Africhtingsstal Van Laar te Ederveen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjielp17

Africhtingsstal Van Laar te Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 14:38

Ik heb op bokt het onderwerp "Wie heeft er ook een juridische procedure lopen tegen Van Laar uit Ederveen" geplaatst.

Hierbij trek ik al mijn beschuldigingen in die ik heb geuit aan het adres van africhtingsstal Van Laar te Ederveen en de dierenarts van mevrouw Van Laar. Het was niet mijn bedoeling om deze stal en haar dierenarts in verkeerd daglicht te stellen. Het spijt mij dat ik onheuse bechuldigingen op Bokt heb geplaatst en daarbij ook anderen heb betrokken. Gelukkig zijn er ook reacties geplaatst door mensen die goede ervaringen hebben met africhtingsstal Van Laar.
Medio februari jl. heeft de rechter vonnis gewezen en deze heeft mevrouw Van Laar in het gelijk gesteld. Ik besef nu pas dat ik mij op dat moment bij dit besluit van de rechter diende neer te leggen in plaats van het verspreiden van verdere belastende berichten op www.bokt.nl

Het spijt me dan ook enorm dat ik dit heb gedaan. Het is ook nooit mijn bedoeling geweest om mevrouw Van Laar en haar dierenarts in een verkeerd daglicht te stellen en zo verdere schade toe te brengen.
Daarom bied ik dan ook hierbij mijn welgemeende excuses aan.

Ylana

Re: Africhtingsstal Van Laar te Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:40

Een net bericht.
Maar ik kan me je frustratie zéker wel voorstellen...

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 19:57

Ik vind het inderdaad een heel net bericht maar ik heb wel het gevoel dat het plaatsen ervan je is opgelegd door de rechtbank....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 10:58

dat was ook mijn eerste gedachten oreo

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:58

Oreo schreef:
Ik vind het inderdaad een heel net bericht maar ik heb wel het gevoel dat het plaatsen ervan je is opgelegd door de rechtbank....

Dat denk ik ook!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:56

Hier idem.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:57

Dat gevoel heb ik ook ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:01

Moderatoropmerking:
"Dat denk ik ook." berichten voegen weinig toe aan het verloop van dit topic. SVP zinvol reageren vanaf nu Lachen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:25

Het lijkt mij sterk dat de rechtbank zich hier nog mee bemoeid, de kans is groter dat dit of van Tjielp17 zelf af komt of dat ze gesproken heeft met de betreffende stal.

Ondertussen hebben wij (Bokt.nl) het e.e.a. aan communicatie gehad met van de Laar. Helaas is dit contact begonnen met een bericht van hun advocaat, een actie die bij mij eigenlijk altijd in zeer slechte aarde valt. Als men een probleem heeft met iets op Bokt dan is dat heel vervelend en zijn wij echt niet te beroerd om te kijken of er echt iets aan de hand is en of we daar iets aan kunnen doen. Als mensen echter meteen met advocaten aan komen zetten daalt hier de bereidheid om mee te werken tot een absoluut minimum. Gelukkig is er vervolgens een normaal bericht gekomen met wat meer uitleg/achtergronden. Ik hoop in het vervolg iig niet meer van dit soort topics tegen te komen over africhtingsstallen Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:28

Maar BartVB, omdat de reachtbank de TS in het ongelijk heeft gesteld, wil nog niet zeggen dat haar verhaal natuurlijk niet waar is...
En in hoeverre mag je zo'n bericht als de TS plaatsen? Is er een verbod op?
Dat ik, (wanneer ik zo'n bericht zou plaatsen) een claim aan mijn broek krijg wegens smaad is mijn pakkie aan. Of wil dat zegen dat bokt ook stafbaar is en zouden jullie mijn bericht dan moeten verwijderen?
Wat zijn hier voor bokt de plichten van?
Of hebben jullie die niet omdat dit een openbaar forum is.... Bloos

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:42

goeie vraag Ylana, ik ben ook wel benieuwd.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:08

Ik weet ook niet precies hoe het zit hoor.. Maar ik vind het erg netjes dat ze dit bericht plaatst. (terecht of onterecht) En ik denk dat we het hier ook maar bij moeten laten en verder niet in discussie moeten gaan waarom ze dit bericht heeft geplaatst..

mirri17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:50

ff voor iedereen
tjielp heeft dit geschreven omdat ze zich in mirjam had geplaatst en had bedacht dat het voor haar ook niet fijn was en dat tjielp zelf er niks mee opschoot. En ik vind dat ze zelf lef heeft gehad om deze excuses zo op bokt te plaatsen waar iedereen die kan zien. Dus hierbij Tjielp ik vind het hartstikke goed van je dat je dat hebt gedaan. Knipoog Pling

groetjes mirri17

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:14

Ik bedoelde vooral dat de rechtbank niet gaat melden dat iemand een rectificatie op een forum moet zetten. De rechtbank bepaalt (in dit geval) vooral of wie er in welke mate gelijk had, de zaak ging (voor zover ik weet) niet over smaad/laster.

Bokt is in dit soort gevallen zeer beperkt aansprakelijk. Voor ons is er eigenlijk alleen een probleem als we kunnen weten dat iemand er bewust op uit is een bedrijf zwart te maken en als we hebben kunnen weten dat iemand liegt. Zolang het dus om het delen van ervaringen uit de eerste hand gaat is er voor Bokt over het algemeen weinig aan de hand.

Maar goed. Iig prettig dat deze zaak nu opgelost lijkt te zijn.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:01

Rectificatie is wel degelijk iets dat een rechtbank op kan leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 11:01

Volgensmij ook
Dat zie je toch vaak bij prive en story, dat ze een rectificatie moeten plaatsen omdat de rechtbank dat bevolen heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:12

Ja maar niet op een openbaar internet forum denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:15

Wat is het verschil? Lachen

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:41

Dat bokt geen geld kan verdienen door het publiceren van "roddel''...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 20:47

Maar kunnen andere wel hun geld ontnemen Lachen
En dan niet bokt, maar diegene die het schrijft bedoel ik daar dan mee.
Dus kan ik me voorstellen dat ze dat recht moet trekken van de rechter

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:45

VivaLaVida schreef:

Volgens mij snap jij er weinig van?

Natuurlijk kan een rectificatie ook op internet. Juist op internet als daar de overtreding ook in geplaatst is.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:49

Een rechter is leidelijk, dat betekent dat hij het moet doen met de zaken die hij aangeleverd krijgt en dus kan hij alleen maar rectificatie toekennen als dat ook geeist wordt. Hij kan dat dus niet spontaan toekennen in principe.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:18

leidelijk=lijdelijk

Klopt, maar in zo'n situatie wordt dat vaak geeist! Voor een bedrijf is de imago-schade vaak erger dan materiele schade. Rectificatie kan dat leed nog wat verzachten.

Dat bokt geen geld verdient met roddel is een totaal niet-ter-zake doend feit.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 14:53

Venetia schreef:
leidelijk=lijdelijk

Ben aan vakantie toe Haha! en dat komt mooi uit, want over een uurtje is het zover Go jij! Go jij! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 17:12

Venetia schreef:
VivaLaVida schreef:

Volgens mij snap jij er weinig van?

Natuurlijk kan een rectificatie ook op internet. Juist op internet als daar de overtreding ook in geplaatst is.

De bovenste zin zal ik maar negeren Knipoog

Volgens mij is het verschil tussen de Prive en dat soort bladen en internet nogal groot hier in, aangezien je van een internet account niet kan bewijzen dat het de aangeklaagde is. Dat is toch een stuk anoniemer dan dat de Prive iets schrijft... Het lijkt mij ook dat een rechter wel kan adviseren een rectificatie te plaatsen op een forum, maar het niet zal verplichten.. Maargoed, laten we het tjielp vragen..