Bedrag voor bijrijder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_

Bedrag voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 14:16

Doei!

Ik wil wellicht een bijrijder voor mijn paard, maar ik weet niet zo goed wat ik moet vragen qua bedrag. Ik zit hierover alleen nog na te denken, dus het is nog niet zeker.
De reden is dat de stallingsprijs voor mij anders te hoog is, wanneer ik met haar verhuis.

De stalling die ik op het oog heb is €285,- per maand.

Het paard waar ik het over heb is een fjordenmerrie. Ze loopt L1 (+2 wp) dressuur (in 25 proeven met 20 winstpunten de B uitgereden). Ze is erg veelzijdig ze kan goed springen (spring nu gewoon voor de fun, 1 meter), ze kan wat vrijheidsdressuur en buitenritjes vind ze ook erg leuk. Ze is 100% verkeersmak. Ze is nu 10 jaar oud.
Verder weet ik niets meer te vertellen voor nu.

Ik zat te denken aan 2 of 3 dagen voor de lease.
Wat denken jullie Lachen ?
Laatst bijgewerkt door Maris_ op 16-05-07 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rachel_x

Re: Bedrag voor leasepaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:18

Ik zou rond de 50 euro vragen omdat ze toch maar 2 tot 3 dagen kan rijden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:24

Wat jij aanbied is geen leasepaard. Een leasepaard heb je n.l alleen en is dus eigenlijk je eigen paard. Jij zoekt meer een bij rijder die mee betaald aan de stallingkosten. Voor twee keer per week rijden kan je even kijken wat de meeste manege's vragen voor een uurtje rijden.Aan de hand daarvan een prijs bepalen.

Maris_

Re: Bedrag voor bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 14:36

Jaa daar heb je gelijk in Lachen Ik heb mijn titel even aangepast.
Komt omdat ze het op de manege leasen noemen (de eigenaar) en dat kan ook voor 3 dagen, vandaar de vergissing.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:52

Ik zou het stalgeld door 7 delen (7 dagen in een week) en het bedrag wat daaruit komt, keer het aantal dagen dat je een bijrijder neemt.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:37

Ik heb het precies zo gedaan als Myrtje_ omschrijft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:50

Myrtje_ schreef:
Ik zou het stalgeld door 7 delen (7 dagen in een week) en het bedrag wat daaruit komt, keer het aantal dagen dat je een bijrijder neemt.

Kan je het dan niet beter delen door het aantal dagen in een maand, omdat het stallingsbedrag ook per maand is? En het dan keer het aantal dagen doen dat de bijrijder komt? Clown

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:54

Myrtje_ schreef:

Hmm, ben ik niet met je eens.
Hoe dan wat betreft de bijkomende kosten zoals hoefsmid, tandarts, da, wormenkuur etc?

Zelf heb ik geen bijrijdster, wil ik ook niet, maar als ik een bijrijdster zou hebben zou ik uitgaan van meer dingen dan alleen de stalling.
Een bedrag van 75 euro per maand vind ik voor 2 dagen per week rijden een net bedrag. Als je een uurtje les neemt op een manegepaard ben je al gauw 20 euro (als je 1 x per week rijdt ben je per maand al 80 of 100 euro kwijt) en dan rijd je maar een uurtje. Met een bijrijdpaard kun je zo lang rijden als je wilt (als je een buitenrit maakt uiteraard; je gaat niet 2 of 3 uur dressuren Haha! ).
50 euro zou ik echt te weinig vinden.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 15:55

Dan zou de bijrijder dus elke maand een ander bedrag moeten betalen, aangezien niet elke maand evenveel dinsdagen en zondagen heeft Knipoog

En je bent als bijrijder iets meer kwijt met de manier van WildWings, maar daar heb je als eigenaar natuurlijk weer een voordeel mee Knipoog

Simmie: Als ik uit het prespectief kijk van de bijrijder zou ik dat allemaal niet willen betalen (DA, smid enz.) De eigenaar vraagt iemand voor de vezorging van het paard omdat diegene (meestal) tijd tekort komt. Ik vind dat dat los staat van de kosten die jij noemt.

Ik zou het wel reeel vinden als deze kosten erbij komen als ik een paard zou leasen, want dan is er toch meer sprake van een 'eigen' paard.

Ik weet niet hoe dat uit het perspectief word gezien als eigenaar, daar heb ik helaas/gelukkig geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:01

Simmie:
285 / 30 = 9,50 euro per keer. Doe dat keer 8 (2x per week, 4 weken in een maand) en je komt ook op ongeveer 75 euro uit (een euro meer geloof ik uit m'n hoofd). Knipoog

Ik weet niet hoe het bij de meeste manege's zit hoor.. maar ik rijd voor nog geen 10,- een uur, dat soms uitloopt tot 1,5 uur. En in die groepsles krijgt iedereen die ergens tegenaan loopt ook nog eens veel persoonlijke aandacht van een goede, gediplomeerde (etc) instructrice. Bij een wat duurdere manege id buurt is het 11,50 voor een uur ponyles en 13,50 voor een uur paardenles.. 20 euro voor een uurtje is wel een extreme prijs hoor Haha!

Myrtje: Goed, dus jij deelt 285 door 7, en doet dat keer 2.. dan kom je op meer dan 80 euro uit Clown Dan ben je dus meer kwijt dan bij mij.
En voor de manier die ik aangeef neem je dus gewoon een gemiddelde of iets wat er wat onder zit per maand.

Bovendien zoekt de TS een bijrijder om wat extra geld te krijgen, niet omdat ze er 1 nodig heeft, dus dan ben je als bijrijder sowieso wel wat kwijt meestal.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:04

Zo, ik kom bij jou rijden WW! Bij mn oude manege was je wel 20 euro kwijt per paarden les. En dan was het meer een 50 minuten les.

My fault, ik las 235 ipv 285 Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:07

Myrtje_ schreef:
Zo, ik kom bij jou rijden WW! Bij mn oude manege was je wel 20 euro kwijt per paarden les. En dan was het meer een 50 minuten les.

My fault, ik las 235 ipv 285 Bloos

Haha tja, de lessen zijn waar ik rijd ook erg goedkoop hoor. De manege ziet er ook niet altijd op-en-top-luxe uit, helaas word dat door sommige mensen (of ouders) dus meteen als reden gezien er niet te rijden. Terwijl ik in de lessen meer leer dan op andere maneges (heb een half jaar op een andere manege gereden + losse lessen op verschillende maneges op vakantie of bij m'n oma in Flevoland).. maargoed, ik ga offtopic Haha!

Ook bij 235 kom je overigens hoger uit bij jouw methode Haha! : 235/7 x 2 = ongeveer op de 67 euro.
235 / 30 x 8 = ongeveer 62 euro Knipoog

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:09

Ik zou idd ook het bedrag berekenen naar de kosten van het stallingsgeld.
Ik vind wel dat een bijrijder niet hoeft te betalen voor DA, HS e.d.
Jij wilt tenslotte een bijrijder en de bijrijder enkel een paardje.
Enkel snap ik niet dat je een paard hebt, maar het stallingsgeld niet kan opbrengen? Wat in hemelsnaam ga je doen wanneer de bijrijder het dan afzegt?

Ik vind het sowieso al krom om een bijrijder of een verzorger een bedrag te laten betalen.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:10

ik betaal 70,- per maand voor een leas paard waar ik alles mee mag doen. Dierenarts wormenkuur enzo betaald de eigenaar, alleen hoefsmitt is voor mezelf.
Weet niet of dat te vergelijken is?

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:11

Shayenne93 schreef:
ik betaal 70,- per maand voor een leas paard waar ik alles mee mag doen. Dierenarts wormenkuur enzo betaald de eigenaar, alleen hoefsmitt is voor mezelf.
Weet niet of dat te vergelijken is?

Heb je het paard dan elke dag ter beschikking?
In dat geval vind ik het (vooral vergeleken met mijn omgeving) zeer goedkoop.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:12

ik vind dit eerlijk gezegd wel hoge bedragen hoor. ik doe samen met een vriendin 4 ( 2 shets, een nrps en een trekpaard) en we betalen samen per maand 45 euro, en dan kunnen we de paardjes eigenlijk gewoon als "eigen" beschouwen, mag zo vaak komen als ik wil enz. we kopen zelf wel vaak spullen bij ( dingen als extra dekje of zo ), maar dierenarts, hoefsmid, zadels enzo betalen de eigenaren.

ik betaal trouwens 8 euro voor een dik uur manegeles.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:13

Jah elke dag... Was wel vergeten te zeggen dat ik alle benodigheden verder zelf moet betalen zoals: zadel, hoofdstel dekjes dekens. Voer betaald wel die man.
Oja hij verhuurt meerdere paarden dus daarom is hij misschien zo goedkoop Lachen

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 16:16

Ik heb een paard en ik kan het stallingsgeld eventueel wel opbrengen maar wil wel wat overhouden ivm levensonderhoud Knipoog

Nu is mijn stallingsgeld 200,- per maand, maar ik ga verhuizen en ik wil mijn paard meenemen, en het stallinggeld is in die omgeving duurder. Vandaar.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:16

pompompom schreef:
ik vind dit eerlijk gezegd wel hoge bedragen hoor. ik doe samen met een vriendin 4 ( 2 shets, een nrps en een trekpaard) en we betalen samen per maand 45 euro, en dan kunnen we de paardjes eigenlijk gewoon als "eigen" beschouwen, mag zo vaak komen als ik wil enz. we kopen zelf wel vaak spullen bij ( dingen als extra dekje of zo ), maar dierenarts, hoefsmid, zadels enzo betalen de eigenaren.

ik betaal trouwens 8 euro voor een dik uur manegeles.

Ik denk ook dat het volledig ligt aan de regio waar het paard staat gestald. Want in Drenthe kan ik bijvoorbeeld 3 paarden stallen in vergelijking met de prijzen hier in Amsterdam.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:17

Ja snap wel dat je er iets voor vraagt.

Shayenne93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:18

Shayenne93 schreef:
Jah elke dag... Was wel vergeten te zeggen dat ik alle benodigheden verder zelf moet betalen zoals: zadel, hoofdstel dekjes dekens. Voer betaald wel die man.
Oja hij verhuurt meerdere paarden dus daarom is hij misschien zo goedkoop Lachen

Moet ook nog zelf uitmesten, de man bemoeit zich eigelijk niet met mijn paard hoef ook niet te vragen of ik mag rijden enzo.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:19

vind 75/80 euro een heel net bedrag..
iemand die een paard een paar dagen least kan er veel van leren, veel meer dan op een manege les, heeft veel meer vrijheden dan op een manege.. dus mag daar zeker wat voor betalen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:20

ik betaal voor ongeveer hetzelfde als wat jij aanbied.. €50,- maar dan ben ik ook echt de enige die wat met haar doet, en ik mag iedere dag komen (komt dat niet uit en lukt het maar 3x in de week.. ook prima..)

het grootste verschil dat het alleen maakt is dat mijn bijrijdpaardje aan huis staat en dat ze dus geen hoge stallingskosten hebben.. maar daarentegen heb ik een bak voor mij alleen..

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:21

Kom ik weer hoor. Betaal me helemaal scheel aan mijn bijrijdfjord! En dat is een jonkie (3.5 bijna 4) Ik betaal, niet schrikken! Zit iedereen stevig? 125 euro in de maand!

Pony staat op stal waar je 310 in de maand betaald (of 300.) Buitenrijden kan wel goed, alleen is zorro buiten een bokkend racekonijn!

stalling is wel in Den Haag, misschien iets om rekening mee te houden!

Voor deze pony denk ik dat als je tussen de 50-80 euro vraagt het een redelijk en goed bedrag is. Wil je een bijrijder vanwege het geld? Of vanwege de tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:21

Ik denk dat die manieren die genoemt zijn wel handig zijn ja.
Ik heb zelf ook een bijrijdpaardje en daar hoef ik helemaal niks voor te betalen Haha! en rij dr 6 dagen per week, het enige wat ik zelf moet betalen zijn de lessen Knipoog