01

tita schreef:
Je hoeft niet kies te spelen

Toen ik mijn pony verleasde vroeg ik 100 euro maar mijn stalling is 200 euro en mijn smid is 107 euro en dan nog eigen voer

Mijn paard eet aan musli en slobber iid ong 30 euro per maand.

Als jij je pony wilt verleasen om puur uit de kosten te komen vind ik dat niet zo netjes..ze staat thuis dus kost het minder dan pension

Als je goed had gelezen dan had je kunnen zien dat een vriendin van mij ook € 200,00 betaald en haar pony verhuurt voor € 100,00!! Die staat in pension zoals ik al schreef.

Ik vind € 80,00 een spotprijsje voor een eigen pony! Dat betaalt niemand die een eigen pony heeft. Dus nette prijs nina88. Die lessen zijn ook in het belang van de betreffende leaser. En ja het mes snijdt zoals altijd aan twee kanten. Als ik geen eigen pony's had (en een stukje kleiner en lichter was) zou ik je pony zo leasen voor dat bedrag!

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 16:08

Ik vind het ook niet te duur! Hier in de randstad ben je al gauw hetzelfde bedrag kwijt voor 3x in de week rijden. Al zou je een eigen pony kopen, zullen veel mensen er ook mee gaan lessen en ben je daar buiten nog veel meer geld kwijt dan die 80 euro.. Ik vind het een prima bedrag, je krijgt er veel voor terug!