Zadelkast in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daf

Zadelkast in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 13:00

Ik heb een 1½ paard trailer ter beschikking en een bus met open laadbak. Het is een trailer zonder zadelkamer en ook in de bus kan niets als je met 2 personen rijdt (altijd) en deze geen dichte bak heeft. Nu ben ik aan het bedenken wat de beste oplossing zou kunnen zijn om toch mijn spullen (zadel, hoofdstel, poetsspullen, etc.) mee te kunnen nemen.

Een bak maken voor achterin de bus (waterdicht) en weet iemand waar die het beste te koop zijn of een kast voorin de trailer maken, maar trapt het paard daar dan niet tegenaan??

Graag zou ik de aangedragen oplossingen ook met foto's willen zien (vooral mbt de kast in de trailer), zodat ik mij een beeld kan vormen over wat het beste/handigste/makkelijkste zou kunnen zijn.

Thanx.

Daf

Re: Zadelkast in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 08:13

Zou het erg op prijs stellen als er mensen zijn die mij kunnen adviseren. In andere topics over soorgelijke onderwerpen zijn er genoeg adviezen e.d. Helaas staat daar mijn antwoord niet tussen.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:16

Ik moet je ook heel eerlijk bekennen dat ik dit nog nooit "in het wild" ben tegen gekomen.
Er heeft onlangs een trailer te koop gestaan op Marktplaats, die had een soort uitbouw voorop de dissel, maar dat was te klein voor een zadel.
Ik weet wel van iemand die ooit een kleine opbergruimte voorin de punt van de trailer had, maar veel meer dan een halster en wat reservespullen zat daar ook niet in.

Fnenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:36

Ik heb wel eens trailers gezien die een zadelkamer hadden welke bevestigd was op het verzorgingsdeurtje.
Waneer je het deurtje opendoet komt de 'kast' ook mee naar buiten. Volgens mij kun je dit bij Weijer laten doen.
Er zijn inderdaad ook zadelkasten voor op de dissel. Misschien dat je daar eens naar zou kunnen informeren?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 16:50

Een zadelkast aan het deurtje lijkt me niet handig, beetje zadel weegt wel wat en trek je het hele deurtje uit zn verband.

Mijn oplossing zou zijn om een bak te maken in de laadbak van de auto, wel zodanig dat je m op slot kan doen aan de auto zodat je spullen niet gestolen kunnen worden.

duikertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 20:51

Theo Stedt in Heerhugowaard verkoopt zadelkasten. Maar je kunt volgens mij ook bij divosa rekken kopen waar je wat aan kunt hangen. En ach een handige doe het zelver......

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 14:10

waarom ga niet naar een trailer leverancier en vraag je daar of zij een zadelkast kunnen inbouwen?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:31

ikke schreef:
Ik weet wel van iemand die ooit een kleine opbergruimte voorin de punt van de trailer had, maar veel meer dan een halster en wat reservespullen zat daar ook niet in.

Bedoel je die zwarte trailer van Broer (toch?) destijds, die waar K. (een KWPN-er die in de trailer gevallen was Knipoog ) toen door het voordeurtje naar buiten is gekomen? Daar kon wel een zadel in het zadelkamertje, maar dan moest het wel een heel standaard zadel zijn, en vooral geen westernzadel of een ander groot zadel. Dat kamertje zat voor in de punt, de zadelbalk zat niet aan het deurtje ofzo.

Echt veel toegevoegde waarde had het iig niet, het was net zo gemakkelijk om alles gewoon achter in de auto te leggen, zeker gezien de meerprijs die je voor zo'n zadelkamertje moet betalen, hoewel ik niet meer precies weet hoeveel dat was.
Laatst bijgewerkt door Gwen op 08-06-07 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:01

Gwen schreef:
ikke schreef:

Bedoel je die zwarte trailer van Broer (toch?) destijds, die waar K. (een KWPN-er die in de trailer gevallen was Knipoog ) toen door het voordeurtje naar buiten is gekomen? Daar kon wel een zadel in het zadelkamertje, maar dan moest het wel een heel standaard zadel zijn, en vooral geen westerzadel of een ander groot zadel. Dat kamertje zat voor in de punt, de zadelbalk zat niet aan het deurtje ofzo.

Echt veel toegevoegde waarde had het iig niet, het was net zo gemakkelijk om alles gewoon achter in de auto te leggen, zeker gezien de meerprijs die je voor zo'n zadelkamertje moet betalen, hoewel ik niet meer precies weet hoeveel dat was.

Nee, Frans had zelf iets geknutseld in zijn oude trailer.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 11:05

Iemand die ik ken heeft gewoon voor in de trailer twee zadel- en hoofdstelsteunen bevestigd, en daaronder een kist met de poetsspullen etc. Zij zegt dat dit absoluut geen probleem is en dat de zadels er nooit afvallen. Evt. het je ook nog van die anti-diefstal steunen, daarmee kun je je zadel vastzetten. Ik weet niet precies hoe diep je trailer is, anders kan je paard misschien aan de zadels gaan knabbelen.

kreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 18:50