Ik wil dat mijn 3-jarige merrie de trailer ingaat, zij wil het niet.
Grootste probleem is dat ik het alleen moet doen. Er is hier verder niemand in de buurt die kan helpen.
Ik heb nu een stuk of 8 keer geoefent en ik vind dat ze er nou toch weleens in moet.
Eerst was ik al blij met 2 voetjes op de klep, 4 voetjes, 2 voetjes ín de trailer, 4 voetjes in de trailer! (dit was al bij de 2e keer oefenen) maar daarna ging het bergafwaarts en nu eigenlijk steeds meer.
Als zij dan niet verder wil en het kan prima dan word ik boos. Of áls ze er eenmaal instaat er nét zo hard weer uitgaat en dan heb ik dus niet tijd genoeg om erachter te komen.
Longeerlijnen en zwepen werken voor geen meter... Nu had ik dr vandaag al zover dat ze niet eens in de buurt wou komen van de klep.
Ik snap ook wel dat ik veel te gefocust ben om het erin krijgen, dan haar er met rúst inkrijgen, zodat ze er de volgende keer ook weer ingaat, maar ze moet ERIN!
Snap je m'n probleem?

Ik ben niet opzoek naar mensen waar ik dr heen kan brengen om het te leren of hier komen en het aanleren voor veel geld, want dat heb ik niet.
Dus echt goede tips, mensen met ervaring etc, Help me!!

Is me bij mijn oudere paard wel gelukt, maar die kende de trailer ook al wel. Maar dit paard gaat dan dus 'uit'.
, dat zit wel goed.
.