paard durft niet met achterbenen op de klep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke129

paard durft niet met achterbenen op de klep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 16:51

Mijn paard wil dus wel zover op de klep dat ze haar voorbenen erop zet, maar zodra haar achterbenen(waar ze met 1 in het draad heeft gezeten, ik denk dat dat daarmee te maken heeft) er niet op wil zetten. Nu hebben we haar erin moeten "meppen" waar ik totaal tegen ben, maar we hadden alles al geprobeerd(eten, longeerlijn voetje geven). En ze vind het niet eng, ze staat gewoon rustig voor de trailer. Nu dacht ik aan een trailer zonder laadklep(die je veel in amerika ziet. Want als ze erin gaat, gaat ze naast de klep en springt er dan in) Heeft iemand daar ervaring mee?

DJ_Ro

Re: paard durft niet met achterbenen op de klep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 19:02

Heeft de klep hoge riggels? Kan zijn dat ie daarom zn achterbenen niet er op wil zetten.
Probeer, als je de mogelijkheid hebt, eens een trailer met een vlakke klep.
Misschien dat het wat uitmaakt. Vooral omdat ie, als ie er in gaat, de klep probeert te ontwijken.
Succes ermee!!

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 19:38

ja de klep had wel riggels en nu je het zegt wij hadden eerst een andere trailer te leen en daar ging ze zo in en die had niet van die riggels!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 16:24

Over het algemeen zijn deze problemen goed op te lossen als het paard nageeflijk is. Dus dat jij je paard met stapjes naar voren en achteren exact kan plaatsen. Maar je moet wel een trailer hebben met een goede laadklep: om onzekerheden te voorkomen is rubber op de hele klep gewenst!

Nalagrendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 10:26

ik heb er niet veel verstand van, maar je kunt wel probeeren of ze er in wil springen Cool

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:28

Ja dat doet ze, na een tijdje waren we het zat en hebben ze haar erin gekregen door achter haar te staan met zweepje, gaat ze dus naast de klep staan en sringt er schuin in.. de doos Haha!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:48

Heeft ze misschien geen nare ervaringen met de trailer? Mijn pony had dat ook, toen hebtben we haar een 2 dagen in de stal gezet, trailer ervoor, trekker voor de trailer eenp aar balkjes erlangs en dan alleen nog maar voeren in de trailer. Ze isnu veel zelfverzekerder!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:52

Mijn paard had een nare trailer ervaring en ging helemaal de trailer niet meer op. Ik heb toen hulp gezocht en de mensen die mij hebben geholpen gaan zelf in de ingang van de trailer staan en laten het paard eerst van links naar rechts over de laadklep lopen. Eerst deed ze alleen haar voorbenen en haar achter benen en langs toch heel uitbundig belonen en vertellen hoe goed ze is. Toen liep ze er helemaal over heen. Daarna steeds gewoon de laadklep opvragen eerst alleen voorbenen belonen en weer achterwaarts eraf en dit ook weer uitbouwen tot de achterbenen er ook op gaan en dan als laatst helemaal de trailer. misschien heb je er wat aan!

Als echt profecionele hulp wilt heb ik ook wel een telnummer voor je. Dan moet je maar ff PB'en!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 09:53

Heb je al een keer wat stro op de laadklep gelegd? Kan je paard aan de lange lijnen lopen? Dat wil ook wel eens helpen, eentje erachter met lange lijnen, zodat het paard opgesloten is en eentje naast het hoofd.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 11:53

@ henkjan: Ik heb mijn paard al van kleins af aan. Toen ik haar kocht, stond ze bij een dierenarts vanwege een navelbreuk, miss dat ze daaraan denkt..

@ Marcella_e: Wendy_misran1 toevallig? Die heeft mij gepbt en heb haar een mailtje gestuurd.

@ Tessebes: Ze kan heel goed aan de lange lijnen ja. Miss ook een id, ze vind dat er leuk! dankjewel!

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 19:26

hoe ze op bokt heet weet ik niet maar ze wel Wendy ja! Zou wel heel toevallig zijn als het een ander is Haha!. Ik heb er een goede ervaring mee!