Verzorgpaard op de wei, ik een leaspony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rachaell

Verzorgpaard op de wei, ik een leaspony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 18:09

Hoi. Ik heb een probleempje..
Ik heb sinds maart een heel leuk verzorgpaard voor 2x in de week. Maar hij gaat nu 2 maanden de wei op en dat is niet dichtbij de manege enzo.
Dus mijn moeder kwam met het idee om een manege pony of paard te leasen (het is een pony geworden) voor die maanden dat Romeo (dat paard dat op de wei gaat) op de wei staat. Dan kan ik gewoon me lessen rijden enzo. Ik moet er wel 7 dagen per week heen en heb 3x per week les.
Maar nou vroeg de baas van Romeo of ik hem 2 dagen in de week wilde doen. Maar als ik nog naar school moet en 7 dagen perweek naar die manege pony moet dan heb ik daar geen tijd voor lijkt me want je moet er met de auto heen. Ze vraagt trouwens 40 euro voor 2x in de week stappen, waterbak verschonen en kijken of hij geen wondjes heeft etc. en niet rijden. Mijn moeder maakt het niets uit of ze moet betalen ja of nee.
Ik wil dat paard en zn baasje niet laten zitten.. maar ik wil ook gewoon die leaspony op de manege rijden en verzorgen. Ik weet nu niet wat ik moet doen =( kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt, groetjes Rachael!

Farouche

Re: Verzorgpaard op de wei, ik een leaspony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 18:11

uhm, de eigenaar van je verzorgpaard wil 40,- van jou voor die klusjes? Dat vind ik wel een beetje raar, dat zou ik niet doen hoor

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:37

ja, erg veel. ik hoefde helemaal niks te betalen bij mijn verzorgpony's en paarden. en dat waren er 3. maar goed. je moet zelf beslissen wat je wilt. red je het met school om iedere dag naar de manege te gaan enzo. of is het dan toch beter om maar 2x per week even naar je verzorgpaard te gaan. daar moet je ook naar kijken, want het is niet de bedoeling dat je school er onder gaat lijden (ookal gebeurd dat mijzelf wel soms). dus je moet de voordelen en nadelen van beide partijen op een rijtje zetten en dan kijken waar de meeste voordelen bijzitten en je moet natuurlijk op je eigen gevoel af gaan.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:41

Het is aan jezelf om te kijken of je het red met school, maar ik zou de leasepony kiezen. Ik vind het namelijk erg vreemd dat er iemand 40 euro vraagt, voor de klusjes te doen.

Wat je ook kiest, in elk geval veel plezier ermee!

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:41

sooo ik sou dat versorgpaard maar gauw afbellen se gebruikt jou gewon die eigenaar.. voor 40 euro mag jij me paard ook wel komen stappen zlefs wel 3x in de week haha ( grapje he ) zou lekker mange pony leasen hoor .. maar dit is mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:43

40 euro voor klusjes opknappen ? Niet doen
Als het gratis was, okee..
Ik zou lekker die leasepony gaan doen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:44

Dagie schreef:
sooo ik sou dat versorgpaard maar gauw afbellen se gebruikt jou gewon die eigenaar.. voor 40 euro mag jij me paard ook wel komen stappen zlefs wel 3x in de week haha ( grapje he ) zou lekker mange pony leasen hoor .. maar dit is mijn mening

MSN-taal is niet toegestaan op Bokt Knipoog

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:13

dolor schreef:
ja, erg veel. ik hoefde helemaal niks te betalen bij mijn verzorgpony's en paarden. en dat waren er 3. maar goed. je moet zelf beslissen wat je wilt. red je het met school om iedere dag naar de manege te gaan enzo. of is het dan toch beter om maar 2x per week even naar je verzorgpaard te gaan. daar moet je ook naar kijken, want het is niet de bedoeling dat je school er onder gaat lijden (ookal gebeurd dat mijzelf wel soms). dus je moet de voordelen en nadelen van beide partijen op een rijtje zetten en dan kijken waar de meeste voordelen bijzitten en je moet natuurlijk op je eigen gevoel af gaan.

Ik lease de pony al, en de eigenaar vroeg of ik Romeo dan 2x in de week hem wilde doen.Knipoog Dus bovenop die leasepony ook nog is 2x in de week naar de wei rijden Tong uitsteken

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:28

oef, das wel erg veel. vooral omdat je er ook nog school bij hebt. ik zou denk ik die leasepony houden en stoppen met die verzorgpony, vooral omdat ze ook zoveel vraagt. onder tussen kan je opzoek naar een andere verzorgpony die je naar het leasen kan gaan doen. heb je rustig de tijd enzo. en misschien vindt je wel een hele leuke met een aardig baasje.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 21:43

Ja maar ik kan hem na de lease ook gewoon doen, maar heel misschien ga ik ook gewoon door met die lease pony:D bedankt voor de tip!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:28

moet je dan naar die wei ?? voor 2 x stappen?
igg hoef je niet persee 7 dagen te komen dacht ik hoor.
mag ook wel 6 Tong uitsteken
Maar wel een beetje raar dat ze 40 euro verwacht voor dat kleine beetje doen ik dacht 2 x per week rijden of longeren etc er geld voor gevraagd werdt.en voor dit niet naja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:07

Ik snap je verhaal niet zo goed geloof ik...
Betaal je nu al 40 euro per maand en mag je normaal wel op je verzorgpony rijden? Alleen als hij 2 maanden in de wei staat niet meer?
Willen ze nu dat je die 40 euro doorbetaald en ook bij de wei komt verzorgen?

En zoek jij nu een leasepony voor de periode dat je verzorgpony weg is zodat je wel door kan rijden omdat de pony verder weg in de wei staat?

Ik zou niet doorbetalen voor je verzorgpony als je alleen maar heen moet om klusjes te doen en aan de hand te stappen.
Ik betaal alleen voor een pony/paard waar ik ook mee kan rijden.

Je kunt aangeven dat je wel wilt kijken of je 1 of 2x per week tijd hebt om de pony door te verzorgen, maar dat je dan niet betaald omdat je niet kunt rijden.
Het is hun keuze om de pony daar in de wei te zetten.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 12:38

Mijn vriendin wordt mijn bijrijder en daar vraag ik 45 euro voor, ze kan dan drie keer in de week op de dag rijden wanneer ze wilt. En deze kosten zijn niet voor mij, maar voor de rijlessen die ze daarmee betaald..en dan moet jij voor een paar klusjes al bijna dit bedrag betalen?

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:01

Like_peres schreef:
moet je dan naar die wei ?? voor 2 x stappen?
igg hoef je niet persee 7 dagen te komen dacht ik hoor.
mag ook wel 6 Tong uitsteken
Maar wel een beetje raar dat ze 40 euro verwacht voor dat kleine beetje doen ik dacht 2 x per week rijden of longeren etc er geld voor gevraagd werdt.en voor dit niet naja

Ja, ik ga denk ik ook 6 dagen per week ofzo nog ff kijken.. maar om dan Ro ook nog is te doen met school Tong uitsteken ik betaal normaal 90 euro Bloos

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 16:06

joyce B schreef:
Ik snap je verhaal niet zo goed geloof ik...
Betaal je nu al 40 euro per maand en mag je normaal wel op je verzorgpony rijden? Alleen als hij 2 maanden in de wei staat niet meer?
Willen ze nu dat je die 40 euro doorbetaald en ook bij de wei komt verzorgen?

En zoek jij nu een leasepony voor de periode dat je verzorgpony weg is zodat je wel door kan rijden omdat de pony verder weg in de wei staat?

Ik zou niet doorbetalen voor je verzorgpony als je alleen maar heen moet om klusjes te doen en aan de hand te stappen.
Ik betaal alleen voor een pony/paard waar ik ook mee kan rijden.

Je kunt aangeven dat je wel wilt kijken of je 1 of 2x per week tijd hebt om de pony door te verzorgen, maar dat je dan niet betaald omdat je niet kunt rijden.
Het is hun keuze om de pony daar in de wei te zetten.

Je begrijpt het wel ongeveer hoor Knipoog
Ik betaal normaal 90 euro voor 2x in de week rijden enzo.. + nog 40 euro les aan de manege te betalen. Ik weet dat het best veel is. Bloos maar nu gaat Romeo de wei op en ik een pony leasen. Dus dan moet ik á 7 dagen (mag zelf weten) naar die leasepony *waar ik ook nog geld voor moet betalen.
Nu vraagt het baasje van Romeo 40 euro aan mij *mn moeder betaald:P* voor die klusjes te doen.
Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 21:08

nou, duidelijk dus, ik zou geen geld uitgeven als ik alleen maar klusjes mocht doen en niet kon rijden als zij hun paard verder weg de wei op willen doen... Wat betalen zij aan weidegeld? Is het in plaats van stalgeld of erbovenop?

Mag je na de wei-periode weer je verzorgpaard verzorgen of ben je hem kwijt als je deze periode niet betaald?

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 08:18

joyce B schreef:
nou, duidelijk dus, ik zou geen geld uitgeven als ik alleen maar klusjes mocht doen en niet kon rijden als zij hun paard verder weg de wei op willen doen... Wat betalen zij aan weidegeld? Is het in plaats van stalgeld of erbovenop?

Mag je na de wei-periode weer je verzorgpaard verzorgen of ben je hem kwijt als je deze periode niet betaald?

Volgends mij betaald ze 100 euro aan weidegeld. En nog geld om haar stal aan te houden ik geloof ik van 75 euro. En na de wei-periode mag ik hem nog wel doen geloof ik.
Knipoog

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 16:35

Idd, 40 euro vragen voor klusjes doen? Ik zou het andersom logischer hebben gevonden: zij geeft jou 40 euro voor het opknappen van die klusjes! Maar goed, daar ging het niet echt om.
Als ik jou was, zou ik die lease-pony nemen (zeker met wat je zelf zegt: dan kun je nog mooi je lessen rijden).
Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe het precies zit tussen jou en de eigenaar van je verzorgpaard. Als het iemand is van wie jij denkt dat je op kunt vertrouwen, dat je na deze 2 maanden gewoon weer als vanouds doorkunt en als je dit ontzettend leuk vindt, dan zou ik toch voor je verzorgpaard gaan. Daar houdt je dan waarschijnlijk uiteindelijk het meest aan over. Dan is het maar even 'door de zure appel heenbijten' en twee maandjes niet rijden.
Laatste tip: Doe wat je hart je ingeeft en bij twijfel niet doen, dan laat je het gewoon voor wat het is!

Edit: Ik zie in je profiel dat je het paardje al geleast hebt (miss had ik het in eerste instantie al verkeerd begrepen). Dat van die 40 euro voor klusjes of je dat wel of niet moet doen, tja, lees bovenstaande denk ik zo. Knipoog