maximum leeftijd trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yasmin1

maximum leeftijd trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 18:36

hoi iedereen!

ik heb een vraagje, ik wil een trailer kopen en mijn budget is niet zo uitgebreid.

de oudere trailers zijn goedkoper dus daar zal ik voor gaan, maar wat is nu echt de maximum leeftijd om een trailer te kopen?

(PS: ik zal het weinig gebruiken)

groetjes

ikke

Re: maximum leeftijd trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:32

Dat ie net niet van rottigheid uit elkaar stort.
Ik heb een trailer uit '84 maar die is waarschijnlijk niet te koop voor het bdrag wat je in gedachten hebt.
Het gaat niet om leeftijd, maar om de staat waarin de trailer verkeert. ik heb trailers gezien van 5 - 6 jaar oud, die rijp waren voor de schroothoop, maar onlangs nog een trailer van bijna 30 jaar oud vrkocht, die nog gewoon goed was en nu nog regelmatig wordt gebruikt.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:33

ik heb een tweede hands trailer gekocht. paar maanden terug. bouwjaar is 1994 en hij doet het nog super. er zit een nieuwe kap enzo op en er zijn nog wat dingen enzo vervangen, waardoor hij de komende tijd weer mee kan. dus het ligt er niet aan wat je treft en waar je naar trailers gaat kijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:34

leeftijd is niet van belang, staat van onderhoud wel

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 14:38

Het belangerijkste is zoals hier boven is beschreven dat het plaatwerk en vooral de boden goed zijn.
Vooral de bodem niet alleen vanaf de boven / binnenkant bekijken maar ook van onderaf....
Wij hadden ooit een trailer en die leek aan de bovenkant prima (zat een rubber gietvloer op) en van onderaf was hij over de hele achterkant bar slecht.....
succes met zoeken

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:48

Idd, het is niet de leeftijd die telt, maar de kwaliteit / staat van onderhoud. En laat je niet verleiden door een mooi verfje aan de buitenkant.. zeker bij een oudere trailer is het zaak om hem goed na te laten kijken. Ook als hij maar weinig gebruikt wordt (of misschien JUIST als hij weinig gebruikt wordt) kan het hout erg rot zijn onder de mooie laklaag.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 16:51

Het ligt aan de onderhoud , als de trailer 6 jaar in de regen en troep heb gestaan zonder enig onderhoud is die dr slechter aan toe als een trailer van 15 jaar die regelmatig word onderhouden

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 22:37

Wij hebben een trailer uit '76, 31 jaar oud dus. Gekocht voor 250 euro, maar ik heb wel een handige man. Nieuwe bodem erin gezet , likje verf en we rijden er al weer 3 jaar mee, bijna dagelijks. Haha!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:41

als je m dan toch niet veel gaat gebruiken zou ik m huren ipv zelf kopen, weet je zeker dat je een goede trailer hebt. (mits je dan wel bij een gerenommeerd bedrijf huurt en niet een oude trailer particulier die niet zo nauw kijkt *LOL*

marielle_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:50

Het gaat idd niet om de leeftijd van de trailer, maar om de staat van onderhoud. Een goede bodem is erg belangrijk, want je wil niet dat je paard er door heen zakt, dan wordt het namelijk een enkele reis...

Naisven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:45

Ik heb bijv. een nette(jaarlijks Bovag gekeurde) 1 paards trailer te koop van 1983, maar die wordt nog wekelijks gebruikt en daar is niets mis mee, maar je ziet ook veel jongere trailers en dan in vreselijke staat

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:46

Wij hebben onlangs een trailer van 1985 gekocht, nee hij is niet meer 1 van de nieuwste modellen Haha! Maar alles is vorig jaar wel vernieuwd en opgeknapt.
Wel laten we hem nog even overspuiten. Maar dat is gewoon voor het mooie.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:19

Ik heb een trailer van 1991 en die is van polyester en hij is vorige week bovag gekeurd en daar zeiden ze dat hij er niet uit zag als een 15,5 jarige trailer zo goed ziet hij er uit