Ervaring met terugkopen van verzekering na afkeuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske_

Ervaring met terugkopen van verzekering na afkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 13:53

Wie heeft zijn paard teruggekocht van de verzekering en hoeveel betaal je daarvoor ongeveer?

Ben een beetje op zoek naar een richtprijs wat een verzekeringsmaatschappij rekent voor slachtwaarde.

Ik hoor namelijk heel verschillende bedragen, van 300 - 1000,- euro.

Waar moet je ongeveer op rekenen?

Raja

Re: Ervaring met terugkopen van verzekering na afkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 13:56

Ik heb mijn paard terug gelkocht van de verzekering. Ging heel makkelijk, niks geen moeilijk gedoe. heb het er gelijk bij gemeld toen ik hem heb af laten keuren...
Ik moest 600euro betalen. vaste prijs voor alle paarden en pony's.
Dat was bij de Amev

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 14:17

Ik heb onlangs mijn arabier teruggekocht van de verzekering, geen problemen. Alleen een formulier ondertekenen. Restwaarde is standaard € 800 (Hippo Zorg), dus ook daar is geen discussie over mogelijk. Verder heb ik met het tekenen van het formulier aangeven hem niet meer te verkopen (tenzij aan de slacht) of op wedstrijden uit te brengen (op straffe van een boete).

Restwaarde vond ik wat hoog, maar verder geen problemen.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 14:41

De Amev was voorheen Hippo Zorg toch?

Restwaarde vind ik inderdaad ook wat hoog. Maar die 800 euro is dus standaard?
Geen verschil tussen een arabiertje of een grote KWPN'er?

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:58

Jitske_ schreef:
De Amev was voorheen Hippo Zorg toch?

Restwaarde vind ik inderdaad ook wat hoog. Maar die 800 euro is dus standaard?
Geen verschil tussen een arabiertje of een grote KWPN'er?

Inderdaad en geen verschil Boos!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 21:52

Ik moest ook 800 euro betalen voor mijn E-pony bij Hippo Zorg. Ik weet ook wel dat dat veel te veel is en dat de slachtprijs voor een E-pony een stuk lager is, maar het geld interesseerde me op dat moment weinig. Ik was al lang blij dat ik mijn paard kon houden voor een vervroegd pensioen op de wei en dat ik hem niet mee hoefde te geven aan de verzekering. Die 800 euro had ik daar wel voor over en er bleef nog best een leuk bedrag over van de uitkering.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:24

De slachtwaarde van mijn volbloed was 350 euro in jan. j.l. Onze tuiger, die wat zwaarder woog bracht bijna 500 euro op. Dan zit de verzekering nog hoog met zijn prijs, denk ik.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 06:55

Een bekende van mij heeft pas € 800,00 moeten betalen om haar paard terug te kopen.
Ook zij mag haar paard niet meer verkopen. (En natuurlijk niet op wedstrijd uitbrengen).

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:10

Maar hoe zit dat dan als door omstandigheden later je paard toch niet meer kunt houden? Als je hem niet meer mag verkopen...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:13

had met het idee geworsteld om mijn paard af te laten keuren en over te nemen. Ze was pas 6 maar mocht niks meer. Kon dan lekker genieten van weides. Godzijdank had ik nog wat geprobeert en doet ze het weer. Maar ben nieuwschierig hoe en wat mocht het toch nodig zijn.

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:44

500 euro, bij Equine Risk, voorheen Interpolis. Paard was 7 jaar,
na intensieve revalidatie van 2 peesblessures die uiteindelijk een moeilijke prognose lieten zien. Wat bovenaan staat bij hun is een paardwaardig leven. Er komt iemand kijken of dat mogelijk is. Zijn chip wordt gecontroleerd en er wordt beoordeeld hoe het paard er aan toe is. Of hij pijnvrij is. Hij mag inderdaad nooit meer verkocht worden, als je hem verhuist moet je dat melden.
Nu bijna 2 jaar later heb ik dat gedaan, boven verwachting is hij dusdanig hersteld dat ik weer rustig aan het rijden ben, hij is van het Paardenrusthuis verhuisd naar het HC waar ons andere paard staat. Indien mogelijk mag je wel starten, ze moeten wel toestemming geven. Ik zou me voor kunnen stellen dat ze een klinische keuring willen, of zoiets. En dan komt er weer een aantekening bij zijn transpondercode. Stel, je papieren worden steekproefsgewijs gecontroleerd op een wedstrijd, in de centrale database staat er aantekening bij dat hij is afgekeurd. Daarbij komt dan weer een melding dat het paard weer in de sport loopt. Maar ik heb echt de indruk dat dit allemaal is gericht op het welzijn van het paard en dat is helemaal prima natuurlijk.

Leo4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 09:49

Mystica, zoals ik het heb begrepen toen mag het paard niet verhandeld worden maar je mag hem wel weggeven, bijvoorbeeld als gezelschapspaard. Ook dat moet worden gemeld en zal worden gecontroleerd.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:46

Wij hebben Isa 2 jaar terug teruggekocht van Hippozorg voor 750 euro. We moesten een contract ondertekenen dat we haar niet meer zouden verkopen en uitbrengen op wedstrijden. Bij overlijden van het paard moet er ook een schrijven van de DA naar de verzekering toe dat het paard niet meer leeft. In 2000 heb ik ook een paard teruggekocht van de verzekering (Hippo Assurantiën, nu ondertussen ook Hippo Zorg na alle fusies Rolleyes ) en daar betaalde ik toen 1000 gulden voor en ik heb niets hoeven ondertekenen was vrij om te doen en te laten met het paard wat ik wilde.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:49

Leo4ever schreef:
Indien mogelijk mag je wel starten, ze moeten wel toestemming geven. Ik zou me voor kunnen stellen dat ze een klinische keuring willen, of zoiets. En dan komt er weer een aantekening bij zijn transpondercode. Stel, je papieren worden steekproefsgewijs gecontroleerd op een wedstrijd, in de centrale database staat er aantekening bij dat hij is afgekeurd. Daarbij komt dan weer een melding dat het paard weer in de sport loopt. Maar ik heb echt de indruk dat dit allemaal is gericht op het welzijn van het paard en dat is helemaal prima natuurlijk.

Ik kan me herinneren van Renske, dat er echt geen enkele mogelijkheid meer was om het paard te starten? Ik ga even dat topic opzoeken, misschien een andere maatschappij. Wel fijn dat ze zich zo richten op het welzijn, ik krijg toch altijd het idee dat ze het meer om de knikkers te doen is Knipoog

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 12:52

Ik mag Isa volgens het contract van Hippozorg ook niet meer uitbrengen op wedstrijden.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 13:06

@ erleyne: Dat kan ik me inderdaad ook nog herinneren over Q.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:37

Ik heb voor het terug kopen van mijn paard ook helemaal niks hoeven ondertekenen. Hij stond toen al in een rusthuis, maar ze zijn verder niet bij hem wezen kijken oí'd. Heb wel alle foto's enzo opgestuurd naar de verzekering met daarop dus duidelijk te zien waarom hij werd afgekeurd...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:44

Hoe zit dat nou met "terugkopen van je Paard"? Moet je nou zelf die 800 of 1000 euro betalen of wordt dat bedrag ergens van afgetrokken? Ik snap het niet helemaal. Kan iemand mij dat eens uitleggen?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 15:31

Mork schreef:
Hoe zit dat nou met "terugkopen van je Paard"? Moet je nou zelf die 800 of 1000 euro betalen of wordt dat bedrag ergens van afgetrokken? Ik snap het niet helemaal. Kan iemand mij dat eens uitleggen?

Dat wordt afgetrokken van het uit te keren bedrag. Stel je paard is voor 4000 euro verzekerd tegen ongeschiktheid bij HippoZorg, dan keren ze 4000 - 400 (je krijgt maar 90% uitgekeerd bij ongeschiktheid)= 3600 euro uit. Wil je je paard terug kopen dan houden ze nog eens 750 euro in op die 3600 euro. Je krijgt dus uiteindelijk 2850 euro op je rekening gestort en je paard is dan weer van jou.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:09

Thanks! Goede uitleg. Het is nu duidelijk voor me.