verzekering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 22:37

hallo bokkers,

ik weet dat het wel vaker hier op bokt is geplaatst, maar wilde toch even een persoonlijk advies Knipoog

ik wil graag mijn paard de verzekering indoen, maar weet niet zo goed welke.
ik heb al veel gezocht op internet en premies berekend bij verschillende, maar kom er toch niet helemaal uit wat nu de beste is en niet schreeuwend duur Haha!

wat vinden jullie een fijne verzekering en waarom?
hoe bereken je wat je paard ongeveer waard is voor het te verzekeren bedrag?
zoiezo wil ik dat mijn paard verzekerd is voor o.a.; brand, diefstal, onweer, medische ingrepen, uitkeren bij overlijden, etc.
verder zou ik graag weten wat er allemaal bij komt kijken eer je paard de verzekering in mag, dus wat ben je kwijt aan medische keuring en eventueel de foto's?

ik kwam bij 1 verzekering uit op 119 euro per maand, klopt dat?

graag jullie meningen en adviezen!! Haha!

Anke

Re: verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:55

ik had ze allemaal bij interpolis verzekerd en dat is nu equinerisk

erg prettig is dat je op de site alle voorwaarden kunt lezen en gegevens kunt intypen en zie je precies wat dan de premie zou zijn.

de site:
http://www.uwpaardverzekeren.nl/index.htm

* er staat ook precies wat er nodig is voor welke verzekering (mbt keuring / foto's etc.) Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 22:56

dank je anke!!

die site is een van de eerste die ik ook had bekeken, maar vind het moelijk om een bedrag in te vullen.. Tong uitsteken

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 23:01

gewoon een paar bedragen invullen en dan de premies vergelijken en kijken wat je financieel het beste vindt.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 23:05

tsja, dat heb ik ook gedaan, maar weet eigenlijk niet wat ongeveer de waarde is, heb hem als veulen van 6 maandjes gekocht dus die waarde klopt natuurlijk niet meer. ik kan wel zomaar een bedrag dan intikken, omdat dan de premies lekker laag zijn, maar wil hem absoluut niet onderverzekeren, snap je? niet dat ik zeg maar dan in de penarie kom Haha!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 06:51

Ik heb mijn paard verzekerd omdat ik wil dat de ziektekosten (voor een deel) gedekt zijn. Uitkering bij overlijden hoef ik niet. Als mijn paard overlijdt bespaar ik zoveel kosten dat ik vrij snel een ander zou kunnen kopen (ik hou van goedkope paarden... Haha! ).

Ik heb dus gefocust op het deel ziektekosten (premie/dekking). Ik heb mijn paard voor vrij laag bedrag verzekerd. Op die manier bespaar ik, de naar mijn idee vrij hoge, kosten voor een röntgenologische keuring. De hoogte van het bedrag waarvoor je paard verzekerd is bepaald ook de maximale vergoeding van je ziektekosten.

Ik heb mijn paard nu 2 jaar verzekerd en ik heb in die periode (helaas) al zoveel ziektekosten vergoed gekregen dat ik de premie voor een jaar of 8 eruit heb.

Hou er rekening mee dat hoe hoger het bedrag is waarvoor je je paard verzekert, hoe hoger je premie ook is. Als jij 10 jaar lang 100 euro premie per jaar betaald kun je daar een knap paard voor terugkopen… Mede omdat mijn premie vrij laag is (ik geloof iets van 35 euro per mnd) heb ik nu dus mijn premie al ruim terug verdient.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 08:33

MD-->TAO

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 11:49

kijk dan voor welk bedrag je zo'n zelfde paardje weer kunt kopen, dan heb je dat iig terug voor een nieuwe aankoop.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 11:50

@anke; ik heb vanmorgen een mailtje naar een fokker gestuurd met de vraag wat hij eventueel waard is en verder ga ik inderdaad even vergelijkbaar materiaal vinden! bedankt!