Je hebt al veel info gekregen zie ik. Wat ik er enkel nog aan toe kan voegen is dat het geval per geval erg afwijkend is.
Zo heb ik eens gehoord om een boerderij met koeien om te bouwen naar paarden, een pensionstal (een manege kan echt alleen op recreatiegrond), en ik mocht bvb op landbouwgebied nog geen buitenpiste aanleggen, laat staan een binnenpiste (dit kon enkel op bouwgrond (=woonzone). Wat wel mocht is bestaande gebouwen ombouwen. Dus een koeienstal ombouwen naar paarden of een binnenpiste kon wel. Afhankelijk van wat een koe aan mest produceert in verhouding met een paard kan je het aantal paarden dat je mag houden berekenen.
Vermits het een bestaande manege is neem ik aan dat er een vergunning aanwezig is, let wel je moet die tijdig overnemen anders vervalt deze!!!
Een belangrijke wijziging dit jaar is de mestwetgeving.Vroeger varieerde dat sterk van gebied tot gebied, nu is heel Vlaanderen kwetsbaar gebied, en dat impliceert wel wat. Precieze cijfers heb ik thuis, maar weet ik niet uit mijn hoofd.
Ik raad je wel aan je goed te informeren, want het is echt behoorlijk ingewikkeld. En zoals ik al zei, hoor achter die vergunningen want vervallen betekent vaak niet opnieuw aanvraagbaar.
Kan je nog wel wat vertellen maar ik weet niet of je er wat mee bent.