hoe groot? gegevend onbekend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_Chris

hoe groot? gegevend onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:20

hoi hoi,

Ik heb een tijdje geleden bij een jong stel een jaarling opgehaald met NRPS paspoort.
maar ouders onbekend, geboorte datum staat op 1-1-2006 ze is wel gechipt en heeft een levensnummer.
ik heb de NRPS gebeld en alles klopt daar maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar haar achtergrond Haha!
heb die man gebelt die in het paspoort staat en die heeft haar laten chippen en hij heeft hem weer van iemand anders maar weet niet van wie Huilen

ze is op dit moment 1.45 en heeft 3 witte sokjes licht met op sommige stukken donker bruin.
wie kan me zeggen hoe groot ze ong zal worden nu ze al 1.45 ( ruwe schatting )

dolor

Re: hoe groot? gegevend onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:39

ik kan dat zo niet vertellen. ook omdat je niet weet wie de moeder of vader is en hoe groot die zijn. de veulens gaan meestal richting de moeder, dus met grote enzo, dus ik denk dat het afwachten wordt. misschien is er wel een manier maar die weet ik iig niet.

shadow27

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:43

Misschien kan je een foto plaatsen hier op bokt met gegevens erbij. Dat iemand dat leest en het herkend. Dat je zo uit kan zoeken waar die vandaan komt.

Amigo_Chris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:07

hoi,

bedankt maar kan iemand me dan zeggen hoe ik een foto erop krijg?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:57

Als je met een touwtje de afstand neemt van onderkant kogel tot punt van elleboog aan voorbeen, dan is diezelfde afstand van elleboog tot boven schoft de uiteindelijke hoogte (heb ik me eens laten wijsmaken). Dus zo zou je kunnen bepalen hoe groot je paard wordt Haha!

Wendystip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:51

Klopt wiesje!

Amigo_Chris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-07 22:08

hoi hoi,

mn Amigo is bij de dierenarts geweest en ik weet nu ( volgens DA ) wat voor ras ze kan zijn.
DA en een paardenexpert denken dat ze een Volbloed Draver is en hun gaan verdere gegevens zoeken Haha!

nu maar afwachten

Amigo love you Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 07:09

Als het een draver is, moet ie geregistreerd zijn bij de ndr. Mail eens het chipnummer naar www.ndr.nl.