Trailerladen.. Help

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amigo_

Trailerladen.. Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:25

Op stal hebben wij een hele leuke merrie staan Lachen Echt een schatje, kan super leuk lopen. Maar ze heeft alleen één probleem.. We kunnen haar niet op de trailer krijgen..

Aantal jaar geleden, was ze net zadel mak, hebben we haar keer mee genomen naar de manege. Thuis liep ze zo de trailer op. Na even lekker gewerkt te hebben wouden we weer terug.. Maar we kregen haar niet meer de trailer in.. 2 hele sterke mannen hebben haar er na 2 uur ingetild..

Wij veel oefenen of ze thuis wel weer op de trailer wou.. nou dat wou..

Maar ja toen ging ze vorig weer erg klieren.. We hebben echt alles geprobeert.. voetje voor voetje.. eten.. en wat je allemaal kan bedenken (Goed en kwaadschiks, meer goedschiks hoor)

Maar we krijgen haar echt de trailer niet meer op.. Misschien lukt het nu wel weer omdat we er een tijdje (bijna een jaar) niet meer mee bezig zijn maar dan haar weer ergens uitladen en dan weer inladen.. Dat is denk ik het grootste probleem..

Maar wat is dat nou eigenlijk? Is het angst voor een kleine ruimte, wagenziek, bang om alleen te zijn?? Of stelt ze zich gewoon aan??

Mitty_

Re: Trailerladen.. Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 20:26

Gewoon met een longeerlijn achter de kont, en trekken maar! Anders met brok..

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-07 20:28

Jah dat hebben we geprobeert..

O ja ik ben trouwens 1 ding vergeten.. Ze is heel hard voor zich zelf.. Maar ook erg gemeen.. Als ze chagerijnig word gaat ze gereicht trappen.. Maar ze is ook wel zo als het haar te lang duurt of ze voelt dat ze verliest laat ze zich zo vallen

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 08:11

Weet echt niemand een oplossing??

gEZELlig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:53

Amigo_ schreef:
Weet echt niemand een oplossing??

Ik (misschien)

Neem een lang touw, maak aan het eind van het touw een stevige lus.
Leg het touw rond haar buik thv de schoft
Trek het uiteinde van het touw door de lus , zorg dat de lus op de buik zit en leid het touw dan tussen de voorbenen en door/onder de neusriem van het halster.
Ga in de trailer staan en trekken maar.
Doordat er geen druk van achteren komt of getrek aan het halster 'begrijpt' het paard niet wat er gebeurt. Het touw komt tegen de voorbenen dat vind ze niet fijn en daardoor gaat ze (meestal) vooruit.

Ik heb ezels en die willen ook niet de trailer in
Alles geprobeerd en uiteindelijk stonden ze dan wel in de trailer maar het was wel even hard werken.
Ergens in een boek las ik deze methode en die heet volgens mij 'Londense methode' en het werkt perfect.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:55

Ja ik heb een oplossing, en die is vrij simpel:
Haal er iemand bij die jou en je paard kan leren hoe het moet.

tip: http://www.2moons.nl/

Werkt echt, mijn paard doet het nu ook en vele anderen ook. Zonder enige vorm van geweld.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:57

Ik denk dat je hulp nodig hebt van iemand die er echt verstand van heeft.
Deze mevrouw krijgt elk paard zonder enge hulpmiddelen maar wel door haar ervaring in de trailer: http://www.2moons.nl/trailer-laden.html
Veel succes.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:46

Ik denk dat je goed gebruik moet maken van de zoekfunctie hier op bokt: er zijn talloze topics over geweest! Zoveel info, misschien iets voor Wiki?

Als het je echt niet lukt willen wij je natuurlijk ook helpen.