Op nieuwe stal met cornage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Romeo2007

Op nieuwe stal met cornage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 10:48

Heey allemaal,

ik ben net verhuisd met mn paard naar een grote pensionstalling, hiervoor stond ik op een kleine stal waar iedereen wist dat mijn paard cornage had. Hij heeft het in een lichte vorm maar het klinkt redelijk hard en zwaar, voornamelijk in galop en in draf wanneer we al een tijdje rijden, natuurlijk een hoop stappen tussendoor. Nu hebben we ook problemen met voorwaarts, het enige wat ik op dit moment doe, is redelijk losse teugel, beetje contact en alleen maar voorwaarts rijden, geen reactie op been gelijk een tikje, ik heb echt af en toe het gevoel dat ik echt door de bak aan het crossen ben terwijl de rest netjes aan het rijden is, daarnaast loopt hij ook nog is als een gek te hijgen door zijn cornage.. ik ben bang dat mensen gekke dingen denken van mijn omgang met mijn paard op deze manier, ik vind het ook stom om te gaan vermelden ''Mijn paard heeft cornage dus niet letten op dat gekke gehijg, ik put hem niet uit hoor''
Het is een beetje een lastige situatie... wat zouden jullie doen? Toch even melden dat hij cornage heeft, om zo te voorkomen dat mensen me raar aankijken dat ik met een zwaar hijgend paard zowat loop te scheuren door een bak?

Roane

Re: Op nieuwe stal met cornage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 10:50

Ik zou gewoon doorrijden en ALS ze er om vragen gewoon even zeggen dat hij cornage heeft.

1. Je let nu voortdurend op anderen.
2. je maakt je zorgen om wat ze misschien denken.
3. Je maakt jezelf onzeker.

Zo heb je ook geen leven meer hoor, gewoon lekker rijden. Haha! Jij weet wat er 'mis' is, het is jou paard, al schreeuwen 'de anderen' dat je paard geel is jij weet toch beter? Tong uitsteken
Daar moet je je echt niet zorgen over maken, je maakt jezelf er hartstikke gek mee. Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 15:09

Je hoeft je toch tegenover niemand te verantwoorden? Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:03

En je kan het natuurlijk altijd even zeggen, dan hoef jij je geen 'zorgen' meer te maken over wat ze denken Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:05

Als jij je druk maakt om wat anderen vinden zou ik het gewoon even melden... Dan rijdt jij in elk geval een stuk rustiger en merkt je paard dat ook Ja

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:07

Ik zou het gewoon even melden Lachen

Voorkom je dat er rare verhalen de ronde gaan doen en voel jij je een stuk relaxer als je aan het rijden bent Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:10

Ik zou het ook gewoon ff vermelden, voor het geval dat er anders een heel ander verhaal rondgaat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 17:15

Ik denk dat de meeste (paarden)mensen het geluid van cornage wel herkennen hoor!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:35

Simmie schreef:
Ik denk dat de meeste (paarden)mensen het geluid van cornage wel herkennen hoor!

Ik zou het echt niet herkennen, terwijl ik mezelf toch wel als paardenmens zie Tong uitsteken.

Ik zou me er gewoon niets van aantrekken wat anderen 'misschien' denken. Wie mij rond ziet crossen op m'n fjord denkt ook dat ik niet goed bij m'n hoofd ben. Ik ga rustig aan haar zitten vertellen wat ik n hele dag gedaan heb.

JIj weet dat je goed bezig bent en daar gaat het om.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 22:40

Simmie schreef:

Helaas niet, sommige mensen met een paard met cornage blijven maar Ventipulmin geven omdat ie zo'n last van de luchtwegen heeft.... Clown

Joh, ik zou het gewoon ff melden als je bang bent voor verhalen. Niet dat een ander er ook maar iets mee te maken heeft, maar het kan een hoop gezeur voorkomen.

Succes!!!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:07

griebels schreef:
Als jij je druk maakt om wat anderen vinden zou ik het gewoon even melden... Dan rijdt jij in elk geval een stuk rustiger en merkt je paard dat ook Ja

idd, ik zou het gewoon even zeggen, dat is voor jezelf en voor de anderen wel net zo fijn lijkt mij.
Stel je voor dat iemand bij jou op stal met een "hijgend" paard door de bak rijd, en jij kent die persoon dus verder ook niet, dan is het logisch dat je hem/haar de hele tijd aan kijkt, tenminste, ik zou dan ook wel raar opkijken als ik zo'n paard tegen kom zonder dat ik hem ken en er iets van weet. Lachen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 08:49

dank je wel voor jullie reacties.. wanneer het van een praatje komt met een stalgenoot in de bak tijdens rijden dan laat ik even toevallig vallen dat mijn paard cornage heeft. Dan rij ik zelf rustiger idd , dank jullie wel!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:19

Ik zou toch voor de gekke situatie gaan en het even zeggen, zeker tegen de staleignaar Lachen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:23

Als het een grote stal is, is er dan niet een blaadje/krantje waarin je jezelf en je paard kunt voorstellen? Dan kan je het op een luchtige manier er even bijzeggen!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:10

Simmie schreef:

Vjestagirl schreef:
Ik zou het echt niet herkennen, terwijl ik mezelf toch wel als paardenmens zie

BitchyWitchy schreef:
Helaas niet, sommige mensen met een paard met cornage blijven maar Ventipulmin geven omdat ie zo'n last van de luchtwegen heeft....

Madeleine16 schreef:
wanneer het van een praatje komt met een stalgenoot in de bak tijdens rijden dan laat ik even toevallig vallen dat mijn paard cornage heeft.

Of je nodigt gewoon iedereen op een middag uit voor een les in hoe een paard klinkt dat cornage heeft! Dan ben je in een keer van het uitleggen af, en heeft iedereen weer wat geleerd Knipoog
Blijkbaar is daar behoefte aan, wanneer je een paar van de bovenstaande reacties leest Lachen