Paard/ruiter niet verzekerd bij bitloos rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Paard/ruiter niet verzekerd bij bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:15

Is het waar dat je paard en/of jezelf niet verzekerd zijn als je (buiten) rijdt zonder bit, maar met een bitloos hoofdstel?

Het lijkt me zo vreemd, omdat je paard toch ook verzekerd is als je aan de hand met hem buiten loopt aan het halster en hij zou bijv ontsnappen en schade aan derden toebrengen? Dan heb je ook geen bit in en ben je op de openbare weg ...

Joscaa

Re: Paard/ruiter niet verzekerd bij bitloos rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:16

Ik hoop het niet, want dat is zo een pure onzin!? Waarom moet het paard nou weer een stuk ijzer in ze mond als het ook zonder kan? *Zucht...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-07 19:57

Vind ik ook! Maar las dat in een ander topic dat ging over het wel of niet dragen van een cap, daar werd dit tussendoor gemeld ...

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:05

Ik heb geen flauw idee, ik zou het eens navragen bij je verzekeringsmaatschappij.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 20:10

Ik pikte laatst een verhaal op..
Een vriendin van een kennis van mij rijd jaren met dr paard bitloos..
Zo ook op een dag tijdens een buitenrit... Paard schrok ergens van o.i.d. en ging er vandoor en uiteindelijk hadden ze een soort van aanrijding met een fietser..
De verzekering heeft daar heel lang super moeilijk over gedaan omdat ze bitloos reed...
Uiteindelijk is het wel goed gekomen omdat ze heeft kunnen aantonen dat ze haar paard tijdens 'normale' omstandigheden prima kan houden bitloos en dat er juist met een bit in niets te doen was met het beest..
Maar er was een enorme heissa over geweest...

Voor de mensen die bitloos rijden.. mischien ff een belletje met de verzekering.. dan weet je het zeker..